karabanda schreef:Nou nou Billy ik ben als vertegenwoordigster van ons KWPN verleden weekend naar deze keuring geweest en ik kan helaas mijn vereniging niet adviseren ,om deze arm gespierde en naar voren geboude hengst die op dit moment totaal niet op boven geplaatste fotos lijkt ,te nemen .
kijk en daar zitten wij bij het KWPN nu mee die paar maanogen nam ik graag op de koop toe hoor die zitten in ons bevriende wels stamboek ook zat ,daar wen je aan .
karabanda, het gaat me nog niet eens om deze hengst, het gaat om het blinde gehak op alles wat niet-KWPN is. Alsof het KWPN zo'n superstamboek is. Vroeger misschien wel, maar tegenwoordig is het een plaatjesfokkerij, sportpaarden worden er allang niet meer gefokt.
Hengsten kunnen afstammelingen hebben die het super doen in de sport, maar als er niet genoeg stermerries op de keuring komen, wordt een hengst op wacht gezet.
Naar karakter wordt niet meer gekeken, er worden nog vnl hittepetitten gefokt voor die paar topruiters die er mee om kunnen gaan.
Het IHW heeft een heel ander fokdoel als het KWPN, die kun je gewoon niet met elkaar vergelijken. Niemand verwacht een IHW er op de Olympische Spelen, maar als het zo doorgaat komen er over een paar jaar ook geen KWPNners meer op de Spelen, dan is alles buitenlands bloed, en wordt het KWPN een vergaarbak van van allerlei rassen ipv een zelfstandig stamboek.

.
l