[TI] << Van luxe Tinkers naar meer barok gefokte Tinkers...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Supertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 18:02

Melanie, het is echt niet zo dat het NSvT alleen voor de slanke types gaat. Juist niet, ze willen juist de verschillende types, dus ook groot en zwaar.
Het verschil is dus dat NSvT de paarden opdeelt in verschillende types, het ICS noemt ze allemaal cobs. De nederlands kampioenen (ruinen) van het NSvT waren de afgelopen jaren allemaal vanners

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 18:54

Ik geloof niet Supertje dat een grai bij het ICS hoge ogen gooit en dat ze dat cobs noemen.... een scudder zal daar helemaal uit de boot vallen, en terecht. Ik ga helemaal met je mee wat je vertelt over die kruisingen, pas als scudder x scudder goeie scudders geeft met tinkertypische eigenschappen (karakter, uitstraling) zou er m.i. sprake mogen zijn van eventuele opname in bijv. het NSvT. En het NSvT gaat zeker niet alleen voor de grais, ze kijken echt naar het type en vaak worden de zwaardere types heel goed beoordeeld.

Wel leuk om te lezen dat er iemand is die op hoog niveau menwedstrijden met een scudder rijdt, zou er toch graag eens foto's van zien!

Sowieso leuk om te lezen dat er goed gescoord wordt en dat een tinker niet onder hoeft te doen voor een kwpn'er. En dan nog wel een behoorlijk zware tinker ook. Dat coole kan helpen buiten, wat een tinker misschien mist in behendigheid/souplesse kan hij door kracht en doorzettingsvermogen opheffen. Eventing lijkt me ook heel gaaf om te zien van een tinker.

MelanieS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 21:18

Soxje schreef:
Eventing lijkt me ook heel gaaf om te zien van een tinker.

Afbeelding

Afbeelding
Talida van Bokt op Cross training in Ierland.
Cross was niet Lucky's sterkste kant helaas!

MelanieS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 21:29

Supertje schreef:
De nederlands kampioenen (ruinen) van het NSvT waren de afgelopen jaren allemaal vanners

Dus toch!! Ik vind ook dat alle types behouden moeten blijven. De Scudders net zo goed, juist omdat die ook deel uitmaken van de geschiedenis en het heden van de Tinker.

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 21:41

Leuke foto's MelanieS, dat is zeker niet Talida's eigen tinker?

Hier volgt een foto van Sox toen ze nog in Ierland was:

Afbeelding

MelanieS

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 21:45

Soxje schreef:
Leuke foto's MelanieS, dat is zeker niet Talida's eigen tinker?

Hier volgt een foto van Sox toen ze nog in Ierland was:

http://www.mijnalbum.nl/Foto=CE7W8W3E

Ha ha, nee hoor! Talida heeft een keurige KWPNer

Grappig dat je foto's van Sox in haar thuisland hebt!Ziet er gaaf uit!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-01-06 22:07, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: SVP geen foto's quoten.

Supertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 22:34

Sox, bij de ICS lopen echt meer dan genoeg paarden rond die bij het NSvT onder de grai zouden vallen, en daarvan ook genoeg met een 2e of zelfs 1e premie.
Ga maar eens naar www.irishcob.net en zoek daar eens op de namen Coosje, Isildur en Carolien. Allemaal 1e premie paarden die echt niet onder de cobs zouden vallen bij het NSvT.

Overigens ben ik met Jordy serieus van plan om eventing te gaan rijden Moet ik wel weer eerst een winstpunt rijden in het springen aangezien de KNHS zo slim is om al mijn in het verleden behaalde punten kwijt te raken......
Maar dat moet lukken
Afbeelding
Afbeelding

Knollehollen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-06 23:41

Supertje schreef:
Overigens ben ik met Jordy serieus van plan om eventing te gaan rijden Moet ik wel weer eerst een winstpunt rijden in het springen aangezien de KNHS zo slim is om al mijn in het verleden behaalde punten kwijt te raken......
Maar dat moet lukken

Nou ja, KHNS zeker computercrash gehad, wel errug vervelend voor jou!

Maar zekers te weten dat jou dat gaat lukken Supertje. Jordy kan zeer goed springen. Toen hij nog van mij was, sprong hij toen hij nog geen 2 jaar was, vanuit stilstand over brede sloten heen....., springen kan hij wel, daar ligt het niet aan

Veel succes ermee !!

Supertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 00:33

Die punten zijn al van een aantal jaren geleden hoor, de laatste zijn van 1999 als ik het goed heb.
Maar dan nog horen ze ze gewoon nog te hebben....

Uit stilstand springen kan hij inderdaad ook goed. Toen ik hem net had sprong hij uit de paddock als ik wegliep. Vanuit stilstand in het mulle zand over 1.50.
Als je erop zit besluit hij ook weleens om na een weigering toch maar te springen, heel fijn.... Dan krijg je dit effect:
Afbeelding

sneppie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 13:12

supertje !!!!!

was dit een; ik doe het wel/niet/wel/niet sprong?

zo springt de mijne, hihihihihi

dat voelt als links/rechts/links/rechts tijdens het aanrijden en als er dan echt geen escape mogelijk is met vierbennen tegelijk zo hoog mogelijk erover, want je kan nie weten wat er gebeurt als ze `m raakt.....................

Supertje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-06 15:48

Jordy kwam niet echt uit qua afstand op deze sprong (mijn fout, ik moet het hem laten doen, hij kan dat zelf beter) en ik nam hem terug. Hij remt braaf, en ik nam dus aan dat hij helemaal zou stoppen. Maar hij sprong ineens vanuit stap terwijl ik niet oplette
Jordy weigert nooit door een noodstop voor een hindernis te maken. Als hij wil weigeren dan gaat hij er altijd langs, en dat voel je lang van tevoren aankomen. Geen sprongen opzij dus, maar je stuur doet het dan gewoon niet.... Gelukkig is hij er meestal wel van te overtuigen om er wel over te gaan.
Jordy is eigenlijk een hele betrouwbare springer, hij heeft al een paar mensen van hun spring-angst afgeholpen. Als hij gewoon een paar huppels moet maken zal hij altijd superbraaf zijn. Maar hoe fanatieker de ruiter, hoe fanatieker hij ook wordt, en dan heb je ineens een stuk dynamiet onder je reet Vooral als het hoger wordt of als hij een parcoursje moet springen, dat vindt hij het einde.

elsie1

Re: << Van luxe Tinkers naar meer barok gefokte Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 15:59

mijn Irish cob is dus de echte cob, met veeeel sok en vele lange manen zo vind ik ze ook het mooist, hij is dan ook nog eens een zwaar type cob dwz met zwaar beenwerk en heeft de ideale stokmaat om voor de koets te lopen 1.52cm niet te groot niet te klein. Hij is heel goed in conditie en zeker geen dikkerd. Hij is gewoon heel erg kloek en mensen die niet gewoon zijn van een echte Irish cob te zien vinden het een dik paard maar er hangt geen gram vet aan de mijne. Het is één en al spierbundel. Hij is echt een Macho. Hij is dus barok maar loopt helemaal niet kort, hij is erg ruim en stapt zelf over.
Je kan foto's en filmkes bekijken op mijn site
wat wij allemaal doen is:
- dressuur op M niveau, mits een goeie ruiter.
- wandelen
- crossen op strand en in het bos altijd in galop en even stappen tussendoor
- springen maar dit niet zo vaak alleen als hij er zin in heeft anders gaat het toch niet en loopt hij er gewoon door maar als hij zin heeft dan springt hij 90 cm
- enkel- en dubbelspan op wedstrijdniveau getraind, doet de galopwissel in de koets, eerste geworden in dressuur.
- keuringen meedoen, Sterruin en dagkampioen geworden op 2 april 2005.
Het is geen makkelijk Irish cob maar wel een goeie werken.
Verder kan u het allemaal bekijken op de website.

http://users.skynet.be/elsie/main%20menteam.htm

zwanepol

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 16:40

Indezz schreef:
Soxje schreef:
En Chubby, wie rijdt er nu behoorlijk dressuur hier bij het tinkerforum? Er wordt gelest ja maar wie rijden er nu wedstrijden op bijvoorbeeld M-niveau? Dus ook bij de grais???

Beetje late reactie maar in hattem rijd ook iemand met een tinker die vorig jaar augustus in de MII 2e en 6e is geworden van een behoorlijke groep. Ik meen dat ze toen ongeveer 5 w.p in totaal had, dus ik weet niet hoe het er nu met haar voorstaat maar naar mijn idee gaat ze dus richting de Z.
Ik zal nog eens even zoeken op internet en dan laat ik het weten.

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-06 17:02

Volgens mij heet ze Nathalie Karssing en haar tinker heet Iona.

Tmara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 19:45

Ik zef vind alles wat op en aan een tinker hoort geweldig, Zou ook nooit de tinkers/Irish Cobs willen zien 'verdwijnen' maar denk ook dat (niet omdat ik partijen trek) Het ICS toch meer de ras typische Irish Cobs(Vanner Cob enz.) wil zien. In het NSvT zitten natuurlijk ook leuke tinkersdie niet te min breed zijn en flink behang hebben maar ik zie ook geregeld gewoon weg pony's die in het NSvT zijn opgenomen die ik persoonijk gewoon bont vind. Niet om het NSvT in het kwade daglicht te stellen, totaal niet maar Ik val meer op de 'cobs' zoals ze oorspronkelijk zin gefokt, En lijkt me inderdaad wel slim idee, Maar ben natuurlijk ook benieuwd naar de hengsten keuring van het ICS wat voor nieuws dit jaar komt !! Ben ook best benieuwd naat foto's van de keuring van het NSvT

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 19:51

( het is Vanner OF cobs 2 verschillen

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-06 21:08

zwanepol schreef:
Volgens mij heet ze Nathalie Karssing en haar tinker heet Iona.

Heb gehoord dat ze idd binnenkort Z gaat starten.

Caye

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-06 21:38

ok

ten eerste ik vind de fotos op de voglende link EEN GEWELDGI MOOIE TINKER!!

Maar kijk
Als de ICS zo gedrongen paarden op neemt he

waarom is deze ruin dan ster ruin geworden? vind het echt een vanner type. hij is lang. ( wat erg mooi is )
vind dit echt een super type tinker
Dus nu zie je ook dat het niet alleen bij NSVT de wat langere tinker zit

maar ook bij ICS> en ook nog STER ruin

viewtopic.php?f=98&t=533106

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 19:28

ff abonneren
keer hier later terug

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 23:57

Links bovenin zo'n scherm vind je de knop "neem een abonnement op dit onderwerp"

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 00:06

Chubby schreef:
Links bovenin zo'n scherm vind je de knop "neem een abonnement op dit onderwerp"

mijn ervaring is dat dit beter werkt

Bonte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 16:48

sneppie schreef:
Een meisje uit noord holland (Shari Herrewijnen) rijdt marathons
klasse 2 met een echte scudder. Ik weet niet of ze het paard wel eens op een keuring aangeboden heeft maar als dat geen scudder is dan ben ik het........ Ze overigens ned. kampioen 2005 geworden.

Is dat die bonte van haar, maar dat vind ik geen scudder
of die bruine, maar dat vind ik ook geen scudder. Ga even foto's zoeken

sneppie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 20:16

Het is die bonte, weinig sok, lang en rank gebouwd.
Ik zag haar vorig jaar op een marathon in Hellendoorn, daar reed ze met deze bonte. Toen zag haar tinker er echt uit als een scudder.
Super sport conditie.

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 20:22

kenneth op Bokt heeft ook hele luxe Tinkers in de marathons lopen.... Zit ook tussen grai en scudder in denk ik...

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 20:23