[TI] Welk zadel op tinker?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kimmegie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 10:52

Ik heb een australian Stock zadel op mijn tinker liggen.
E dat bevalt echt super goed.

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 17:24

Mijn fjord en mijn tinker hebben allebei hun eigen Barefoot Trail Rider (dus western zonder horn)
Afbeelding

Cars

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 20:46

Mazzel-meid schreef:
Wel uitgebreid verslag als je 'm hebt hé!, ben echt enorm benieuwd!

Hier is vandaag de "London"maat 1 getest ........

Het pakketje snel uitgepakt en helemaal onder de indruk hoe mooi ik het zadel vond..een combi van sjiek/stoer precies zoals ik het graag zie.
Aangenaam verrast dat de ringen niet chroomkleurig waren maar een donkere glans hebben(ben zo een meut die daar op let).
De stiksels waren ook heel netjes,het leer is zoooooo zacht en de zit lijkt wel een donzen dekbedje.
Het grandeur pad(bordeauxrood) eronder staat ook goed en volgt de vorm van het zadel mooi.
Toen het moment supreme....mijn enigszins zadelgestoorde paard ermee kennis laten maken.
Quint kan absoluut niet tegen frummelen met opzadelen en ik moet toch echt de singel eerst goed op maat maken...dus zorgen dat de singelstoten in de lusjes zitten en er niet een kan ontsnappen en tegen zijn been aankomt want dan flipt hij..
Eerst even aan de longe laten lopen en jawel..trillen,staken,stuiteren en nog meer bangelijk gedrag
Met lood in de schoenen toch maar doorgezet en wat met hem losgewerkt...en ja hoor toch rustig gekregen en de stap gewaagd....
Het bos in(ik ben nml. van de we zien wel waar we stranden aanpak).

Met opstijgen ligt het zadel zo vast als een huis,het eerste gevoel "breeeeeeed".
Voorzichtig gestapt en Quint had zoiets van "ik ben er nu al aan gewend".
De zit is heerlijk zacht en diep, de eerste keer aansporen is wel even wennen want je zit breder maar ook dat lukt aardig.
Het voelde direct goed aan..
Ik heb gestapt gedraafd,lichtgereden,doorzitten geen probleem ermee..de galop was even wennen om diep te gaan zitten maar ook dat ging na een minuut of 10 goed.
Tussentijds even eraf en weer erop maar geen beweging in het zadel...... dat ligt stevig op mijn ronde tink.
Quint liep lekker ruim met het zadel en had goede zin(lees hij stuiterde van vrolijkheid)...maar niet alleen het zadel maar ook ik zit in de "London vrij vast.
Echt het is lang geleden dat ik zo een heerlijk zadel heb gereden.
Thuis aangekomen het zadel eraf gehaal en de rug bekeken..geen haartje verkeerd en de ruggegraat was kurkdroog.
Wel was er zeg maar ter hoogte van mijn bovenbeen 1 kant ook droog en de ander nat..vreemd???
Het enigste minpuntje vind ik het ontzettend zachte soepel leer....zo kritisch als ik ben denk ik dat dit mischien vrij snel slijt...maar dat is maar een gedachte geen feit!!!!!

Kortom..een hele tevreden testruiter die heel de week op dit zadel gaat rondtoeren en het dan met heeeeeeeel veel tegenzin terugstuurd.

Ik heb het test zadel trouwens bij Equitanos vandaan...
(ik ben lekker de eerste tester ).
Morgen ga ik foto's maken hoe het op Quint staat en hoe mijn achterkant op het zadel zit

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-06 21:08

ik ben heel benieuwd, ik denk dat ik eerdaars ook het testzadel binnen zal krijgen ik wacht er dan ook met smart op.

TinkerRyan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 07:26

Fijn hoor dat het zo goed bij je paardje past, ik ben erg benieuwt naar de foto's.

Je angst voor het soepele leer zou ik ook wel hebben hoor, ik hou zelf ook meer van stug, dat blijft toch veel langer mooi en heel.

Cars

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 07:52

Even een paar foto's laten nemen van het London testzadel....

En jawel , ik kan aardig pianospelen maar het gaat om het zadel

Afbeeldingniet scherp...maar allé

Afbeelding

Afbeelding

Quint weet niet wat hem overkomt...beestje moet nu iedere dag een paar uur het bos door TESTEN!!!!!!

Kytha

Re: Welk zadel op tinker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 07:56

Superverslag en nog eens hartstikke tevreden ook!
Het soepele leer is misschien inderdaad een nadeel.
Wel veel schoudervrijheid denk ik met dit dressuurmodel?
Eigelijk zou ik 'm ook eens uit moeten testen, zal wel een heeeeeele lange wachtlijst zijn maar ziet er netjes uit zeg!

Cars

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 08:04

Ik ga er waarschijnlijk direct na het testen een bestellen..eerst nog even verder test rijden want ik ben nogal een meut met zadels(twijfeltwijfel).
Hier ligt het zadel iets te ver naar voor...zag ik pas op de foto dus zeker genoeg schoudervrijheid(en die had ik met mijn huidige zadel minder)
Gewoon mailen naar een verdeler....dit is een maat 1 en komt van
http://www.equixantos.com/

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 09:04

dat zadel ziet er heerlijk uit zeg, ik heb de western besteld maar deze lijkt me ook heerlijk, messchien deze ook nog maar eens testen.

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 18:00

Ik heb ook de london als testzadel besteld! Het duurt jammer genoeg nog ong 2 maanden, maar ik vind hem er zo mooi uitzien! Ik heb nu de Cheyenne, daar ben ik ook al erg tevreden over.

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 18:03

Dat meen je niet joh zo lang,

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 22:42

Als ik het goed heb begrepen, is er maar 1 maat 2 als testzadel. En ik heb toch echt een maat 2 nodig met mijn derrière . Maar ik heb geen haast, ik heb al een prima zadel. Wil hem alleen graag proberen !

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-06 22:47

ooooh ik dacht dat je de western uitvoering zou proberen, maar dit is de dressuur!! hij is mooi!! ligt ook mooi op quint maar hij ligt wel óp zijn schouder en er niet achter. dan heeft ie nog meer vrijheid met lopen.

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 16:41

gaia schreef:
Ik heb ook de london als testzadel besteld! Het duurt jammer genoeg nog ong 2 maanden, maar ik vind hem er zo mooi uitzien! Ik heb nu de Cheyenne, daar ben ik ook al erg tevreden over.

Uiteraard wordt ie ook dagje in beslag genomen door je lieve stalgenootje

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 18:07

CarS, kan dat testzadel niet iets verder naar achteren?

chas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 08:25

Met alle barefoots testzadels duurt het ongv 6 tot 8 weken ..,..met de allernieuwste duurdt het zelfs langer ....

ik heb `n Cheyenne besteld maat 1 (heb maar `n klein derrieretje )

ik moet nog 5 weken wachten ........ aftellen ....

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 13:56

ja dat had hij al gezien fk dat hij wat naar achteren moest. dus dat zal nu wel goedkomen. mijn wachtijd was 4 weken als het dus goed is zal het niet lang meer duren.

Cars

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 17:51

fjordkootje schreef:
CarS, kan dat testzadel niet iets verder naar achteren?

Ja hoor ...het is na deze foto's een eind naar achter gegaan .
Schouder lag geheel vrij en het zadel schuift niet.
Ik zag pas op de foto dat het te ver naar voor lag..nog een bijkomend voordeel..je kunt je heel goed vasthouden aan de pommel voorop..ik was net zo een cowboy op een bokkende stier dit weekend

Rijd nu weer met boom
Maar ik ga zo snel mogelijk een Barefoot bij elkaar sparen

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 09:02

Noraa4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 10:33

een barefoot ligt erg goed. en geen problemen met de zomer (vaak iets dikker) en winter.

Supertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 15:53

Ik denk toch dat ik ook maar eens zo'n testzadel ga aanvragen, de London. Want dat was eigenlijk wat me tegenhield, dat er geen dressuurmodel was.
Ik heb veel rugproblemen, en daar heb ik minder last van als ik zonder zadel rijd, dus misschien ook wel minder last met een barefoot.
Er kunnen alleen geen gewone dekjes onder toch? Dat vind ik dan weer een nadeel, ik heb een enorme dekjes-verslaving En de keuze van dekjes voor een barefoot is volgens mij redelijk beperkt

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 09:10

Er moet idd een speciale pad onder, ik vind het ook super om met verschillende kleurtjes te rijden maar dat doe ik nu niet meer.
Je kan overigens schijnbaar wel een dekje tussen je pad en je zadel leggen

ik wil ook een London testzadel aanvragen, alleen snap ik niks van die dealers op de site van boomloosrijden.nl

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 11:22

Mazzel-meid schreef:
ik wil ook een London testzadel aanvragen, alleen snap ik niks van die dealers op de site van boomloosrijden.nl

Ah, ik dacht al dat ik dom was, ik snap het ook niet Volgens mij is het de bedoeling dat je het bij iemand in je regio aanvraagt, maar als ik de site doorlees begrijp ik dat er maar 2 zijn die een London testzadel hebben, en beide niet bij mij in de buurt. Bovendien moet ik een maat 1 hebben, ik denk dat ik verzuip in een maat 2.

chas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 20:39

gewoon even een mailtje sturen ,of diegene in jullie regio opbellen ,dan weet je genoeg he ....

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 20:50

Ik heb ook een testzadel aangevraagd bij iemand die niet in mijn regio zit. Juist omdat ik een maat 2 nodig heb. Was geen probleem. Dus gewoon even een mailtje sturen.