Met Ed en Peter verzekerd van hoge dekaantallen. Terecht?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Re: Met Ed en Peter verzekerd van hoge dekaantallen. Terecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 16:50

Bucephalus schreef:
In het topic over de verschuiving van de ondergrens voor merries naar een minimale fokwaarde van 120 is hier zijdelings ook al over gesproken. Het gebruiken van jonge hengsten wordt gestimuleerd door hoge fokwaarden. De betrouwbaarheid is laag. Daarbij wordt een snelle doorlooptijd aangehouden zoals in de rundveefokkerij. Er zijn weinig runderen die een jaartje of twintig meegaan. Steeds fokken met jonge hengsten levert dat niet een risico op? Je wilt toch graag dieren met prepotentie in je stam. Dat betekent dat je naar een bepaald evenwicht moet zoeken. Het is dus niet zo vreemd dat fokkers nu gaan fokken met Florestan I-bloed.

Of zoals Rutten zei je weet pas of een hengst een dressuurpaard is als hij kan piaferen en passageren.

Jammer Ceasario dat je altijd ieder topic dat iets verder gaat dan welke hengst op deze merrie op dezelfde manier de kiem in smoort.

harryvdz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 16:53

sarabande schreef:
Ceasario, je quoot niet alleen de verkeerde, je praat ook onzin de hengst liet zich in bijzonder korte tijd omscholen, dus niks op den duur etc.

Sorry...... omscholen

Zag weinig verschil, bezijdens de punten (en ruiter ) dan.

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-06 16:59

Maar zag je echt niet dat United stuk-ken beter liep onder Edward? De jury wel, hoor . Ik denk overigens ook de fokker. Eens kijken of en hoeveel extra dekkingen deze ruiterwissel oplevert vergeleken met 2005. Toen had ie er al veel.

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 17:07

Fokker79 schreef:
Sorry...... omscholen

Zag weinig verschil, bezijdens de punten (en ruiter ) dan.

Ja en dan sla je de spijker op de kop, want voor 99% van de mensen liep hij dus veel beter.
Hij had zich wel degelijk laten omscholen naar het gevraagde beeld, dus en daar gaat dit topic dus om.

harryvdz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 17:14

Sorry ik ga even niet mee met de massa. Het was en bleef een onvriendelijk beeld.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 17:16

Bucephalus schreef:
Maar zag je echt niet dat United stuk-ken beter liep onder Edward? De jury wel, hoor . Ik denk overigens ook de fokker. Eens kijken of en hoeveel extra dekkingen deze ruiterwissel oplevert vergeleken met 2005. Toen had ie er al veel.

Een boer vraagt aan andere Boer bij wie breng je de merrie.

Boer.. Unaitit ! Welke, vraagt boer.

Boer : U nait it.

Oh zegt boer He nait u.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 17:56

via Pb ontvangen.

Citaat:
`HAHAHAHAHAHA. Diezelfde boer zei tegen een Engelsman:

Engelsman: What do you do for a living?
Boer: I fock horses.
Engelsman: Pardon?
Boer: Yes, paorden

Ik begrijp nu waarom men het liefst bij het KWPN blijft.
Je weet dan wat je werkelijk krijgt. HP en EG

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 18:55

Dat is een oude die ging trouwens over Lubbers tegen Clinton, kan je nagaan.

Maar wat ook leuk zou zijn is gewoon over het onderwerp discusieren

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 19:47

sarabande schreef:

Deze is nieuw dus gaan we verder.

ceasario schreef:
[

Een
b
oer vraagt aan andere Boer bij wie breng je de merrie.

Boer.. Unaitit ! Welke, vraagt boer.

Boer : U nait it.

Oh zegt boer He nait u.

Alanta

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-06 22:18

sarabande schreef:
Dat is een oude die ging trouwens over Lubbers tegen Clinton, kan je nagaan.

Ja inderdaad, dit slaat nergens meer op !

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-06 22:07

Wie kan nog eigenlijk onderscheiden, wat een dier van zichzelf heeft en wat een getalenteerde ruiter eruit kan persen?
Dat geldt voor zeer getalenteerde dieren, maar ook voor die paarden die onder de Ed's en de HP's tot dingen in staat zijn die ze anders niet laten zien.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 22:10

Citaat:
maar ook voor die paarden die onder de Ed's en de HP's tot dingen in staat zijn die ze anders niet laten zien.

En die een beetje paardenkenner en liefhebber ook niet graag ziet.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-06 22:34

Bucephalus schreef:

Bij het horen van de naam United moet ik altijd denken aan een opmerking die een vriendin van me maakte in Den Bosch "Goh, wat loopt dat beest raar; het lijkt wel of ie gipspoten heeft"

Ze heeft geen verstand van paarden en was alleen mee voor de gezelligheid. Maar dit valt een leek dus op aan het lopen van United.

ART_UMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 18:17

Anne_GTI schreef:
Bij het horen van de naam United moet ik altijd denken aan een opmerking die een vriendin van me maakte in Den Bosch "Goh, wat loopt dat beest raar; het lijkt wel of ie gipspoten heeft"
Ze heeft geen verstand van paarden en was alleen mee voor de gezelligheid. Maar dit valt een leek dus op aan het lopen van United.

Tja de ruiter of amazone heeft veel invloed op het gaan van een paard, dat is duidelijk. Edje reed dan misschien beter als de amazone die er vlak voor op had gereden, dat weet ik niet, ik heb haar niet zien rijden. Het was vergeleken met de presentatie van het jaar ervoor niet best. Dat was toch het idee van dressuur: het verbeteren van de natuurlijke aanleg? Daar zag ik weinig van terug. United heb ik ook los gezien en dat was echt super, goed voor kippevel, daar kwam Edje echt nog niet in de buurt.
Ik moet in die context weer denken aan de opmerking van Rien vd Schaft over het gereden zijn van Terlia, dat was iets in de trant van: Dat gaat zo helemaal fout, dat paard heeft alles en meer dan je kan wensen, maar op deze manier....

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 19:04

Dan is hij waarschijnlijk de enige die dat durft te zeggen.

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 19:05

Dat zei hij tijdens de finale van de Pavocup in de microfoon en hij heeft volledig gelijk gekregen

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 19:42

jah, want Terlia heb ik niks meer van gehoord het laatste jaar, en zo zijn er zeker nog een hand vol paarden meer van Ed en HP, waar je niks meer van hoort, misschien konden die de manier van trainen niet aan...(of klopte de manier van trainen niet...)

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 19:57

Yrrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 21:02

Magique schreef:

Wat wil je met deze link zeggen?
Pasternak is blijkbaar behoorlijk ziek ja. Maar, hou me ten goede, ik denk dat Coby er erg mee in haar maag zit. Pasternak is door Van Baalen zelf gefokt en ik heb niet de indruk dat ze "slordig"met hun paarden omgaan of teveel van hen vragen.

Suzanne F.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 21:28

sarabande schreef:
Dat zei hij tijdens de finale van de Pavocup in de microfoon en hij heeft volledig gelijk gekregen

Ja, en daar kreeg hij van veel mensen de wind van voren door maar ik denk ook zeker dat hij gelijk had en met Terlia nog meer paarden.

Maar Terlia loopt trouwens weer hoor maar niet onder Edward, onder een wat onbekende ruiter die haar Z gaat starten. Frank van Helvoirt ofzoiets?

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 21:33

Ik vond zijn optreden toen super, dat hebben we hier ook nog besproken.

Gelukkig dat Terlia naar iemand is waar de druk niet zo groot is, het zou zonde zijn om haar nooit meer terug te zien.

ART_UMA

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 21:37

Suzanne F. schreef:
Ja, en daar kreeg hij van veel mensen de wind van voren door maar ik denk ook zeker dat hij gelijk had en met Terlia nog meer paarden.

Rien wist blijkbaar niet bij wie Terlia toen in training was, een beetje tunnel visie valt Rien niet te ontzeggen, maar hij had zeker groot gelijk.

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-06 21:52

ART_UMA schreef:
Suzanne F. schreef:

Rien wist blijkbaar niet bij wie Terlia toen in training was, een beetje tunnel visie valt Rien niet te ontzeggen, maar hij had zeker groot gelijk.

Nou dat wist Rien donders goed hoor

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-06 22:35

Die lange benen van Terlia waren haast onnatuurlijk. Ik vroeg me toen al af of zo'n paard wel 'slijtvast' zou zijn. Ik denk dat je ongelooflijk voorzichtig moet zijn met talenten. Kijk wat er geworden is van Poëtin. Dat doek is wel erg snel gevallen.

Gitta1977

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 09:23

Terlia heeft volgens mij een jaartje rustig aan gedaan om goed uit te groeien... Met een stokmaat van 1.82 ben je vast nog niet zo sterk op je 4e als een paardje van 1.65... Verstandige keuze dus van de eigenaar en op de hengstenshow van van Uytert werd ze heel correct voorgesteld...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
excuus voor de slechte foto's... Het was daar nogal donker binnen...