NRPS keuring Vrouwenpolder

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 18:23

HA HA mag naar Ermelo !!!!!!
Ik had helemaal geen eerste premie verwacht, ivm anatomische tekortkominkjes, maar gelukkig heeft haar beweging blijkbaar voldoende gecompenseerd. Ze liet zich super zien in draf, in de stap iets kort helaas, dat kan beter. Ik had en fijne voorbrenger.

Max is een leuke pony daar zal je wel veel plezier van hebben, en ik zag hem idd vliegen, gelukkig bleef je zitten. Ik heb de rest niet gezien helaas.

In de zadelrubriek waren we maar met z'n 2en en ik was 2.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 07-07-24 08:43, in het totaal 1 keer bewerkt

MissyTara

Re: NRPS keuring Vrouwenpolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 20:01

@ Cristina

Ivar is vorig jaar ook meegeweest naar de keuring. Hij kreeg toen een tweede premie met als reden dat hij nog te veel 'veulen' was. In principe valt dat te begrijpen. Dit jaar is Ivar echter een echte hengst geworden, een en al spieren. Hij kreeg dit jaar echter ook maar een 2e premie, omdat hij te kort is in de hals, en omdat hij door zijn drukke karakter in de stap neigde naar een telgang..... We kregen te horen dat we het op de keuring maar niet meer moesten proberen omdat hij toch nooit meer dan een tweede premie zou krijgen, maar dat hij absoluut een goede pony zou worden voor de sport. Mijn vriendin, en de eigenaresse van Ivar (zodat daar geen misverstanden over ontstaan), wilde hem echter gaan inzetten voor de dekdienst, een droom die nu dus in rook is opgegaan. Achteraf hebben wij het er ook nog over gehad, en ook wij begrepen niet hoe ze zo kunnen afrekenen op het feit dat een hengst tussen de merries en op zo'n drukte dartel wordt.... Het is echter niet anders en je verandert er niets aan. En ja, dat inrijden voor zijn derde; ze kunnen het mooi vergeten. We kunnen dan inderdaad al wel geleidelijk aan dingetjes met hem gaan zoals zadelmak maken, maar pas op zijn derde (en dan vinden wij het nog vroeg) gaat er iemand op zijn rug. En castreren... mijn vriendin heeft haar hele leven alleen maar hengsten gehad en wil het nog even aankijken. Mocht hij echt gevaarlijk worden of iets dergelijks, dan kan dat altijd nog.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 07:00

Sizzle schreef:
HA HA mag naar Ermelo !!!!!!
Sizzle is Precision en idd de sultanoxUniform. Ik had helemaal geen eerste premie verwacht, ivm anatomische tekortkominkjes, maar gelukkig heeft haar beweging blijkbaar voldoende gecompenseerd. Ze liet zich super zien in draf, in de stap iets kort helaas, dat kan beter. Ik had en fijne voorbrenger.

Max is een leuke pony daar zal je wel veel plezier van hebben, en ik zag hem idd vliegen, gelukkig bleef je zitten. Ik heb de rest niet gezien helaas.

In de zadelrubriek waren we maar met z'n 2en en ik was 2. Het andere paard was echt compleet anders dan mijn paard en we moesten zolang draven dat ik het idee had dat ze het erg moeilijk hadden. Maar het ander paard liep beter door zijn rug vermoed ik want Sizzle liep aadig stoomtrein te spelen (had die week alleen gelongeerd).

Dan is jouw paard flink verwant aan de mijne. ik vond jouw paard qua model beter dan die bruine merrie eigenlijk. Misschien niet zo'n elegant hoofd als die bruine maarja mijn Sultano heeft dat ook niet en dat rechterachterbeen dat ze niet mooi plaatste viel wel op. Maar die van jouw heeft een hele goede ruglijn. Kon misschien meer bovenhals bespiering hebben. Wij dachten dat jullie in de kampioensring kwamen want we grapten al dat het een familie onderonsje ging worden. Clown

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 09:26

@Petraaken:
Ik had gezien dat er nog een sultano was in het boekje, maar ik geloof dat ik jullie niet echt heb gezien aangezien het meten nogal hectisch ging, jammer.

Gaan jullie (iedereen) ook foto's plaatsen???
Zodra ik er een aantal van de camera naar de computer heb kunnen zetten (gebrek aan kabel) zet ik er wel een paar op. Ben ook benieuwd naar die van jullie.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 10:30

petraaken schreef:
Kon misschien meer bovenhals bespiering hebben.

Hi Hi, je had haar 3 jaar geleden moeten zien. Ik heb haar gekocht toen ze 5 was en recreatief zowel onder de man als aangespannen had gelopen. Ik zag haar en wilde meteen weer in de auto stappen...Wat een kameel!! Echt zo'n stokje ipv een hals, enorm schraal, giga platte grote voeten (hoefsmid noemde ze moerasvoeten, vond ik wel grappig) en een uitstekende ruggegraat met een bolling in de lendenen waarvan ik in eerste instantie direct dacht, karper, die hoef ik niet. Toch maar even uit beleefdheid gekeken onder het zadel, was toen ineens een stuk positiever, zoveel takt en ruimte ondanks een enorm gebrek aan balans en bespiering. Toen bleek ze ook nog helemaal goed op de foto (rug ook)! Haar hals en rug is in deze drie jaar (waarvan ze ook nog een jaar niets heeft gedaan ivm peesblessure) enorm bijgetrokken en mijn martingaal is zeker vier gaatjes losser gegaan (mooie manier om te meten). Dus ik ben al enorm trots op het (mini) kraagje.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 10:34

Zetten jullie de link ook even hier als jullie foto's plaatsen? Ben wel heel benieuwd! Lachen

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 10:45

Wij hebben alleen foto's op eht rolletje. Digitale camera is stuk.

Ja, Max was inderdaad erg druk, dacht ook even dat ik eraf zou kletteren. maar 15 minuten inrijden is voor hem te weinig, helemaal omdat ze nog met die rammelbakjes bezig waren bij de friezen.
@ Sizzle: je paard heeft inderdaad erg mooie bewegingen! Ik vond die donkerbruine merrie die 1e werd een beetje weinig bespierd amar ik weet niet hoe oud die was? Lachen Toen je met inrijden even ging appuyeren (dat deed je toch) zag het er echt onwijs gaaf uit.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 11:20

Sizzle schreef:
@Petraaken:
Ik had gezien dat er nog een sultano was in het boekje, maar ik geloof dat ik jullie niet echt heb gezien aangezien het meten nogal hectisch ging, jammer.

Gaan jullie (iedereen) ook foto's plaatsen???
Zodra ik er een aantal van de camera naar de computer heb kunnen zetten (gebrek aan kabel) zet ik er wel een paar op. Ben ook benieuwd naar die van jullie.

ik had een 3-jarige Rubiquil uit een Sultano x Ravel x Uniform x variant moeder bij. de licht bruine merrie die daar rondstapte. Die enorme voeten komen van Uniform weg hoor. De ravel haar moeder had ook zulke enorme voeten.

Hoe groot is die van jouw? Mijn Sultano is gemeten op 1.71m (nu 1.72m).

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 11:21

Foto's ben ik vergeten te nemen. zat teveel in spanning op de jury te letten.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 11:29

MyWishMax schreef:
Wij hebben alleen foto's op eht rolletje.

Jammer-> scannen?

Citaat:
@ Sizzle: je paard heeft inderdaad erg mooie bewegingen!
Toen je met inrijden even ging appuyeren (dat deed je toch) zag het er echt onwijs gaaf uit.

:D :o DANK!!!
Ja, zijgangen beheerst ze wel, daarom wil ik ook eindelijk eens wat punten halen in de M2 zodat ik ze tenminste in een 20/60 bak uitgebreid kan gebruiken om punten te scoren, maar het schiet voor geen meter op (+3 pas) elke keer net eronder (177, 178 enz) zeker niet in de nieuwe proeven waar je maar 1 zijgang per proef hebt.

@Petraaken: 1.67m tis maar een ukkie dus.

Er komen ook foto's op de site van de NRPS trouwens, de uitslagen staan er al.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 12:27

Wat voor commentaar hadden ze eigenlijk op haar exterieur?

Ik hoorde ze over Max over zijn benen (dat wisten we al, hij is al 13 en zijn benen zijn inderdaad zijn slechste punten.)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 12:41

RA. franse stand, arm bespierd in de bovenlijn, ongelijke voeten (maar dat kan ik niet echt plaatsen), gallen achter (ze had ze ook voor maar met azijn heb ik die goed weg kunnen krijgen). Iets met een knie, maar dat kon ik niet lezen. Kort in de stap (moet ik even over overleggen met de voorbrenger in ermelo, ze kan wel ruim), bol in de lendenen, korte croupe, schouder stijl (maar dat zie je niet i/d beweging).

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 12:50

wat in godsnaam bedoelen ze met bol in de lendenen? Verward

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 13:08

petraaken schreef:
wat in godsnaam bedoelen ze met bol in de lendenen? :?

Dat het iets verhoogd/verdikt is. Zoals je bijvoorbeeld zou zien bij een paard met eierstok problemen of idd neiging naar karper of slechts iets opstaande wervels en dat laatse is het geval (denk ik)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 13:49

aha. vond haar helemaal niet bol in de lendenen hoor.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-06 14:20

ach, ze heeft toch 1e premie (glunder Lachen )

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-06 14:39

Haha ja glunder zeker maar Knipoog Succes in Ermelo hoor!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 09:47

De foto's staan op de NRPS site. Ik heb er 3 uitgepikt:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 11:04

Sizzle schreef:
De foto's staan op de NRPS site. Ik heb er 3 uitgepikt:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

snap nog steeds niet dat de jouwe niet in de kampioensring kwam. Heb nog eens goed de foto's bekeken en die bruine vond ik toch echt minder dan de jouwe. Helaas liep die van mij echt bagger die dag. Die heeft de komende extra straftraining voor Ermelo. Clown

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-06 12:06

Zo je kan wel zien op de foto;s dat Max gespannen was.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dit zijn de 2 meest ontspannen rijfoto's

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 16:44

@Petraaken: Het blijft een jury sport he.
@mywishmax: Hij is wel een chique pony hoor.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-06 09:47

Dankje Haha!