Velazquez in training bij Theo Hanzon

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bucephalus

Re: Velazquez in training bij Theo Hanzon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 20:27

Hij mag dan niet de spectaculairste hengst zijn qua uiterlijk en gangen, maar kijk eens naar dat lijntje waar hij uit komt? Vier goedgekeurde hengsten op rij uit de directe moederlijn! Hoeveel hengsten kunnen daar op bogen? Genetisch dus zeer interessant en voor de fokkerij is alleen dit gegeven al waardevol!

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 20:39

op afstamming alleen, kun je niet rijden

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 20:41

Als je het alleen van schoonheid moet hebben ben je ook snel uitgereden.

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 20:42

ik heb het niet over schoonheid, ik vind hem stilstaand best leuk

Bucephalus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 20:46

Jij chargeert, ik chargeer mee . Kijk maar naar Nassau. Een onopvallend beestje dat als nummer 13 ofzo in de lijst toen eindigde? Wel nog steeds groeien en nu een ISP en KWPN-paard van het jaar.

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 21:00

Er wordt ongelooflijk veel gevraagd van de jonge dressuurhengsten. In de race om de dekaantallen wordt de druk voor de jonge veelbelovende hengsten enorm groot. De hengstencompetitie stimuleert dit ook nog eens een keertje. Alleen de topruiter kan eruit persen wat er in zit. HP is niet voor niets de grote winnaar. Groot bewegen met een spectaculair voorbeengebruik wordt gevraagd en d.m.v. de beoordeling in cijfers wordt dit ook nog eens extra gewaardeerd. Ik heb genoten op vrijdagavond, maar als ik eerlijk ben, dan denk ik dat een Uptown, United etc. het zwaar hebben. Groter, mooier, actiever, gehoorzamer, gewilliger.. noem het maar op. Kwaliteit is er, maar hoelang houdt een jong dier dit vol? Zo'n show met duidenden mensen, knetterende, bonkende muziek uit de luidsprekers, vreemde omgeving, concurrenten erg dicht op elkaar en dan moet het daar allemaal gebeuren. De druk is groot.

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 21:09

Bucephalus schreef:
Jij chargeert, ik chargeer mee . Kijk maar naar Nassau. Een onopvallend beestje dat als nummer 13 ofzo in de lijst toen eindigde? Wel nog steeds groeien en nu een ISP en KWPN-paard van het jaar.

ik heb het over een dressuurpaard. Die wordt goedgekeurd op andere punten dan een springpaard(iig dat mag ik hopen )
en dat andere stukje van je, ik heb het over Velazquez NU en niet over een hele poos, ik heb het ook niet over Valdez(of uptown of weet ik veel) het gaat hier over Velazquez en ik vind aan de hand van de prestatie afgelopen vrijdag(en de verhalen die andere mensen over Ermelo(?) hadden) dat het geen goede reclame is voor HET KWPN(thanks Suzanne )om zo'n hengst goed te keuren. MAAR dat kan volgend jaar helemaal veranderd zijn, met iets meer spieren en training, zal het een ander paard kunnen zijn, MAAR die heb ik AFGELOPEN VRIJDAG niet gezien. En mijn mening is wel gebaseerd op afgelopen vrijdag.
Laatst bijgewerkt door Somebody_ op 05-02-06 21:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 21:10

[quote="missmiekie"] voor de knhs om zo'n hengst goed te keuren. /quote]

KWPN...

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 21:13

uhh sorry blond he heb het veranderd

ben je het wel met me eens verder Suzanne F??
Laatst bijgewerkt door Somebody_ op 05-02-06 21:16, in het totaal 2 keer bewerkt

Bucephalus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 21:14

missmiekie schreef:
En mijn mening is wel gebaseerd op afgelopen vrijdag.

Ah, ja. ik begrijp het volkomen. Ik weet nu waarop je mening is gebaseerd.

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 21:29

waarom is ie eigenlijk weer uit training bij theo?

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 21:35

vindt het heel jammer,zoals ik al zei heb ik ze vaker in training gezien en vondt het echt een goede combinatie,hoop dat de eigenaren zich nog bedenken!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 21:36

Bucephalus schreef:
Hij mag dan niet de spectaculairste hengst zijn qua uiterlijk en gangen, maar kijk eens naar dat lijntje waar hij uit komt? Vier goedgekeurde hengsten op rij uit de directe moederlijn! Hoeveel hengsten kunnen daar op bogen? Genetisch dus zeer interessant en voor de fokkerij is alleen dit gegeven al waardevol!

Maar hoeveel dressuurpaarden komen uit die directe moederlijn?

Vorig jaar in Ermelo viel al op dat het absuluut geen sterke draver is.

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 21:39

liliputter schreef:
vindt het heel jammer,zoals ik al zei heb ik ze vaker in training gezien en vondt het echt een goede combinatie,hoop dat de eigenaren zich nog bedenken!

dat vroeg ik niet
Waarom is hij weg bij theo?? Hij stelde hem netjes voor, maar de eigenaren moeten niet denken dat hij van dat paard opeens een wereldpaard kan maken.

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 21:43

Ik zie liever een hengst met correcte bewegingen,dan een paard wat alleen maar heel groot draaft.Je moet er ook nog aan kunnen rijden,bovendien vind ik het niet gezond dat 3,4 jarigen met zo'n druk voorgesteld worden{wat bucephalus al zei}.En zo'n druk,etc. op de spieren ,gewichten.Correcte basistraining is veel belangrijker,dan maar minder spectaculair..dat komt later wel.

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 21:45

De moederlijn is behoorlijk allround, de meeste ibops die in de moederlijn voorkomen liggen boven de 80 punten met uitschieters naar boven de 90, zoals bij Wildroos van 95 punten. Deka een halfzus van Klaproos had een ibop met 87 punten.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 21:45

ik heb je al gepbt missmieke

Somebody_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 21:50

heb het gelezen idd. toch wel een raar verhaal hoor...ben benieuwd wat ermee gaat gebeuren

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 22:06

ja ik ook!

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 22:11

adriana schreef:
De moederlijn is behoorlijk allround, de meeste ibops die in de moederlijn voorkomen liggen boven de 80 punten met uitschieters naar boven de 90, zoals bij Wildroos van 95 punten. Deka een halfzus van Klaproos had een ibop met 87 punten.

Ik moet zeggen dat ik het gruwelijk zonde vind dat ze Krack hebben gebruikt op zo'n gave springstam!
M:3/2/1 ; Velazquez v Krack, Oretto (v Amaretto 1) Z-spr.
MM: isp GP San Patriano Deka (v Wellington) Ishan (v Wellington) nsp, Meiroos (v Wellington) nsp, Olympus (v Wellington) Z-spr.
MMM: Zancara (v Nimmerdor) Z1-dres, isp GP ggk NRPS, Dhelia (v Nimmerdor) Z1-dres en ZZ-spr, Oraya (v Glennridge) ZZ-spr;
Gm ggh Great Pleasure (v Grannus) z-spr
GM isp GP ggh Montreal (Indoctro)
GM Haloette (v Sit this one out) Z-spr
GM Libido (Emilion) nsp
GM Nicolette (v Indoctro) Z-spr
GM Jourwies (v Wellington) Z-spr
GM Norway (v Indoctro) Z-spr
GM Riris (v Corland) Z-spr
OGM Highline (v Sit this one out) Z1 dres
OGM Jiancara (v sit this one out) Z-spr

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 22:12

Ik dacht heel even dat ik de enige was,die dat vind. hoewel Krack springgefokt is kan en geeft hij het ook niet door.

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 22:13

Ik denk toch niet dat ze krack hebben gebruikt om een springpaard te willen fokken!

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 22:14

Maar dat is een ander verhaal! De stam is zeker wel allround!

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 22:15

Mwoh, dr zijn maar bar weinig dressuurpaarden van gekomen, iig vind ik het zonde!

marky

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 22:18

Wat voor verhaal is dat dan, waarom Theo hem niet meer rijdt? Ben nu wel nieuwsgierig....