Foto Lingh....Fokkersbedrog?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ravel

Re: Foto Lingh....Fokkersbedrog?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 15:44

listiglistje schreef:
Simply1980 schreef:
[[quote]
quote="ravel"]
Ik ken Lingh ook al heel lang, vanaf dat hij 4 - 5 jaar oud was. Het is niet het beste paard ter wereld maar wel een dier met een goed karakter en werklust.
Meestal bereik je met een goed paard met een super karakter meer dan met een super paard met een goed karakter!!!

Ben het volledig met je eens!

We hebben het hier ook niet over zijn karakter.....dat zit zowel bij Flemmingh als Krack C en ik denk ook Lingh wel goed.

Een goed sportpaard (met in dit geval een super karakter) betekent nog geen goede dekhengst cq vaderdier!

En daar hebben we het hier toch over? Of niet?

afstamme(lingh)enrapport afwachten dus........
[/quote]

Inderdaad, eerst de nakomelingen maar afwachten

Simply1980

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 16:00

Ja vind ik ook en ik wilde even duidelijk maken dat ik Lingh niet afkraak als zijnde dekhengst. Vond juist heel leuk dat hij goekgekeurd is en natuurlijk is het afwachten wat er uit komt!
Met alle hengsten is wel wat en het blijft natuurlijk altijd een mening van een mens!!!!

Ik heb zelf een Gribaldi en daar zijn natuurlijk ook de nodige dingen over gezegd!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 17:00

Simply1980 schreef:
Ik heb zelf een Gribaldi en daar zijn natuurlijk ook de nodige dingen over gezegd!

nou inderdaad

peninna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 18:15

Drie keer raden van wie ze die weke rug hebben. Hebben jullie Flemmingh wel eens goed bekeken?

Beber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 18:36

janderegelaa schreef:
Nah, dit is gewoon de positie van de fotograaf, jammer dat het geen standfoto van het veulen is dan hadden we goed kunnen kijken. Wel een mooie merrie trouwens.

En bij die foto van Lingh ligt het niet aan de positie van de fotograaf?

Ps . Bedankt voor het compliment. \en ik zal nog wel en standfoto proberen te maken, ze is een beetje bewegelijk.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-06 21:37

Nah...die foto is echt getrixt

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 22:04

janderegelaa schreef:
Nah...die foto is echt getrixt

Als iemand nu ergens het origineel van die foto heeft (waar deze na 5 graden draaien uit is gesneden) weten we dat pas zeker........
Misschien was de fotograaf gewoon een beetje dronken of zo........

ArGieVai

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 22:08

k kan die filmpjes niet vinden????

horseNL00

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 22:09

sow hee, hier heb ik echt nooit bij stil gestaan, dat ze die foto's verbouwen. Tjeetje zeg!

Target

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 23:08

Afbeelding Flemmingh
Afbeelding Flemmingh
Afbeelding Krack C (kon geen betere foto vinden)

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 23:16

Ja dan neem je ook wel een hele ongelukkige foto als vergelijkinsmateriaal.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-06 23:31

http://www.paardenfokken.nl/pedigree.ph ... axniveau=9

Wordt vast wel een geweldige voorpootloper. Ik zie een veulen graag galopperen ipv draven zeker om zijn moeder bij te houden.

We wachten wel af, ik betwijfel of Lingh een goed vaderdier is. Hij moet het mij nog maar bewijzen.

Als ik die foto van Lingh zie met die uitgekamde voorpluk doet het me altijd aan zo'n plaatje denken
Afbeelding

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 09:34

Maar wat is nu het probleem? Dat Lingh en fam. niet zo bergopwaarts gebouwd zijn, zoals we verwacht hadden of dat we gewoon een beetje genept worden door ( de fotografen van ) het KWPN?

Deze paarden kunnen allemaal wel lopen!

Daar gaan weer een paar theorieen.

En over dat extra knietje...in alle rubrieken ,van welke competitie of keuring ik heb gezien, stond er eentje vooraan MET dat extra knietje.
Dan zal er toch wel vraag naar zijn...

janderegelaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-06 09:38

Het probleem is: Lingh heeft een foktechnisch slechte rug en het lijkt erop dat ie het aan het doorgeven is in een mate die echt niet goed is. Wees eerlijk, die rug van jouw veulentje komt niet van de moeder.

listiglistje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 09:41

janderegelaa schreef:
Het probleem is: Lingh heeft een foktechnisch slechte rug en het lijkt erop dat ie het aan het doorgeven is in een mate die echt niet goed is. Wees eerlijk, die rug van jouw veulentje komt niet van de moeder.

Dan stempeld hij in ieder geval wel
Wordt hij wellicht in de toekomst toch een echte stempelhengst, een echt vaderdier!

wel met nakomelingen met weke ruggetjes....

menespride

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 16:30

Helaas, paarden met grote namen doen het nu eenmaal goed........ Neem een paard met een beroemde ruiter, promoot het en............. je heb een super paard die iedereen wil........ voorbeeld.... Gribaldi.....heeft in een jaar zoveel merries gedekt dat je je af moet vragen of je over een aantal jaar geen inteeld dekt..... Zolang er mensen zijn die een bepaald paard willen aan de top, zolang zijn er mensen die daar aan mee willen doen... of het nu wel of niet op je merrie past...... stamboek is belangrijker als een kwalitatief goed veulen......kijk om je heen en zie......

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 20:54

Wat een onzin Gribaldi dekte vanaf het begin al heel veel.

Wat bedoel je met "Zolang er mensen zijn die een bepaald paard willen aan de top, zolang zijn er mensen die daar aan mee willen doen" in verband met de fokkerij van Lingh, zouden al die internationale dressuurjuryleden omgekocht zijn zodat hij kon gaan dekken

Ik denk eerder dat meer mensen het jammer vinden wanneer toppers ruin zijn zodat hun eigenschappen niet doorgegeven kunnen worden

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 21:07

bonfire had van mij best hengst mogen zijn

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 21:09

liliputter schreef:
bonfire had van mij best hengst mogen zijn

Ik bedoel maar en die zit zeker niet perfect in elkaar of heeft een foktechnische goede rug (wat wil dat eigenlijk zeggen )

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 21:14

weet ik ook niet,maar krijg wel sterk de indruk dat iedereen het beter weet.ik denk dat de hengst niet slecht in de rug is anders werd hij niet GGK.zo simpel is dat,soms moet de hengst iets verbeteren bij de merrie en ook andersom....

flemmingh word nu slecht afgedaan maar dan komen er geen krack c en lingh uit,en knap dat
iedereen nu al weet hoe lingh fokt,net
3 nakomelingen geboren en ik wed dat je ze nog niet eens
gezien hebt janderegelaa

janderegelaa

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-06 21:58

Helaas Lilli...ben toevallig vandaag bij nummer 4 wezen kijken, ook van deze kon ik niet opgewonden raken

sarabande

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 22:04

janderegelaa schreef:
Helaas Lilli...ben toevallig vandaag bij nummer 4 wezen kijken, ook van deze kon ik niet opgewonden raken

hoe voorspelbaar

menespride

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 10:33

[/quote]Wat een onzin Gribaldi dekte vanaf het begin al heel veel.

Wat bedoel je met "Zolang er mensen zijn die een bepaald paard willen aan de top, zolang zijn er mensen die daar aan mee willen doen" in verband met de fokkerij van Lingh, zouden al die internationale dressuurjuryleden omgekocht zijn zodat hij kon gaan dekken

Ik denk eerder dat meer mensen het jammer vinden wanneer toppers ruin zijn zodat hun eigenschappen niet doorgegeven kunnen worden[quote]

Denk je dat het nuttig is om hier op te reageren???? En je weet zoveel van paarden??????

Maar zal het wel even uitleggen...

Zet Anky, Edward of wie dan ook op je paard en je paard is super.....
Heb je geld kom je ontzettend ver.....Heb je een goed connectie, kom je toch wel heeeel ver........

Iemand ziet een leuk paard.... promoot....heeft veel geld...... en goede connecties.....goede ruiter.....kent de juryleden goed... en hopla... je bent op de goede weg....

Neem iemand die net begint, geen goede ruiter is, niet veel geld heeft en geen kruiwagen heeft...... waar is dat paard.... effe denken...

Het geval is geen GELD,CONNECTIES of GOEDE RUITER kom je met je hengst NERGENS!!!!!!!!!!!

Sorry voor deze uitspraken, maar ik denk dat er hier op dit forum een hoop mensen denken dat ze het weten.......tot dat je het zelf onder vind.....

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-06 22:45

menespride schreef:
Het geval is geen GELD,CONNECTIES of GOEDE RUITER kom je met je hengst NERGENS!!!!!!!!!!!

Zeker een grote kern van waarheid, maar het omgekeerde is gelukkig niet altijd waar.
Wél geld, wél connecties, wél een goede ruiter........... en TOCH een hengst afgekeurd / op wacht.............. (Turbo Magic)

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 00:21

Zoals beloofd, een standfoto van Bubbling ( Lingh x Landsriver ).
Afbeelding

Excuses voor het formaat, mis mijn picture it...