Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
CGJ12 schreef:liliputter schreef:....... dus doe allemaal een beetje rustig
Precies.
Over een paar jaar is 100% besmet, dus laat maar komen........
Ik ga toch óók gewoon met merries naar keuringen terwijl ze nét met EVA-positief sperma zijn geinsemineerd........... en DAT is pas besmettelijk.
Ik besmet in één dag met een dergelijke merrie alle merries op de keuring......... En niemand die het mij verbiedt.......
Zannekin schreef:Je kiest er zelf voor om met een hoogdrachtige merrie naar een keuring te gaan, doen wij niet alleszins. Je kent dus ook het risico.
janderegelaa schreef:Nee penny, merrie's die besmet worden als ze hoogdrachtig zijn aborteren óók. Mocht dit niet gebeuren dan overlijdt het veulen binnen een paar dagen na de geboorte.
Citaat:Aus der Samenbestellung müssen folgende Angaben ersichtlich sein:
gewünschter Hengst
Name und vollständige Anschrift des Stutenbesitzers
Zuchtverband,
dem die Besamung gemeldet werden soll
genaue Versandanschrift
Angaben der Stute (Name, Lebensnummer, Kopie der Abstammung, Alter)
Die Deckscheine sind zu Beginn der Decksaison beim Hengsthalter
(nicht beim Tierarzt) einzureichen!
karinna schreef:Kan iemand mij nu een duidelijk tip geven "hoe te handelen om je merrie drachtig te krijgen?".
Daar bedoel ik mee: merrie wel of niet naar een hengstenstation brengen,
hoe kom je erachter of een hengst nu wel of niet EVA is en
wat is nu de gevaarlijkste besmettingsperiode voor merrie en/of veulen.
Ik heb het hele topic gevolgd, maar kom er niet goed meer uit!
Citaat:Het is niet erg netjes van alle andere hengsten houders in Nederland die het van hun hengst weten en daar hun mond over houden. (en dan ook nog eens over Florencio zitten te zeuren.)
Suzan1 schreef:we willen nog schrikken als bekend zou zijn, hoeveel Nederlandse hengsten besmet zijn.
) dat hengst X EVA-positief is. Indien dit NIET het geval is, grijpt de hengtenhouder wel in, en weet j dat het niet waar is.......
Citaat:Verder snap ik de hele ophef over EVA niet zo; als het nu om CEM zou gaan werd het verhaal heel anders. Het lijkt wel de hele Rhinodiscussie; iedereen praat elkaar angst aan. Als je zeker wilt zijn dat je paard niet in aanraking komt met een virus moet je hem opsluiten in een virusvrije ruimte.

Citaat:janderegelaa
Bericht Onderwerp: Re:
Rhodium
Geplaatst: 22-02-06 23:38
Loucky schreef:Als je meer informatie wilt hebben, stuur hem een mailtje.

janderegelaa schreef:Zat zelf aan Rubels te denken, maar ik ben bang dat de rug van mijn merrie daar niet goed genoeg voor is.
Overigens dek ik gewoon met wat ik goed vind en dat hoeft niet persé mijn eigen hengst te zijn want het moet wel passen. Het verhaaltje hierboven spreekt voor zich en inderdaad dat is voor mij de hoofdreden om niet met Florencio te dekken of ze moeten een verklaring hebben dat ie EVA vrij is en die hebben ze niet.
ptiteblue schreef:up voor ultimate
Margot_VH schreef:
misschien
heb ik er over heen gelezen maar wat houd EVA precies in