[TI] De mening van mijn man

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 22:25

dobbel schreef:
fjordkootje schreef:
Mosterd na de maaltijd, omdat je net een beslissing hebt genomen, maar ik had Eveline Hekkenberg (klassiek homeopathe, holistisch therapeut) erbij gehaald, en had een gesprek met Vera (hier op Bokt, heeft 2 gesprekken met mijn Mira gehad) aangevraagd.
Ik hoop, en dat is NIET om je te kwetsen, dat Lizzy niet ook een impulsaankoop is/wordt.

Prima duidelijke open advertentie.

Ik ben bang dat dat het wel is maar het zal wel aan mij liggen, ik had ook echt verder gekeken maar goed dat is mijn mening,
Naja ik hou mijn mond verder maar,

Ik hoop dat max nu wel een baasje gaat vinden die hem waardeerd.
sterkte met de verkoop.

Met het vetgedrukte bedoel ik dat ik het met je eens ben fjordkootje en dat ik bang ben dat ook Lizzie een inpuls aankoop gaat worden net als Max uiteindelijk,

Ik denk er net als jij over waarschijnlijk,

Poosje81

Re: De mening van mijn man

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 22:26

Heb heel lang getwijfeld of ik hierop ging reageren. Toen ik iets las over Lizzy en die andere tinkermerrie had ik al meteen de neiging om te zeggen; nog één?

NU begrijp ik uit je verhaal hier en de advertentie op marktplaats dat je Max gaat verkopen. FK schreef ook al dat mosterd na de maaltijd is, maar toch wil ik mijn idee even geven.

Je geeft aan dat hij trapt naar je en zijn stal niet uit wil. Dat trappen komt ergens vandaan. Dat is óf dominantie óf zelfverdediging. Ondanks dat hij wellicht geen hengstenstreken heeft, noem ik dit toch hengstengedrag.
Dat in zichzelf gekeerde kan met van alles te maken hebben. Jij hebt het idee dat hij het niet fijn vindt als er dingen met hem gedaan worden en geeft dan aan dat je dat dus ook niet doet. Toch zie ik op marktplaats een foto met vlechtjes in zijn manen?

Mijn gevoel is hierbij dat het niet zozeer de 'klik' is die er mist, maar dat het een communicatieprobleem is. En dat je Max ontzettend onderschat. Stille wateren hebben diepe gronden....

In ieder geval succes met de verkoop.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 22:43

quote Biancaa Max die interesseert zich eigenlijk niet zo voor me. Als ik ga freestylen, heeft hij nog weleens de neiging om naar me te trappen (niet dat ik dat pik uiteraard). Echt een band is er (nog) niet, maar daar ben ik uiteraard mee bezig om deze op te bouwen (lekker vlechtjes maken enzo )unquote

Effies goed lezen Leonoor

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 22:49

Hoe bedoel je Soxje?

Mijns inziens heeft Leonoor het wel begrepen eigenlijk...

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 22:54

Soxje schreef:
quote Biancaa
Max die interesseert zich eigenlijk niet zo voor me. Als ik ga freestylen, heeft hij nog weleens de neiging om naar me te trappen (niet dat ik dat pik uiteraard). Echt een band is er (nog) niet, maar daar ben ik uiteraard mee bezig om deze op te bouwen (lekker vlechtjes maken enzo )
unquote

Sox, ik heb verdraaid goed gelezen, wel meer dan één keer.
Aan de ene kant zegt ze lekker bezig te zijn, aan de andere laat ze hem met rust. Als je dan toch iets doet, wat hebben die vlechtjes voor nut om een band op te bouwen. Gemiddeld paard vind dat gepluk aan zijn manenkam helemaal niks.

maar dank je voor het wederom wijzen op het feit dat ik wederom niet goed zou hebben gelezen.

Als jij een logica kan vinden in onderstaand verhaal, dan hoor ik hem graag!

Citaat:

Max neem ik heel vaak apart
, ook ga ik veel met hem apart lopen (want ik neem nooit 2 veulens mee als ik langs de weg wandel). Ook poets ik hem dus net zo lang als Angel ik probeer juist met Freestylen, meer met hem te doen, omdat Angel toch wel achter me aanbanjert.

Citaat:

Ik was de laatste tijd juist met Max bezig
, omdat ik dus wilde dat hij meer met me deed. Meer op me lette, maar hij kijkt me niet eens aan. Ik kan nu zijn voorhoefjes doen, al is het soms met vechten, maar het begin is er wel.

Citaat:
Ik weet dat ik hem zeker wel de kans heb gegeven, ik probeer zoveel mogelijk met hem te doen. Van de 2 uur dat ik er ben, is
daarvan maar een kwartier of 20 min. maar het freestylen en de rest dus knuffelen, leren voetjes geven enzovoorts
. En dat omstebeurt waarbij ik als ik met de 1 bezig ben, de ander ook aandachtr geef (aai tussendoor of koekje).

Citaat:
Vasthi ik probeer juist met hem iets meer te doen(vanaf begin eigenlijk al), langer te borstelen, langer te knufflen, extra stukje appel, om een band te krijgen, of dat hij ook dat "gevoel" in zijn ogen krijgt. Meestal ben ik juist al daardoor langer met hem bezig, want met wandelen, wil hij niet en ik dus doorzetten, niet met dwang maar gewoon met overredingskracht en knuffelen en dta soort dingen. Poetsen gaat wel, hij laat niet blijken dat hij het echt lekker vindt, maar dat accepteert hij wel. Ogen schoonmaken ook, oren mag ik niet zo aankomen, maar na beetje knuffelen en zacht praten kom ik een eind.

Citaat:
Ik doe er nu niet dagelijks iets aan hoor, ik heb zelfs dagen dat ik dus niet langs ga en hij met Angel (en nog 2 volwassen paarden) in de bak of wei staan.

als ik er ben, dan bestaat het grootste gedeelte uit knuffelen. Als ik ga wandelen, dan borstel ik niet. als ik ga borstelen, dan wandel ik niet etc.
Dus ik doe als ik er ben, maar 1 ding. en dan ongeveer 10 minuten. bij Max dan nu iets langer, omdat ik hem de stal al niet uit krijg.

Citaat:
Ja als ik dus met hem bezig wil, dan schopt hij me. Dat is eigenlijk de enige keer dat ik hem "straf".

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 22:58

Leonoor goed verzameld, klopt hoor dat ze nogal wat dubbel zegt ene moment doet ze niets en andere moment vanalles,
Ik had al eerder geopperd dat ze te veel deed maar kreeg toen de reactie dat ze dat niet deed,

Sox ben toch echt bang dat jij niet goed gelezen hebt,

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 23:14

Ik heb het echt wel goed gelezen hoor. Leonoor ziet vlechtjes op MP en snapt dat niet terwijl Biancaa heeft geschreven dat ze wel vlechtjes maakt.

En verder vind ik dat het de eigenaar zijn eigen keuze is of tie zijn paard verkoopt. Logica of niet. Ze is tenminste zo open geweest het hier op het forum voor te leggen omdat ze in dubio is. Ik vind de reacties soms echt te fel.

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 23:19

Ik geef je helemaal gelijk in je tweede alinea Soxje!

Maar ik volg je nog steeds niet helemaal vwb tegenover Leonoor...

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 23:20

Nou ik niet, ze vraagt om een mening en die mag dan gegeven worden toch, Ik denk alleen niet dat ze dit verwacht had,
Ik sta achter alles wat ik gezecht heb en dan heb ik dat nog aardig gedaan, hoe ik er verder over denk zet ik hier niet neer maar dat is nog wel wat feller,

Maar ja goed ierder zijn eigen ding,

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 23:24

Ik denk dat sommingen (waaronder ook ik) hun paarden als hun kinderen zien, en een kind ruil je ook niet in, een paard, hond, kat, auto blijkbaar wel. Aan de andere kant is het een dure hobby, en ik kan me voorstellen dat men dan een paardje wil waar alle contact beter mee gaat, maar mijn keuze zou het niet zijn. Natuurlijk zijn er ook omstandigheden waarbij verkoop de enige oplossing is.
Mensen vergeten vaak wel wat een enorme impact een verhuizing kan hebben op een dier en als ik naar die oogjes van Max kijk, dan krijg ik medelijden met hem en kan ik boosheid moeilijk onderdrukken.

Cars

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 23:32

fjordkootje schreef:
oogjes van Max kijk.

Ik heb ook al op MP naar die foto zitten staren
En er zit op loopafstand een hengstenopfok
Maar....het is hier een officiele huisdierstop waar ik me echt aan hou(ik word nu soms al gek).
Maar het is een dotje om te zien zeg!!!!!!!!!

Yabloko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 23:58

Ik zit mezelf hier ook helemaal op te vreten dat ik de tijd niet heb voor een veulen. Max is een dotje.

Pellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 09:02

CarS schreef:
fjordkootje schreef:
oogjes van Max kijk.

Ik heb ook al op MP naar die foto zitten staren

same here...

bianca als ik jou was zou ik nieuwe foto's van hem maken, zonder vlechtjes en waar hij wat vrolijker uit zijn ogen kijkt.

coydog

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 09:59

Ben eerlijk gezegd een beetje verliefd op het ventje
Maar kan er financieel echt geen bijhebben.

dobbel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 10:00

Hier net zo 2 is genoeg maar wat zou het een leuk maatje zijn voor Biggels.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 10:01

*droomt ff verder*
hadden we nu toch maar een collectief gestart dames, dan hadden we nu kaylen en max in tinkerdorp kunnen plaatsen

coydog

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 11:10

Hadden de kleintjes van Dobbel en mij er ook nog bijgekund, leuk groepje was het dan.
*droomt mee*

Maar veel succes met het vinden van een goede plek!!

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 11:29

Ik ga hier niet meer op reageren.......... Blijf het triest vinden voor Max.

En verder zeg ik niet wat op mijn hart ligt...... Ben het met Dobbel, Fjordkootje en Leonoor eens....

Hoop dat Max een fijn baasje treft....

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 19:48

snowdon schreef:
Ik geef je helemaal gelijk in je tweede alinea Soxje!

Maar ik volg je nog steeds niet helemaal vwb tegenover Leonoor...

Ik volg het helemaal niet meer hier want krijg geen nieuwe meldingen, sowieso loopt bokt niet lekker geloof ik.

Ik heb echt geen zin meer alles terug te lezen want ik ben het met veel reacties niet eens en heb me voorgenomen me vanavond eens niet te gaan ergeren aan bepaalde opmerkingen

Biancaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-06 20:37

Leonoor schreef:
Soxje schreef:
quote Biancaa
Max die interesseert zich eigenlijk niet zo voor me. Als ik ga freestylen, heeft hij nog weleens de neiging om naar me te trappen (niet dat ik dat pik uiteraard). Echt een band is er (nog) niet, maar daar ben ik uiteraard mee bezig om deze op te bouwen (lekker vlechtjes maken enzo )
unquote

Sox, ik heb verdraaid goed gelezen, wel meer dan één keer.
Aan de ene kant zegt ze lekker bezig te zijn, aan de andere laat ze hem met rust. Als je dan toch iets doet, wat hebben die vlechtjes voor nut om een band op te bouwen. Gemiddeld paard vind dat gepluk aan zijn manenkam helemaal niks.

maar dank je voor het wederom wijzen op het feit dat ik wederom niet goed zou hebben gelezen.

Als jij een logica kan vinden in onderstaand verhaal, dan hoor ik hem graag!

Citaat:

Max neem ik heel vaak apart

, ook ga ik veel met hem apart lopen (want ik neem nooit 2 veulens mee als ik langs de weg wandel). Ook poets ik hem dus net zo lang als Angel ik probeer juist met Freestylen, meer met hem te doen, omdat Angel toch wel achter me aanbanjert.

Citaat:

Ik was de laatste tijd juist met Max bezig

, omdat ik dus wilde dat hij meer met me deed. Meer op me lette, maar hij kijkt me niet eens aan. Ik kan nu zijn voorhoefjes doen, al is het soms met vechten, maar het begin is er wel.

Citaat:
Ik weet dat ik hem zeker wel de kans heb gegeven, ik probeer zoveel mogelijk met hem te doen. Van de 2 uur dat ik er ben, is
daarvan maar een kwartier of 20 min. maar het freestylen en de rest dus knuffelen, leren voetjes geven enzovoorts

. En dat omstebeurt waarbij ik als ik met de 1 bezig ben, de ander ook aandachtr geef (aai tussendoor of koekje).

Citaat:
Vasthi ik probeer juist met hem iets meer te doen(vanaf begin eigenlijk al), langer te borstelen, langer te knufflen, extra stukje appel, om een band te krijgen, of dat hij ook dat "gevoel" in zijn ogen krijgt. Meestal ben ik juist al daardoor langer met hem bezig, want met wandelen, wil hij niet en ik dus doorzetten, niet met dwang maar gewoon met overredingskracht en knuffelen en dta soort dingen. Poetsen gaat wel, hij laat niet blijken dat hij het echt lekker vindt, maar dat accepteert hij wel. Ogen schoonmaken ook, oren mag ik niet zo aankomen, maar na beetje knuffelen en zacht praten kom ik een eind.

Citaat:
Ik doe er nu niet dagelijks iets aan hoor, ik heb zelfs dagen dat ik dus niet langs ga en hij met Angel (en nog 2 volwassen paarden) in de bak of wei staan.

als ik er ben, dan bestaat het grootste gedeelte uit knuffelen. Als ik ga wandelen, dan borstel ik niet. als ik ga borstelen, dan wandel ik niet etc.
Dus ik doe als ik er ben, maar 1 ding. en dan ongeveer 10 minuten. bij Max dan nu iets langer, omdat ik hem de stal al niet uit krijg.

Citaat:
Ja als ik dus met hem bezig wil, dan schopt hij me. Dat is eigenlijk de enige keer dat ik hem "straf".

[i]Ik ga het er even onderdoor doen, anders wordt het helemaal zo chaotisch, wat het al is.

Ik zeg dus dat ik niet elke dag wat doe, ik doe meer met Max, omdat hij niet meewerkt. Dus ik ben ongeveer 10min tot een kwartier bezig, met wat dan ook (wandelen, freestylen of borstelen, maar 1 ding dus) en met Max iets langer omdat hij niet mee werkt, duurt dus wat langer voordat ik met hem buiten ben. Dus dat stukje snap ik niet,wat jij niet snapt ?

Uitgelegd dus nog maar een keer...

Ik ga ongeveer 1x in de 2 dagen naar ze toe, wisselt een beetje aan het weer, hoe het met mijn kinderen is of hoe lang ze al buiten hebben gestaan. Als het bijvoorbeeld gevroren heeft, staan ze al de hele dag buiten en dan ga ik dus niet, want dan hebben ze genoeg beweging gehad (naar mijn mening, maar die zal wel weer niet goed zijn).
De dagen dat ik er wel ben, dan doe ik dus meer met Max om die band op te bouwen. Ik heb nergens gezegd dat ik elke dag ging, alleen dat ik met Max juist probeer een band op te bouwen, door meer met hem bezig te zijn op de tijden dat ik er ben.

Verder dat gepluk in zijn manen vond hij dus wel gaan. Hij was eindelijk dus niet vervelend en ik heb het in delen gedaan al was het wel wat lang voor hem. Maar toch dat gepluk vind hij juist wel lekker, zelfde als die "knuffel" die ik hem geef, dat ligt allemaal een beetje bij zijn nek, dat vind hij wel gaan (behalve die oren dan maar dat wordt al iets beter, anders ga je daar weer wat van zeggen, dat hetook bij zijn hoofd zit...)

Het gewone poetsen gaat ook wel, dat heb ik ook gezegd, al heeft hij dus geen aandacht voor me en moet ik echt naar hem toe gaan om wat met hem te doen (al kwam hij vandaag uit zichzelf naar me toe, en nee ik heb niet gepoetst, niet gefreestyled, niet hoeven gekrabt, alleen stukjes appel gegeven, als dat misschien mag...)

Ik kom nu misschien ook lekker sarcastisch over, maar dat ben ik nu ook wel. Ik ben er al helemaal kapot van dat ik hem ga doen, en uiteraard vraag ik jullie om jullie mening. Maar het is dus blijkbaar niet zielig voor Max om ergens te staan, waar hij het niet naar zin heeft... Jullie zeggen zelfs dat hij zielige oogjes heeft!!!! Dus kijken voor een beter huis is niet beter voor hem, maar hem houden, dwingen om me te respecteren en maar alles te pikken omdat ik de BAAS ben, ach dat is goed voor hem...

Sorry hoor, maar ik praat mezelf misschien soms tegen omdat de tijden niet helemaal kloppen, tja een kwartier ipv 20 minuten ermee bezig zijn is ook een zeer groot verschil... Maar jullie zitten overal te zeggen dat je een goede band moet hebben met je paard en veel vertrouwen, als dat er niet is, kun je dus nergens op bouwen. Hij niet en ik niet, dat is dus nu het geval met Max en mij. Ze zeggen zelfs dat hij zielige oogjes heeft, tja ik heb nou eenmaal geen andere foto's, hij staat overal zo op. Hij is nou eenmaal niet gelukkig bij mij...

Een paard kies je inderdaad voor je leven, maar ik kies inderdaad een paard, een paard niet mij. Als dat paard dan niet gelukkig bij mij is, heb ik dan het recht om hem te houden en dan maar te dwingen om zijn hele leven bij me te blijven... Dan heb ik medelijden met alle paarden, die dan maar gehouden worden, omdat ze "moeten" blijven ondanks dta het niet klikt, het paard later onhandelbaar wordt of zelfs vals en dan naar de slacht beland...

@FK ja het is geen kind die ik inruil, mijn kinderen zijn uit mijn buik gekomen. Max (gelukkig) niet, en hoe erg ik het dus ook vind en hoe erg ik ook 's avonds lig te huilen, ik denk zelf dat dit beter is. Want juist omdat ik hem beschouw als kindje, kies ik het beste voor hem. Zelfs voor mijn zoontje die toen in de couvese lag, zoveel pijn had. Zelfs toen nam ik de beslissing om hem te laten gaan, dat heet juist moederliefde, kiezen voor het beste voor je kind. Nu kan ik Max tenminste een tweede keus geven... Mijn zoontje heeft dat nooit gekregen!

Hoop dat het zo allemaal een beetje duidelijk is, ik heb nou eenmaal die beslissing genomen. Hoeveel pijn het ook doet, maar ik zie ook de pijn in zijn ogen, die jullie zelfs op de foto's zien. Hoe moet ik me dan wel niet voelen als ik hem zo in het echt zie. Dat breekt me hart, ik hoop dan ook dat hij iemand vindt, waarbij hij het wel naar zijn zin heeft en dat hij daar wel gelukkig kan worden.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 21:08

je hebt gelijk... het komt ook dubbel over, sorry!

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 09:55

Bianca - ik denk (ondanks ik je niet ken) je de juist keuze maakt.
En je niet hoeft te verdedigen in je beslissing.

Samen worden jullie niet gelukkig - jullie intresses zijn anders.
Beter dat je die keuze nu maakt dan over een paar jaar. Daar worden jullie namelijk niet beter van!
Wel hoop ik dat jij en andere ervan kunnen leren, dat je een paard moet zoeken wat bij je past. En niet 1 die zich moet aanpassen....
(of andersom natuurlijk)

puzzeltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 11:18

Eigenlijk wilde ik helemaal niet reageren op dit topic. Ik heb Bianca al een pm gestuurd maar nu wil ik even iets kwijt over jaarlingen/veulens in het algemeen.

Ik vind dat je sowieso niets met deze jonge paardjes moet doen. Ook niet freestylen, wandelen of wat dan ook. Als het goed is krijgen ze de eerste 5 maanden van hun leven al opvoeding van de moeder en het baasje, maar daarna vind ik dat ze gewoon lekker de weide op moeten met leeftijdsgenootjes en laat ze gewoon paard kunnen zijn. Wij mensen willen ze vaak zien als huisdieren, maar dat zijn ze niet. Laat ze in hun waarde. Natuurlijk kun je er af en toe wel lekker mee knuffelen en laat je ze niet verwilderen, maar na hun 3e jaar moeten ze heel hun leven al met ons verder...

Hoop niet dat ik hiermee veel mensen beledig, maar ik denk echt even aan de jonge paardjes nu...

Groetjes, puzzeltjuh

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-06 15:22

puzzeltjuh schreef:
Eigenlijk wilde ik helemaal niet reageren op dit topic. Ik heb Bianca al een pm gestuurd maar nu wil ik even iets kwijt over jaarlingen/veulens in het algemeen.

Ik vind dat je sowieso niets met deze jonge paardjes moet doen. Ook niet freestylen, wandelen of wat dan ook. Als het goed is krijgen ze de eerste 5 maanden van hun leven al opvoeding van de moeder en het baasje, maar daarna vind ik dat ze gewoon lekker de weide op moeten met leeftijdsgenootjes en laat ze gewoon paard kunnen zijn. Wij mensen willen ze vaak zien als huisdieren, maar dat zijn ze niet. Laat ze in hun waarde. Natuurlijk kun je er af en toe wel lekker mee knuffelen en laat je ze niet verwilderen, maar na hun 3e jaar moeten ze heel hun leven al met ons verder...

Hoop niet dat ik hiermee veel mensen beledig, maar ik denk echt even aan de jonge paardjes nu...

Groetjes, puzzeltjuh

daar ben ik het geheel mee eens!
En mensen die het anders doen en waarbij het goed gaat - prima!
Maar als het niet goed gaat heeft dat een reden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-06 13:54

Mijn insziens is dit topic nu wel afgerond, Bianca heeft haar beslissing genomen, haar uitleg gegeven meerdere malen, en het is haar paard, haar keuze en haar leven

Om het niet in een imo onnodige discussie te laten verzanden zet ik hier nu een slotje op...