Hengst met [naam] Exterieur

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 09:35

Omaxje: Ik vind Donnerhall prachtig,maar wel iets langelijnd.Wat kort voorbeen en zijn halsaanzet vind ik niet zo mooi.Hij maakt dat wel helemaal goed door zijn uitstraling.

Toedeledoki

Re: Hengst met beste Exterieur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 09:44

SannySunny schreef:
Inderdaad, anky rijd op het snelle achterbeen. geen een van haar paarden heeft dat niet.

Ha, ha, inderdaad.Zij gaat niet op een paard zitten die geen snel achterbeen heeft.Dat heeft ze weleens in de Strengen geschreven.Zij schreef daarin dat problemen bij een paard altijd ontstaan omdat het achterbeen niet snel genoeg is.Wat het probleem ook mag zijn. Je kunt een achterbeen wel aktief maken, maar als het er niet in zit, zit het er niet in.Ed kan gerust wel goed genoeg rijden om een achterbeen aktief te krijgen.
Als hengst vind ik Donnerhall ook een fantastische hengst om te zien, maar dan hebben we het niet over de beweging.Het gekke is dat een mooi exterieur en super bewegen niet altijd samen gaan.
Daarbij komt ook nog eens de X factor, dat een hengst echt een vaderdier wordt.
Ik vind persoonlijk Partout een hele mooie hengst.Zowel qua exterieur, als beweging en als vaderdier.Jammer van de piephakken, maar die vergeef ik hem.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 19:37

Ik vraag me nog steeds af hoe oud Lilliputter is, echt geen discussie mee te voeren

Zelf zou ik zeggen Rubels, maar hij heeft een wat weke rug

Afbeelding

Afbeelding

_lautje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 20:08

Iets weke rug......

PintoNatal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 20:23

wat is nou week?

Roelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-06 20:43

Ik vind de jonge hengst JOHNSON erg mooi...
Over zijn nafok valt nog weinig te zeggen maar de hengst zelf is super...Wat is jullie mening over hem?

_lautje_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 10:37

Ik vind hem ook mooi.
Ik heb een paard uit dezelfde merrie stam als hij, dus ik ben wel benieuwd naar hoe jij het gaat doen.

Brennie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 10:55

Obelisk (hehe, heb een veulen van hem ). UB40, Sir Sinclair.
Rubels vind ik een blokje en Painted Black een pony. Wil niemand kwetsen, maar dit is mijn mening.

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 10:59

Brennie schreef:
Rubels vind ik een blokje en Painted Black een pony. Wil niemand kwetsen, maar dit is mijn mening.

Ik wil niemand kwetsen.

Maar Obelisk geeft hakkentrekkers die niet gemakkelijk aangalopren.

Brennie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 11:04

Fout! mijn veulentje galopeert heel makkelijk aan en dat heeft ze niet van mijn merrie, die draaft liever. En dit zie ik niet alleen, dit hebben ook al enkel echte kenners/fokkers gezegd.

ceasario

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 11:05

Brennie schreef:
Fout! mijn veulentje galopeert heel makkelijk aan en dat heeft ze niet van mijn merrie, die draaft liever. En dit zie ik niet alleen, dit hebben ook al enkel echte kenners/fokkers gezegd.

Dan heb jij geluk.

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 11:34

ceasario schreef:
Brennie schreef:

Ik wil niemand kwetsen.

Maar Obelisk geeft hakkentrekkers die niet gemakkelijk aangalopren.

Hier moet ik me bij aansluiten als "penny" zijnde,Obelisk zelf heeft iig ook reuze moeite om zijn benen op te tillen.

cha_mira

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 11:54

ik vind de hengst warkant van't gestelhof heel mooi helemaal mijn ding.en hij is ook lekker veelzijdig.
Afbeelding
Afbeelding
dit is mijn favo momenteel voor op mijn merrie te zetten.

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-06 14:41

rubels is top, alleen schimmel, niet mijn tiep.. verder vind ik welt hit II égt suuper, en Carnando S... práchtig paard..

Maayke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-06 17:45

Wat bedoelen jullie met hakkentrekkers..is dat het zelfde als Hannetreed/Kramptrekken..mijn paard doet ook aan kramp treken..maar echt in alle gangen super te rijden..hij doet het in stres.. Nu weer On-topic..Ik vind persoonlijk SCANDIC ook wel wat hebben

patsur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 00:27

World Cup I & Donnerhall, beethe het oude type, maar op stand vind ik ze zeker mooi om te zien!

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 10:29

Maayke: hakken trekkers is iets anders dan krampentrekkers. Met hakkerntrekkers worden paarden bedoeld die als ze lopen het achterbeen naar achteren omhoog halen en dan weer neerzetten.Inplaats van het achterbeen optillen en eronder neerzetten.

tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 17:03

Wij noemen dat met de hakken onder de staart lope

sammie_44

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 20:23

@Elisa2: Grappig al die slechte punten die je opnoemt, het is namelijk de best fokkende dressuurhengst die ooit bestaan heeft met de meeste goedgekeurde nakomelingen .
Ik vind die Warkant wel heel erg mooi! Alleen waarom is hij niet goedgekeurd bij het KWPN?
Discovery vind ik qua exterieur een prachtbeest! Maar qua lopen valt ie tegen.
Donnerhall staat bij mij aan de top, samen met Ramiro Z en Florestan I.
Flemmingh is een tophengst met een superexterieur.
Verder ben ik super gek van Freestyle: http://www.dreamscapefarm.com/freestyle.asp Jammer genoeg naar Amerkia verkocht.
UB40 vind ik ook echt een prachtpaard! Ook jammer genoeg naar Amerika verkocht..

tenerife

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-06 21:04

Sory, maar snap ik het of bedoel je nu dat obelisk volgens jou de best fokkende dressuurhengst is:S??

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 11:46

Ik denk dat ze Donnerhall bedoeld..maar al die slechte punten...ik maakte slechts een paar kanttekeningen.Als je kritisch naar zijn exterieur kijkt op stand dan valt mij dat op.Verder vind ik het een prachtige hengst en idd 1 van de best fokkende en 1 van mijn favorieten.

SplashIsLief

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 12:13

Nou vraag ik me af over die hakentrekkers... Dat zou dus betekenen dat ze het achterbeen er niet onderzetten? Of begrijp ik dit nu verkeerd?

Brennie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 12:27

Vind dat de mensen hier in dit topic teveel praten met te weinig verstand. Als Obelisk een hakkentrekker is, dan is Gribaldi dit ook. Heb hem een paar keer zien lopen en voor is het groot spektakel, maar achter komt hij totaal niet mee. Zullen we dan nu ophouden met Obelisk de grond in te trappen? Heb hem een paar keer zien lopen en vind dat hij voor zijn leeftijd al vele goede nakomelingen heeft gegeven en dat is een fokhengst.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 12:31

Brennie schreef:
Vind dat de mensen hier in dit topic teveel praten met te weinig verstand. Als Obelisk een hakkentrekker is, dan is Gribaldi dit ook.
Heb je er zelf wel verstand van?

Brennie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-06 12:35

Nou sorry hoor. Misschien niet zoveel als sommige mensen in dit topic, maar heb op mijn opleiding Paardenhouderij veel geleerd over exterieur en beweging, dus ik weet wel wat een traag achterbeen is...