Welke hengst op mijn stermerrie??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

janie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 15:11

Ik heb sterre gekocht bij een stal die hier ook op bokt staat.Ik kocht haar toen ze 19 was,De eigenaar adviseerde mij om nog een veulen er uit te fokken,maar toen lag mijn intensie daar niet, ik wilde haar meer hebben als leermeesteres voor mezelf, om de draad van het goed rijden weer op te pakken,dat is gelukt,en nu zou ik graag verder willen dmv een veulentje te fokken.Ik heb idd weinig idee,wat ik al eerder zei: toen ik de vorige eigenaar opbelde, kon ik hem echt niet verstaan daar hij fries sprak,en heel bot overkwam dus daar heb ik weinig aan.En ook al zou ik vragen wat er aan de hand zou zijn geweest,betwijfel ik of die vent het nog weet, eb of hij wel eerlijk is.Ik denk dat ik idd eerst maar eens een DA ga raadplegen!Om haar te laten onderzoeken.Ik ben er nu zo mee bezig,maar miss kan het wel niet dan is al die euforie voor nix geweest, ga morgen de DA maar ens raadplegen!

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 15:19

Dat bot zijn is typisch Fries Niet persoonlijk denk ik (hoop ik)

Zeker eerst een Da raadplegen, ik hoop voor je dat je groen licht krijgt!

chantal1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 15:29

Mocht het niet lukken om zelf naar Holstein te mailen, wil ik dat ook best voor je doen. Tevens zou ik ook met Hannover contact opnemen, hoe je het ook draait of keert, het is een hannoveraanse stam.

Wat vinden jullie van For Pleasure voor deze merrie?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 15:48

Ja!

janie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-06 15:59

vaillant is een zoon van for pleasure? want daar zit ook een stukje nimmerdor in, (waar ze al eerder 2 veuelns van had)

Anoniem

Re: Welke hengst op mijn stermerrie??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 16:20

Je merrie vertoond alleen weinig bloed voor Vaillant. Is ook nog niet veel van bekend, zou ik geen stempelhengst durven noemen.
Ik zou in principe ook geen zoon nemen als de vader er nog is.

HK KWPN Den Bosch 2005 (05-02)
2e bezichtiging. Fokrichting springen.

HK KWPN Ermelo 2005 (15-08)
Bij herkansing aangewezen voor verrichtingsonderzoek.

Afstammingsinformatie stand 2005
For Pleasure is bij leven al een legende. De zoon van Furioso II liep tot op 19-jarige leeftijd meer dan tien jaar op het allerhoogste niveau. Twee gouden Olympische medailles en talrijke overwinningen in Grote Prijzen prijken op zijn palmares. Ook in de fokkerij behoort For Pleasure tot de absolute top. In de grote sport zijn Farina, For Keeps, Forsyth, For Fun daar voorbeelden van.
Vaillant's moeder, de keurmerrie Inella, kreeg in de test een 8 voor het springen en dat komt overeen met de kwaliteiten op papier. Haar vader Nimmerdor is een stempelhengst. Inella bracht 2 nakomelingen (2 hv) waarvan 1 2e bezichtiging. Nationaal springpaard Cella (v G Ramiro-Z) is de grootmoeder van Vaillant en voert de predikaten keur en sport(spr). Zij is tevens de grootmoeder van het ZZ-springpaard N (v Libero-H). Overgrootmoeder Ucella bracht onder andere het internationaal springpaard Four Roses (v Turban Rose SF; ruiter Peder Fredricson, SWE).

Exterieuromschrijving 2005
Vaillant is een royaal ontwikkelde, voldoende in het rechthoeksmodel gebouwde hengst die voldoende rijtypisch gebouwd is, maar die meer bloeduitdrukking zou mogen hebben. Het hoofd is weinig sprekend. De hengst heeft een sterke bovenlijn met sterke verbindingen. Het voorbeen is correct gesteld. Het achterbeen is klein gehoekt.
Verrichting Ermelo 2005 (05-09 t/m 11-11)
Vaillant is een eerlijke en betrouwbare hengst met een goede instelling. Hij is snel gespannen. De hengst heeft veel bereidheid tot werken en laat zich goed bewerken.
De stap is zuiver en goed van ruimte. De draf is voldoende van ruimte, ruim voldoende gedragen maar zou meer buiging in het achterbeen moeten hebben. De galop is ruim, gedragen en heeft een goede balans. Als dressuurpaard heeft Vaillant voldoende aanleg en geeft hij zijn ruiter een ruim voldoende gevoel.
Vaillant springt met een goede afdruk. Op de sprong zou hij de achterhand soms meer moeten openen. Vaillant lijkt voorzichtig en toont zeer veel vermogen te hebben. Als springpaard heeft Vaillant veel aanleg en geeft hij zijn ruiter een goed gevoel. De hengst geeft het gevoel van een bloedpaard.
Stalgedrag: Eerlijke betrouwbare hengst, makkelijk in de omgang en rustig op stal.
Veterinaire opmerkingen: Geen bijzonderheden.

Vaillant kan maat en formaat aan de fokkerij toevoegen. Hij kan ook meer vermogen inbrengen. De te bedienen merries moeten langgelijnd zijn en moeten bloed vertonen

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 16:22

Op zo'n oude merrie zou ik echt gaan voor vers sperma en liefst een jonge goed vruchtbare hengst ..je haalt je anders onnodig veel kosten op de hals

marleenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 16:39

waarom zOu dat dOm zijn? mij is het goed bevallen..nja t was miss alleen om haar te helpen, omdat ik natuurlijk voor iedereen het beste wil. en k weet niet of je het weet ma cabochon staat wel bekent als een rustig vertrouwbaar paard. nja its your coice.. jij vroeg om een antwoord van andere en die krijg je dan van mij..nja suc6! t is niet banketstaaf bedoeld OfzO..

marleenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 16:41

haha banketstaaf:P bedoelde en ander woord:P

Liezel1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 16:43

dat is censuur, bokt veranderd dat woord automatisch.

marleenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 16:52

ja ik merk..ma k ga per Ongeluk t verhaal van af begin niet goed gelezen Over de bloedlijnen.. nee dan kan die paarden dat ik zei niet nee ja ik merk..ma k ga per Ongeluk t verhaal van af begin niet goed gelezen Over de bloedlijnen.. nee dan kan die paarden dat ik zei niet neeja ik merk..ma k ga per Ongeluk t verhaal van af begin niet goed gelezen Over de bloedlijnen.. nee dan kan die paarden dat ik zei niet nee DOM! sOrry

Suzanne F.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 16:53

marleenn schreef:
ja ik merk..ma k ga per Ongeluk t verhaal van af begin niet goed gelezen Over de bloedlijnen.. nee dan kan die paarden dat ik zei niet nee ja ik merk..ma k ga per Ongeluk t verhaal van af begin niet goed gelezen Over de bloedlijnen.. nee dan kan die paarden dat ik zei niet neeja ik merk..ma k ga per Ongeluk t verhaal van af begin niet goed gelezen Over de bloedlijnen.. nee dan kan die paarden dat ik zei niet nee DOM! sOrry

Meid, leer eens Nederlands en normaal typen.

marleenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 16:57

nou meid, er was iets fout gegaan zoals je ziet.

Basvdv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 17:08

marleenn schreef:

Wat ik al eerder zei....MAG ER EEN VERBOD OP DEZE ONZIN???

marleenn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 17:27

ja is misschien alleen ma btr.. bedoelde eht alleen niet banketstaaf ofzo..t was gwoon mijn fout doordat ik het niet begreep SORRY!!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 17:35

Dit is nog erger dan Penny... Nooit geweten dat het überhaupt mogelijk was haha

Marleenn; zou je niet meer willen reageren in dit topic meid; het voegt niks toe, hoe goed je het ook bedoelt

Ik ben benieuwd wat de DA zegt. Ik vindt het trouwens onzin dat jonge hengsten beter sperma hebben, de kwaliteit van de sperma wordt goed gecontroleerd, en zou dus altijd van goede kwaliteit moeten zijn. Alleen met diepvriessperma is het vaak moeilijker; daar zou ik dan ook niet voor kiezen in dit geval. Kies een oudere stempelhengst die nog leeft zou ik zeggen. Neem eens vrijblijvend contact op met Wiepke van de Lageweg; zij hebben het grootste aanbod voor jouw denk ik en zijn vast enthousiast.

robincera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 18:46

Yvonnelind schreef:
Dit is nog erger dan Penny... Nooit geweten dat het überhaupt mogelijk was haha

Marleenn; zou je niet meer willen reageren in dit topic meid; het voegt niks toe, hoe goed je het ook bedoelt

sorry hoor. Maar TS vraagt een mening, marleen geeft haar mening. en dan moet ze maar gelijk in de zandbak gaan spelen en is ze een penny?
echt weer zó bokt he....

en hier bedoel ik niet alleen jou mee

Marieke__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 18:57

Bokt is er bedoeld om met elkaar te praten fouten te maken en ervan te kunnen leren..
teminste als je er voor open staat..

robincera

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 18:59

en dus niet als je gelijk eerste de beste gaat zitten afkraken omdat zíj dit de beste hengsten vind

Eline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 19:02

RobinCera/ Marieke: dat is een discussie om op FZ te voeren en niet in een topic waarin om een hengst gevraagd wordt. Graag on topic dus.

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 19:48

Hmm als ik jou was zou ik naar Holstein bellen
Daar werkt een Nederlander op de hengsten stal, als je serieus bent!

Daar staan een fantastisch stel jonge hengsten, met ook Quidam bloed zoals Libke noemde.

En dan heb je iets speciaals voor Nederland en niet een hengst die al super veel merries hier heeft gedekt.

En het sperma is daar over het algemeen goedkoper dan van onze tophengsten.

Als je interesse hebt, dan pb je maar dan pb ik het telefoonnummer van die Nederlander

chantal1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 23:15

Waarom per definitie Holsteins bloed toevoegen als ik vragen mag?

besita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 08:23

chantal1 schreef:
Waarom per definitie Holsteins bloed toevoegen als ik vragen mag?

een keer de uitslagen lijsten uitpluizen en kijken welke combinaties het meestal goed doen met landgraf bloed en waarom vreemdgaan ??
Trouwens een aanrader vind ik Colman (carthago x lord ) massa ,maat en lengte en super nakomelingen ,niet overdreven duur en verkrijgbaar via VDL .
Adriana pb me eens de gegevens van die nederlander

chantal1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 08:57

libke schreef:
een keer de uitslagen lijsten uitpluizen en kijken welke combinaties het meestal goed doen met landgraf bloed en waarom vreemdgaan ??

Libke, ik ken wel het e.e.a. van de uitslagen. Hoezo vreemd gaan, weet je wat de stam van de merrie is?
Mijn mening is alleen van een appel kan je geen peer maken
(overigens, ik zeg niet dat Holsteins bloed verkeerd is voor deze merrie)

valori

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-06 10:53

Wat een schitterend papier. Het is misschien best moeilijk om een oude merrie drachtig te krijgen. Zoals al gezegd is laat eerst eens een DA haar onderzoeken of ze nog vruchtbaar kan zijn. Probeer met de hengstenhouder te overleggen of je extra korting kunt krijgen bij niet drachtig worden en misschien bij verwerpen in de 1e 6 maanden.
Ik zou echt een bewezen hengst kiezen, misschien heb ik hem gemist, maar ik dacht direct aan Indoctro. Als je financiele risico's bij niet dracht wat kunt beperken, heb je kans op een veulen met een pracht papier.
Vaak willen hengstenhouders voor een byzondere merrie wel wat extra's doen, gewoon vragen. Succes ermee.