Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
CGJ12 schreef:peninna schreef:Dit paard loopt nu als 9 jarige) wel PSG en is bijna GP klaar, zonder forceren, geen aanleg blijkbaar (nooit onder de 60% gescoord).
Ja dat klopt.
Maar dan wel onder een amazone met "gouden vingers", en absoluut niet onder een prutser.......
CGJ12 schreef:peninna schreef:Dit paard loopt nu als 9 jarige) wel PSG en is bijna GP klaar, zonder forceren, geen aanleg blijkbaar (nooit onder de 60% gescoord).
Ja dat klopt.
Maar dan wel onder een amazone met "gouden vingers", en absoluut niet onder een prutser.......
augurk schreef:Aspirine voeren? da's nieuw voor me, denk niet dat ze daar wat aan hebben.
Vooral niet meedoen en overlaten aan de mensen die het wel leuk vinden.
Gewoon rustig trainen en als je een geschikt paard hebt en het leuk vind mee doen en anders lekker thuis blijven toch
Sammie schreef:Veel van de pavocup winnaars zie je later vaak niet eens terug in de hogere sport. Wellicht verstandig om ook daar eens aan te denken. Want waar zou dat aan liggen? Zijn pavocup winnaars andere paarden dan GP paarden? En wat is er anders aan?

Saartje1 schreef:Ik denk dat je de aanleg voor GP zoewiezo niet op jonge leeftijd kunt testen, dat komt toch pas bovendrijven verder in de opleiding.
liss schreef:wat een gezeur over de pavo cup!! jaloers?
ik heb ook meegedaan met de toen 5 jarige merrie van cabochon*vanitas.
een droomafstamming voor een dressuurpaard.
ze was net L dressuur en ik mocht met haar naar de halve finale.
op 7 jarige leeftijd was ze Z2 dressuur.
niks verreden of verknoeid!
ze is nu fokmerrie(ze is nu 9 jaar) en ....
Saartje1 schreef:
Maar andersom denk ik toch ook niet dat een 4jarige die beweegt als een krant later plotseling toch gp paard wordt.
liss schreef:MIjn inziens zegt het mij meer dat ze z2 en dus sport is(?) dan dat ze een pavo cup merrie is. Je doet mee aan de pavo cup en je kunt zeggen ik heb een pavo cup paard, of je daarmee hoog geeindigt bent (of (halve) finale) gehaald heeft is een 2de.ze is nu fokmerrie(ze is nu 9 jaar) en ik denk dat het goed staat als
de koper van het veulen hoort dat de moeder pavocup merrie is geweest.
Samsam schreef:Saartje1 schreef:
Maar andersom denk ik toch ook niet dat een 4jarige die beweegt als een krant later plotseling toch gp paard wordt.
Heeft een paard dat goed beweegt dan ook automatisch talent voor Passage/Piaffe?