Cremello Thoroughbred Goedgekeurd in Duitsland

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Billy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 09:09

karabanda schreef:
Nou nou Billy ik ben als vertegenwoordigster van ons KWPN verleden weekend naar deze keuring geweest en ik kan helaas mijn vereniging niet adviseren ,om deze arm gespierde en naar voren geboude hengst die op dit moment totaal niet op boven geplaatste fotos lijkt ,te nemen .

kijk en daar zitten wij bij het KWPN nu mee die paar maanogen nam ik graag op de koop toe hoor die zitten in ons bevriende wels stamboek ook zat ,daar wen je aan .

karabanda, het gaat me nog niet eens om deze hengst, het gaat om het blinde gehak op alles wat niet-KWPN is. Alsof het KWPN zo'n superstamboek is. Vroeger misschien wel, maar tegenwoordig is het een plaatjesfokkerij, sportpaarden worden er allang niet meer gefokt.
Hengsten kunnen afstammelingen hebben die het super doen in de sport, maar als er niet genoeg stermerries op de keuring komen, wordt een hengst op wacht gezet.
Naar karakter wordt niet meer gekeken, er worden nog vnl hittepetitten gefokt voor die paar topruiters die er mee om kunnen gaan.
Het IHW heeft een heel ander fokdoel als het KWPN, die kun je gewoon niet met elkaar vergelijken. Niemand verwacht een IHW er op de Olympische Spelen, maar als het zo doorgaat komen er over een paar jaar ook geen KWPNners meer op de Spelen, dan is alles buitenlands bloed, en wordt het KWPN een vergaarbak van van allerlei rassen ipv een zelfstandig stamboek.

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 09:13

Pascha schreef:
Goh, leuk zeg. CGJ12 gaat de volbloed weer zwart maken. Ben je daar nou nog niet klaar mee? Zielig hoor

Nu ben je toch echt aan het verkeerde adres..............
CGJ is absoluut niet anti-volbloed. Ik ben Arie53 niet!

Nu wil ik zo'n beestje JUIST toelaten, is het weer niet goed.....

Pascha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 09:17

Nou, ok, voor deze keer zie ik het door de vingers. Maar je plaatst nou niet echt opbeurende eigenschappen van de volbloed op bokt. Vandaar. En , niet iedereen wil zo'n pavo-cupvoorbeenzwaaier, maar zijn blij met een ietswat vlakke gang.

Zannekin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 09:19

Ik heb al een beetje uitleg gevraagd aan de eigenaar .
Als ik er mijn trakehner merrie door zou willen laten dekken dan moet ik het veulen eerst in een ander Duits stamboek inschrijven. Als de hengst dan ooit z'n verrichtingen doet kan het veulen als 3 jarige in het trakehner stamboek worden opgenomen. Het zou dan het binnenbrengen van palomino in het stamboek zijn want dat zit er nu nog niet in.

karabanda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 09:23

Billy schreef:
karabanda schreef:
Nou nou Billy ik ben als vertegenwoordigster van ons KWPN verleden weekend naar deze keuring geweest en ik kan helaas mijn vereniging niet adviseren ,om deze arm gespierde en naar voren geboude hengst die op dit moment totaal niet op boven geplaatste fotos lijkt ,te nemen .

kijk en daar zitten wij bij het KWPN nu mee die paar maanogen nam ik graag op de koop toe hoor die zitten in ons bevriende wels stamboek ook zat ,daar wen je aan .

karabanda, het gaat me nog niet eens om deze hengst, het gaat om het blinde gehak op alles wat niet-KWPN is. Alsof het KWPN zo'n superstamboek is. Vroeger misschien wel, maar tegenwoordig is het een plaatjesfokkerij, sportpaarden worden er allang niet meer gefokt.

Kom op Billy niet zo negatief !!

wij bij het kwpn doen er alles aan om de beste en het grootste stamboek te blijven geen middel word geschuwd de pers hebben wij reeds in onze zak nu zijn we druk bezig met die paar lastige dressuur jury leden maar heb vertrouwen onze lobby zit goede in elkaar ik krijg altijd weer een goed gevoel als ik alle kwpn vrienden hier op bokt tref en je weet wij bij het kwpn gaan voor het beste want wij willen alleen maar toppers fokken voor opnze topruiters en dan moet je soms hard zijn naar eigenwijze mensen die andere ideen hebben maar gelukkig hebben wij de politiek ook mee want wij hebben overal onze mensen zitten hoor
dus heb vertrouwen l

karabanda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 09:27

Zannekin schreef:
Als ik er mijn trakehner merrie door zou willen laten dekken dan moet ik het veulen eerst in een ander Duits stamboek inschrijven. Als de hengst dan ooit z'n verrichtingen doet kan het veulen als 3 jarige in het trakehner stamboek worden opgenomen. Het zou dan het binnenbrengen van palomino in het stamboek zijn want dat zit er nu nog niet in.

ik mag het eigenlijk niet zeggen , maar ik begreep op de keuring in duitsland dat het zsaa een zuster stamboek is van het easp misschien zijn daar mogelijkheden ,maar begrijp mij goed ik ben daar niet voor we moeten de gelederen gesloten houden !!!

Zannekin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 09:29

greetje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 09:29

karabanda schreef:
Nimber schreef:
Blijk maar weer hoe serieus je CGJ12 moet nemen als dit soort teksten alleen al neer zet :N
Mijn veulens gaan zeker niet naar de rookworst en brengen ook wat meer op dan 2 euro de kilo.

IHW is een zwaarwarmbloed stamboek en als ik iets niet wil in mijn paarden is het wel volbloed.

Dus CGJtje deze keer heb je echt bewezen dat je gewoon totaal geen idee hebt waar je het over hebt. Ben trouwens wel benieuwd hoe je er op komt? Kun je zoiets verzinnen of moet je daarvoor toch een beetje ziek zijn?

O ben jij daar Nimber ben jij bij het I.H.W. nu weet ik het weer prachtige paarden ,zowat net zo goed als het KWPN .ik heb je wel eens gekeurd met Orbaldo prachtig paard
ik vind alleen dat hij een te krachtige achterhand heeft en over teveel bodem gaat en ook een te lang zweef moment heeft
maar ja we kunnen ook niet allemaal op een KWPNer rijden

Vertel eens Karabande.....kan me namelijk niet herinneren ooit met ene Karabande in de baan gestaan te hebben....

karabanda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 09:38

[
IHW is een zwaarwarmbloed stamboek en als ik iets niet wil in mijn paarden is het wel volbloed.

Dus CGJtje deze keer heb je echt bewezen dat je gewoon totaal geen idee hebt waar je het over hebt. Ben trouwens wel benieuwd hoe je er op komt? Kun je zoiets verzinnen of moet je daarvoor toch een beetje ziek zijn?
[/quote]

O ben jij daar Nimber ben jij bij het I.H.W. nu weet ik het weer prachtige paarden ,zowat net zo goed als het KWPN .ik heb je wel eens gekeurd met Orbaldo prachtig paard
ik vind alleen dat hij een te krachtige achterhand heeft en over teveel bodem gaat en ook een te lang zweef moment heeft
maar ja we kunnen ook niet allemaal op een KWPNer rijden
[/quote]

Vertel eens Karabande.....kan me namelijk niet herinneren ooit met ene Karabande in de baan gestaan te hebben....
[/quote]

Nee meid ik mag al meer dan 30 jaar voor het knhs jureren goed he [/quote]

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 10:06

Pascha schreef:
Nou, ok, voor deze keer zie ik het door de vingers. Maar je plaatst nou niet echt opbeurende eigenschappen van de volbloed op bokt. Vandaar. En , niet iedereen wil zo'n pavo-cupvoorbeenzwaaier, maar zijn blij met een ietswat vlakke gang.

Dat ZEI ik toch ook.
Die amerikaanse amazonetjes zijn er dol op.
Dus ik ook.

Pascha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 10:11

Niets meer aan toe te voegen CGJ12!!

karabanda

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 11:50

Pascha schreef:
Niets meer aan toe te voegen CGJ12!!

toch vind ik dat wij als een man en vrouw achter onze fokleiding moeten staan ,
en als die vinden dat we alleen op het voorbeen moeten letten dan moeten wij dat doen ,anders krijg je een zooitje binnen het kwpn

Sundancer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 13:53

karabanda schreef:
Zannekin schreef:

ik mag het eigenlijk niet zeggen , maar ik begreep op de keuring in duitsland dat het zsaa een zuster stamboek is van het easp misschien zijn daar mogelijkheden ,maar begrijp mij goed ik ben daar niet voor we moeten de gelederen gesloten houden !!!

Leuk voor de leden dat ze de informatie hier moeten lezen.
Wij als lid hebben namelijk nog niets gehoord????

_Nicky

Re: Cremello Thoroughbred Goedgekeurd in Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 13:55

Mooi kleurtje

Peterina

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-06 17:47

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 19:00

Sundancer schreef:
karabanda schreef:

Leuk voor de leden dat ze de informatie hier moeten lezen.
Wij als lid hebben namelijk nog niets gehoord???? :

Oeps niet alleen allemaal hier naar toe gekomen maar ook ruzie onderling.
Sundancer ik zou maar eens een hartig woordje met Karelbanda wisselen

biep

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 00:11

Peterina schreef:
biep schreef:
De vader van mijn merrie is ook een cremello (Snow des trois chenes) maar daar kan ik helaas weinig info over vinden (v.v. Sunny Boy, Palomino).

Bedoel je deze Sunny Boy :
http://www.royalbelgianpalomino.be/heng ... %20BOY.pdf

Dat is 'm inderdaad ja ! (tenminste, ik neem aan dat er maar 1 Sunny Boy Palomino van Hamourabi en Aswan is).

Mijn merrie heeft ook wel wat weg van 'm voor zover ik het kan zien (lange sierlijke benen en een lang vrij smal hoofd). Leuk om foto's van 'm te zien!

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-06 12:40

Als hij op de Voorjaarshow, 2 april as, is zal ik proberen een foto te maken.
Misschien kan je zijn eigenares contacteren en vragen waar Snow staat? Voor zo ver ik weet is hij niet gekeurd bij de RBP en staat hij niet of niet meer in Belgie, misschien Frankrijk.

tweety_be

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 18:28

Welk kleur zou je krijgen als je deze hengst gebruikt op een bonte merrie? Ben benieuwd

Ik heb het wel voor speciale kleurtjes! Liefst nog met arabisch bloed (met name pintabians zijn prachtig)... Mijn droom is om speciale kleurtjes te fokken met arabisch bloed... Natuurlijk niet enkel voor de kleur, er moet type inzitten, goed karakter en uiteraard een goede bouw... Jaja, grote plannen. Maar zover is het nog laaaang niet, eerst maar wat meer bijleren op het vlak van fokken en kleuren enzo... Misschien kan jij me wel les geven Peterina Volgens mij weet jij er duidelijk veel van af, machtig gewoon!

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 18:55

Bij niet verdunde kleurtjes, en geen wildkleuren, krijg je palomino, buckskin of smokey black. Met of zonder vlekken.

biep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 22:16

Peterina schreef:
Misschien kan je zijn eigenares contacteren en vragen waar Snow staat? Voor zo ver ik weet is hij niet gekeurd bij de RBP en staat hij niet of niet meer in Belgie, misschien Frankrijk.

Ja dat zou gaaf zijn vind het erg leuk meer te weten over Diva's afstamming!

Ik zat er idd al over te denken om die eigenaren te mailen, ook de fokker van Diva, ik weet niet of ze het leuk vinden maar misschien vinden ze het ook wel interessant wat van de nakomelingen te horen, kan het altijd proberen

biep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 22:16

Peterina schreef:

Ja dat zou gaaf zijn vind het erg leuk meer te weten over Diva's afstamming!

Ik zat er idd al over te denken om die eigenaren te mailen, ook de fokker van Diva, ik weet niet of ze het leuk vinden maar misschien vinden ze het ook wel interessant wat van de nakomelingen te horen, kan het altijd proberen

SophievdV

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 14:31

Ooeeeh sexy kleurtje

Maar als ik zijn moeder op die foto's bekijk denk ik: ooeehh nee bedankt! Zo naar voren, te hoog in het kruis, rug weggedrukt.. tenminste: zo oogt het!

Wil em eerst wel eens zien lopen

Nu heeft mijn merrie geen vlakke gangen, maar ik wil er geen concessie in doen

Anders wil ik er wel eens over nadenken... aparte kleuren zijn altijd leuk!

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-06 19:20

Echt een prachtig kleurtje
maar ik hoop alleen dat de men zich niet blind gaat staren op zijn kleur en de andere ( veel belangrijkere) dingen gaat vergeten.