verrichtingsonderzoek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

valori

Re: verrichtingsonderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 16:58

Dacht ik dat er eindelijk weer een springhengst goedgekeurd werd met 3 goede basisgangen, maar helaas. Kan ik deze ook strepen.

listiglistje

Re: verrichtingsonderzoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 17:00

Kajanus schreef:
listiglistje schreef:

Uitleg kansen KWPN hengstenkeuring........aanwijzing verrichtingsonderzoek.

Eerst telt het model en de beweging, vervolgens de predikaten merrielijn, daarna wie is de fokker en als laatste besluit wie is de eigenaar!
(en niet te vergeten zijn er goede connecties met de keuringscommissie)

Als het eerste goed zit komt men nog wel door de eerste bezichtiging.
Met het eerste, tweede en derde samen (en bij goed tonen van de hengst zelf) komt men ook nog door de tweede bezichtiging!
Met in het achterhoofd van de keuringscommissie al wel wie is de eigenaar.....

Met de derde bezichtiging strand daarom ook het gros
(op grond van wie is de eigenaar)

en met het vierde aspect wordt uiteindelijk het kaft van het koren gescheiden
........(de goede connecties met de keuringscommissie)

Goede uitleg van deze kermis? Kun je op voorhand zelf ook je eigen kansen inschatten

Bij punt 3 en daarbij denk ik ook punt 4 ben ik gestrand.. volgende hengstenkeuring toch maar op iemand anders zijn naam voorbrengen

Haalt niet uit....ons kent ons en is al lang bekend voor de eerste bezichtiging begint! tja het is een klein wereldje!

Maar de derde bezichtiging als een 'onbekende', dan hoef je zeker niet te twijfelen aan de kwaliteit van je paard!
Waarschijnlijk is deze beter als sommige aangewezen hengsten

TICKELS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 16:31

[/quote]
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat hij super sprong dinsdag en dat hij maar heel matig stapt en draaft. Galop is wel heel fijn.[/quote]

Goed springen? Hij wil alleen groot af! Als je hem er een keer dichter eronder rijd dan stopt ie.
Dit heb ik met eigen ogen gezien. Als een 3 jarige nou een keer stopt als ie te dicht komt ok, maar een paard op deze leeftijd???

Tja en lopen dat kan ie ook niet.....