Wat is de (on)zin van de Pavo cup voor de fokkerij?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WinBinChes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 11:33

Ik vindt de PAVO voornamelijk een rondje voor de fokkers van de paarden die mee doen. Met zo weinig mogelijk passen door de baan heen klappen en asprine voeren voor het geval ze overstrekken en zuiver blijven lopen.

Het zegt me ook helemaal niks en het doet nog minder met me.
Afschaffen die handel

augurk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 12:07

Aspirine voeren? da's nieuw voor me, denk niet dat ze daar wat aan hebben.
Vooral niet meedoen en overlaten aan de mensen die het wel leuk vinden.

peninna

Re: Wat is de (on)zin van de Pavo cup voor de fokkerij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-06 12:16

CGJ12 schreef:
peninna schreef:
Dit paard loopt nu als 9 jarige) wel PSG en is bijna GP klaar, zonder forceren, geen aanleg blijkbaar (nooit onder de 60% gescoord).

Ja dat klopt.
Maar dan wel onder een amazone met "gouden vingers", en absoluut niet onder een prutser.......

Inderdaad CGJ12, maar die amazone had wel staan kijken bij de Pavo cup en het was haar een raadsel dat dat paard niet geselecteerd was voor Ermelo. Zij had kennelijk wel gezien dat het paard talent had en heeft toen gevraagd of ze dat paard niet mocht rijden. En zo is het gekomen.

Demini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 13:51

CGJ12 schreef:
peninna schreef:
Dit paard loopt nu als 9 jarige) wel PSG en is bijna GP klaar, zonder forceren, geen aanleg blijkbaar (nooit onder de 60% gescoord).

Ja dat klopt.
Maar dan wel onder een amazone met "gouden vingers", en absoluut niet onder een prutser.......

Ben nou toch wel nieuwsgierig naar deze amazone met gouden vingers

Ik ben toch ook een beetje aan het twijfelen nu, wilde ook meerijden met die 4-jarige, puur voor de ervaring want het is nou eenmaal nog geen uptown en ik reken dus niet op een finaleplaats ofzo. Maar het is een heel nerveus beestje en ik ben bang dat hij er misschien een groter trauma aan over zal houden dan dat hij er van leert. Zal er nog maar eens goed over nadenken!

WinBinChes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 16:05

augurk schreef:
Aspirine voeren? da's nieuw voor me, denk niet dat ze daar wat aan hebben.
Vooral niet meedoen en overlaten aan de mensen die het wel leuk vinden.

Ja dat hoor je wel vaker hoor.
Veel springruiters voeren het ook. Als hun paarden dan iets verder moeten strekken op de hindernis krijgen ze geen spierpijn

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 15:36

wat een gezeur over de pavo cup!! jaloers?
ik heb ook meegedaan met de toen 5 jarige merrie van cabochon*vanitas.
een droomafstamming voor een dressuurpaard.
ze was net L dressuur en ik mocht met haar naar de halve finale.
op 7 jarige leeftijd was ze Z2 dressuur.
niks verreden of verknoeid!
ze is nu fokmerrie(ze is nu 9 jaar) en ik denk dat het goed staat als
de koper van het veulen hoort dat de moeder pavocup merrie is geweest.
ik ben dus voor de pavocup!

WinBinChes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 21:28

Jeetje moeten we gelijk gaan gooien met termen als Jaloers?
Dit is gewoon onze mening! Best toch. Je hoeft niet gelijk in de tegenaanval.

Ik vindt het mooi dat er iemand is hier die het nut er wel van in ziet.

Maar een predikaat zegt mij persoonlijk meer dan een pavocup.
Er wordt ook niet gezegd dat al die dieren zijn vereden maar dat er van meeste niks meer van wordt gehoord. En dat zijn gewoon de feiten.

Fijn dat het voor jou wel toegevoegde waarde heeft, maar iemand kan daar heel anders over nadenken

Menk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-06 22:25

En toch doen er elk jaar heel veel mensen mee Gewoon rustig trainen en als je een geschikt paard hebt en het leuk vind mee doen en anders lekker thuis blijven toch

bar_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 09:41

Kun je met een duister ook mee doen aan de pavo cup? Mijn moeder heeft een Metternich x Weltmeyer en vroeg zich af of ze ook met hem mee mocht doen aan de pavo cup?

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 09:47

Sammie schreef:
Veel van de pavocup winnaars zie je later vaak niet eens terug in de hogere sport. Wellicht verstandig om ook daar eens aan te denken. Want waar zou dat aan liggen? Zijn pavocup winnaars andere paarden dan GP paarden? En wat is er anders aan?

Ik denk dat je de aanleg voor GP zoewiezo niet op jonge leeftijd kunt testen, dat komt toch pas bovendrijven verder in de opleiding.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 14:32

Wat voor aanleg test men dan? Een rondje extreem voorbeenzwaaien? Inmiddels is al wel gebleken dat dat niet de methode is om een dresuurpaard met of zonder GP mogelijkheden te testen.
Bovendien dienen de dressuurpaarden met ruiters als Gal spoorbestendig te zijn. Wellicht kan dit item ook gelijk worden meegenomen in de Pavocup.

Saartje1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 19:43

Ik denk dat je de aanleg voor GP zoewiezo niet op jonge leeftijd kunt testen, dat komt toch pas bovendrijven verder in de opleiding.[/quote]

Maar andersom denk ik toch ook niet dat een 4jarige die beweegt als een krant later plotseling toch gp paard wordt.

augurk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 19:56

Ben het met Saartje eens er moet toch wel aanleg voor zijn!

Demini

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 20:35

Saartje1 schreef:
Ik denk dat je de aanleg voor GP zoewiezo niet op jonge leeftijd kunt testen, dat komt toch pas bovendrijven verder in de opleiding.

Maar andersom denk ik toch ook niet dat een 4jarige die beweegt als een krant later plotseling toch gp paard wordt.
[/quote]

Nee dat lijkt me vrij voor de hand liggend he! Maar als een paard dat loopt als een krant geen GP paard kan worden wil het ook niet zeggen dat een paard dat ver van de grond af marcheerd wel een GP paard kan worden, dus is een beetje onzin om dat als argument te noemen, maar waar het hier vooral om gaat is dat die grootdravers uit de pavocup kapot gereden worden waardoor je ze niet meer terug ziet in de GP. Maar dat geldt dus lang niet voor alle pavo paarden denk ik, er zijn er uiteraard ook een hoop die goed genoeg zijn voor de finale maar toch niet overvraagd worden.
Persoonlijk vind ik het beter dat de jury graag voorbeenzwaaiers ziet dan dan we met zijn allen die 4 jarige gaan laten piafferen om echt te kijken of hij GP aanleg heeft. Maar goed dat is persoonlijk.
Ik ben geen tegenstander van de pavocup, er zit ook een goede achterliggende gedachte achter vind ik, maar helaas zou het beleid misschien even aangepast mogen worden hier en daar.
Achja, ik verwacht toch niet dat ik kans maak om hoog te eindigen, dus ik ga gewoon lekker rijden, veel ervaring opdoen, kijken wat er over mijn paard gezegt wordt en veel plezier hebben, want dat mag natuurlijk niet vergeten worden.

Saartje1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 20:39

Vind het niet zoon gek argument,je zal toch mogenlijkheden moeten hebben in een lijf en die kans lijkt me toch nog steeds groter bij een fijn gaand paard als bij een krant.

Saartje1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 20:41

Jij doet net of er alleen maar naar een grote draf gekeken word,maar daar kom je dan wel achter als je mee doet dat dat niet zo is.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 20:43

liss schreef:
wat een gezeur over de pavo cup!! jaloers?
ik heb ook meegedaan met de toen 5 jarige merrie van cabochon*vanitas.
een droomafstamming voor een dressuurpaard.
ze was net L dressuur en ik mocht met haar naar de halve finale.
op 7 jarige leeftijd was ze Z2 dressuur.
niks verreden of verknoeid!
ze is nu fokmerrie(ze is nu 9 jaar) en ....

Vraagje: waarom nu fokmerrie?

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 20:48

Saartje1 schreef:

Heeft een paard dat goed beweegt dan ook automatisch talent voor Passage/Piaffe?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 20:50

liss schreef:
ze is nu fokmerrie(ze is nu 9 jaar) en ik denk dat het goed staat als
de koper van het veulen hoort dat de moeder pavocup merrie is geweest.

MIjn inziens zegt het mij meer dat ze z2 en dus sport is(?) dan dat ze een pavo cup merrie is. Je doet mee aan de pavo cup en je kunt zeggen ik heb een pavo cup paard, of je daarmee hoog geeindigt bent (of (halve) finale) gehaald heeft is een 2de.

Saartje1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 21:00

Samsam schreef:
Saartje1 schreef:

Heeft een paard dat goed beweegt dan ook automatisch talent voor Passage/Piaffe?

dat zeg ik niet maar de kans blijft groter dat ie daar aanleg voor heeft als ie fijn door zijn lijf kan bewegen,dan wanneer die beweegt als een krant.

augurk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 21:09

We zitte aardig op een lijn Saartje, ben het weer met je eens!

Saartje1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 21:09

Dank u haha wat een gezeur zeg!

augurk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 21:11

Ja net als in dat verrichtingsonderzoek!

Saartje1

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 21:13

Ja idd iedereen hoop toch dat je zo iets berijkt als je daar mee bezig bent,als je daar al niet eens over mag praten en trots zijn dan weet ik het niet meer.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-06 21:16

Zullen we weer ontopic gaan, wellicht is de pb box wat voor jullie