Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Citaat:paarden opgesloten staan in een hokje van 3 x 3?
augurk schreef:Inderdaad zo kunnen we nog wel een tijd doorgaan.
Wel eens een paard gehad met een half doorgeslagen pees omdat hij een trap heeft gehad in de wei? Nou wij wel! Half jaar niet gelopen! Hij mocht altijd heerlijk het land in tot het gebeurde. Daarna inderdaad met peeskappen om losgooien in z'n eentje want je wil dat geen 2e keer meemaken.
Fronton schreef:Casjuh, je scheert een paard om juist te voorkomen dat hij erg gaat zweten. Voor het overige hoop ik dat jou nooit iets overkomt met je paarden omdat je ze zonder omkijken de wei of de paddock ingekinkeld hebt.
Van het groepje paarden dat dagelijks los staat, zijn er toch een behoorlijk aantal kreupel of onlangs kreupel geweest doordat ze tikken hadden gehad of zich in de blub verdraaid hadden, dacht ik zo. Vreemd he,
dat je als eigenaar ervoor kiest om ze daarvoor te beschermen.
En wat het KWPN betreft, die fokken gewoon wat de markt wil en dat zijn popperige danseresjes op lange benen of paarden die zonder moeilijk doen over dikke oxers kruipen.
diehdieh schreef:@ Fronton:
maar als je paard 24 uur per dag buiten staat kan je je paard moeilijk beenbescherming omdoen.
Dat gaat dan namelijk vreselijk irriteren, schuren, knellen enzo.
augurk schreef:.
Wat ik al zei gaat om het doel van je paard.
Suzanne F. schreef:En niet omdat ze nooit buitenkomen maar omdat ze gewoon zo ontzettend heet en geflipt zijn door de bloedfokkerij van tegenwoordig, die paarden hebben ook vaak een steekje los.
En mijn paarden komen ook dagelijks buiten maar een keer aantikken en hup een schiefel, kreupel. Fijn als je hem wil verkopen. Dan houd je hem wel binnen.
.
ceasario schreef:
Daarom het heeft in mijn ogen weinig met het KWPN vandoen maar meer hoe men er mee omgaat.
shetlandlove schreef:1 van hen is nu herstellende van een paasblessure,