Soxje schreef:quote Biancaa
Max die interesseert zich eigenlijk niet zo voor me. Als ik ga freestylen, heeft hij nog weleens de neiging om naar me te trappen (niet dat ik dat pik uiteraard). Echt een band is er (nog) niet, maar daar ben ik uiteraard mee bezig om deze op te bouwen (lekker vlechtjes maken enzo )unquote
Effies goed lezen Leonoor

Sox, ik heb verdraaid goed gelezen, wel meer dan één keer.
Aan de ene kant zegt ze lekker bezig te zijn, aan de andere laat ze hem met rust. Als je dan toch iets doet, wat hebben die vlechtjes voor nut om een band op te bouwen. Gemiddeld paard vind dat gepluk aan zijn manenkam helemaal niks.
maar dank je voor het wederom wijzen op het feit dat ik wederom niet goed zou hebben gelezen.
Als jij een logica kan vinden in onderstaand verhaal, dan hoor ik hem graag!
Citaat:
Max neem ik heel vaak apart, ook ga ik veel met hem apart lopen (want ik neem nooit 2 veulens mee als ik langs de weg wandel). Ook poets ik hem dus net zo lang als Angel ik probeer juist met Freestylen, meer met hem te doen, omdat Angel toch wel achter me aanbanjert.
Citaat:
Ik was de laatste tijd juist met Max bezig, omdat ik dus wilde dat hij meer met me deed. Meer op me lette, maar hij kijkt me niet eens aan. Ik kan nu zijn voorhoefjes doen, al is het soms met vechten, maar het begin is er wel.
Citaat:
Ik weet dat ik hem zeker wel de kans heb gegeven, ik probeer zoveel mogelijk met hem te doen. Van de 2 uur dat ik er ben, is
daarvan maar een kwartier of 20 min. maar het freestylen en de rest dus knuffelen, leren voetjes geven enzovoorts. En dat omstebeurt waarbij ik als ik met de 1 bezig ben, de ander ook aandachtr geef (aai tussendoor of koekje).
Citaat:
Vasthi ik probeer juist met hem iets meer te doen(vanaf begin eigenlijk al), langer te borstelen, langer te knufflen, extra stukje appel, om een band te krijgen, of dat hij ook dat "gevoel" in zijn ogen krijgt. Meestal ben ik juist al daardoor langer met hem bezig, want met wandelen, wil hij niet en ik dus doorzetten, niet met dwang maar gewoon met overredingskracht en knuffelen en dta soort dingen. Poetsen gaat wel, hij laat niet blijken dat hij het echt lekker vindt, maar dat accepteert hij wel. Ogen schoonmaken ook, oren mag ik niet zo aankomen, maar na beetje knuffelen en zacht praten kom ik een eind.
Citaat:
Ik doe er nu niet dagelijks iets aan hoor, ik heb zelfs dagen dat ik dus niet langs ga en hij met Angel (en nog 2 volwassen paarden) in de bak of wei staan.
als ik er ben, dan bestaat het grootste gedeelte uit knuffelen. Als ik ga wandelen, dan borstel ik niet. als ik ga borstelen, dan wandel ik niet etc.
Dus ik doe als ik er ben, maar 1 ding. en dan ongeveer 10 minuten. bij Max dan nu iets langer, omdat ik hem de stal al niet uit krijg.
Citaat:
Ja als ik dus met hem bezig wil, dan schopt hij me. Dat is eigenlijk de enige keer dat ik hem "straf".