Nakomelingen van Kennedy

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-06 16:42

ik heb een welt hit II x Kennedy merrie, geen makkelijk dier (heb haar nu sinds 22 december) maar ik merk dat ze me steeds meer accepteerd en steeds makkelijker in de omgang word en dus ook steeds meer gaat vertrouwen. Ik heb geen slecht woord over voor Kennedy!

Afbeelding

Afbeelding

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-06 21:15

Ik heb nog even alle reacties na zitten lezen.. enn ik moet wel zeggen: wat zijn jullie toch allemaal negatief over de Kennedy's.. Nee het zijn geen makkelijke paardjes, en ja je moet hun vertrouwen winnen, en ja je moet er mee leren omgaan en nee het is niet makkelijk maar joh, er zijn zooveel goede kanten.. ze kunnen mooi lopen zien er goed uit en als je ze voor je gewonnen hebt doen ze álles voor je! Mijn merrie is ook een échte dame, met losse achterbeentjes en ook egt een zeikert.. laatst kwam ze in de binnenbak en ik kreeg haar niet eens voorbij E gestuurd alsof ze er nog nooit was geweest! ( hou mn hart vast voor de eerste wedstrijd! ) Máár als ze je vertrouwt, voor je wil werken ( wat ze eigenlijk altijd wel wil) je eerlijk voor haar bent en je haar erdoor heen hebt.. loopt ze de sterren van de hemel.. ze zijn niet makkelijk, maar je moet er iets voor over hebben! Ik vind dat we hier de Kennedy's een beetje té zwart-wit aan het afschilderen zijn.. gossie de mense die hier kome kijke of ze miss een kennedy veulen willen haken af omdat ze beelden van kennedy's voor zich hebben steigerend, wijgerend, bijtend, trappend, grijnzend en weet ik veel wat nog wel niet meer! Ze zijn niet makkelijk, maar ook geen monsters! Ze vallen best mee, je moet alleen de knopjes vinden!

jojo23

Re: Nakomelingen van Kennedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 20:12

DRESSLOVER ik ben het helemaal met je eens wat je hebt geschreve. Het is zeer jammer dat er zo negatief over kennedy wordt gesproken.
Heb 4 maart mijn eerste wedstrijd met mijn kennedy nou in een woord GEWELDIG.....haar instelling,werklustigheid en niet te vergeten het vertrouwen in elkaar was super....we waren 2 de met 164 punten.Zit al met smart te wachten op de volgende wedstrijd.

DendroFleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-06 22:24

Ik ben ook erg gek met mijn paard. Al is het een beestje met een handleiding maar misschien daarom is alles niet zo vanzelfsprekend en krijg je meer een band. Vooral haar mensgerichtheid vind ik erg leuk.

harryvdz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 00:06

In de Strengen no.4 2006, pagina 32:
"paardenmensen die van huis uit zijn grootgebracht met de omgang van het paard, maken nog maar een klein deel uit van de grote groep paardeneigenaren en fokkers in Nederland. Een grote groep is nieuw in de paarden en er niet mee opgevoed."
"Shockerend dat in de paardenwereld nauwelijks aandacht is voor klassieke leerpsychologie, Soorteigen gedrag dat bij het dier hoort, daar wordt in elke honden- en kattenclub over nagedacht. Maar kennelijk nauwelijks bij het paard!"

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 01:00

Begrijp gewoon de negatieve praat rondom een Kennedy niet. Ik heb een kennedy ruin waar ik mee kan lezen en schrijven. Een heerlijk betrouwbaar paard met pit. Heeft inderdaad gehangen in het begin, maar dat kwam omdat hij niet wist wat hij met die druk achter zijn oren moest doen. Heeft twee jaar geduurd voordat hij snapte dat als hij naar voren ging het over was en sindsdien nooit meer gebeurt. Net als galop, hij had pijn tijdens galop en raakte in paniek en ging er vandoor. Niet omdat hij me eraf wilde, maar omdat hij niet snapte waar de pijn vandaan kwam. Probleem is eerst verholpen (slecht zittend zadel) waarna maanden overheen ging om hem opnieuw vertrouwen te geven in de galop wat nu onze beste gang is. Vind dit meer een positief punt dat je met de juiste omgang hele goede resultaten kan bereiken met dit paard.
Gewoon geduld hebben, ze doen het niet uit kwaadheid. Kan altijd met hem op pad, al is hij soms wel even te heftig uit enthousiastme, maar zal me nooit proberen eraf te krijgen. Hij is voor een Kennedy een grote, 1.73.

Hij vind aandacht geweldig, houdt enorm van knuffelen en gewoon staan terwijl je met een ander staat te kleppen. Al is hij zo heet als een deur in het bos, als een kind hem wil aaien staat hij muisstil. Kan altijd alleen met hem op pad, maar dat is een opvoedkundige kwestie .
Poetsen is niet zijn favoriete hobby, al is het nu met de vachtwissel tijdelijk wel een oplossing voor zijn jeuk wat hij dan wel accepteerd. Kan altijd met hem aan een halstertouwtje op het erf stappen bij langdurige blessures, ook in de bakken, maar ook dat is een opvoedkundig stukje.

Het is een Kennedy x Heidelberg x First Trailxx

Afbeelding

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 01:10

Ik heb ook een kennedy gekent.
Een super lief dier.
Helaas is hij bij het opstaan van een operatie komen te vallen en brak hij een been en daardoor leeft hij niet meer.
Het was niet een beginnerspaard nee.
Maar niet omdat ie moeilijk is maar omdat er veel potentie in zat.
Het was gewoon een paard die super kon sjouwen en af en toe wel een beetje vrolijk was.
Maar daar is dus ook niks mis mee.
Cortom voor een enthousiaste ruiter was het een toppertje.

__PSM__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-06 13:58

Te Negatief, inderdaad sommige wel!

Kennedy's moeilijk maar geweldig!

Na weer een flinke tjid verder te zijn met mijn paard, ik blijf van haar houden en ze heeft me nog nooit laten zitten, want inderdaad haar misgedrag was ook door pijn of iets niet begrijpen!

Alles gaat goed, ze is in 1 woord geweldig!

Kan niet wachten tot de nieuwe proeven om echt te gaan rijden!

Jessica24

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 16:06

Ik wacht lekker af hoe mijn kennedy'tje word.
Nog 2.5 maand wachten....

MissDesign

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-06 17:27

Het gaat inmiddels al beter met senna, maar we hebben toch besloten om hem weg te doen, want hij is eigenlijk nog van mijn tante en die wil dat we hem voor veel kopen. We hebben besloten een leuk nieuw paardje te kopen en een nieuwe start te maken. Dus iedereen die nog een leuk paard te koop heeft, pm me maar!

DL_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-06 18:15

@jojo23 : Gefeliciteerd! Ik heb 25 maart mijn eerste wedstrijd met mijn kennedy, maar 2e zie ik mezelf nog niet worden, ze is pakweg 3 maanden onder het zadel, we starten hc en gaan meer voor de ervaring dan voor de winst. Vertrouwen, is er nog niet volledig maar ik merk wel dat dit begint te komen, als bv mijn moeder haar een tik geeft omdat ze iets doet wat niet mag (vooral knabbelen en bijten) dan komt ze bij mij troosten alsof ze wil zeggen : zag je wat ze deed, vind je dat nou goed , zo stout was ik toch niet.. njaah dat klinkt vaag, maar dat is zoo grappig.. Nee ik heb echt geen kwaad woord over voor Kennedy's, ze zijn niet gemakkelijk, maar ze lopen de sterren van de hemel als ze voor je gaan, het zijn paarden met humor, met een grote bereidwilligheid, en een súper instelling! Als er ooit nog (na verola) een leuke kennedy op mijn pad komt, zal ik zéker niet twijfelen!

__PSM__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 10:18

Nee ik heb echt geen kwaad woord over voor Kennedy's, ze zijn niet gemakkelijk, maar ze lopen de sterren van de hemel als ze voor je gaan, het zijn paarden met humor, met een grote bereidwilligheid, en een súper instelling! Als er ooit nog (na verola) een leuke kennedy op mijn pad komt, zal ik zéker niet twijfelen!

Ik ook absoluut niet, je moet gewoon zelf weten hoe je ermee om moet gaan!

Wij hebben al getwijfeld om het halfzusje van 1 te kopen ook een kennedy!

diehdieh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-06 17:05

Mijn vorige pony ( te klein gebleven paard) was ook een nakomeling van Kennedy. En was echt de liefste pony van de hele wereld, supermooi, super mooie gangen.
En ook in de omgang echt een schat.
Toen ik haar kreeg was het wel echt een etterbak eerste klas, maar uiteindelijk is ze helemaal omgeslaan.
Maar ik ahd toen ik mijn pony nog had in het hengstenboek Kennedy opgezocht. En die had juist extreem hoge cijfers voor stalgedrag en karakter. Dus ik snap niet helemaal waarom er dan zoveel nagatieve reakties over hem zijn.
Van alle pony's en paarden die ik gekend heb was mijn vorige pony namelijk duidelijk de leukste
Heb nu sinds kort een nakomeling van Gribaldi, en ook van die hengst hebben ze nogal wat opmerkingen, maar ik hoop dat dat ook helemaal goed komt.
Mijn vorige pony is namelijk het levende bewijs dat je van een etterbak een superlieve pony kan maken.
Nu maar hopen hahaha

__PSM__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 10:15

@ dihdieh wat jij zegt klopt helemaal, mijn paard was/ is ook een etterbakmaar nuna 2 jaar slaat het langzaam om als lief handelbaar paard, die voor je door het vuur wil gaan!

Groetjes pauline

Hebben jullie ook deze veranderingen meegemaakt?

jojo23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-06 20:59

Er is weer postitief nieuws over de topper kennedy...zijn zoon uptown is future stallion geworden in Zwolle . meer nieuws kijk maar op www.kwpn.nl....staat alle uitslagen op namelijk over gribaldi en forencio enz

Mijn Kennedy merrie is ontzettend op dreef echt super hoe ze nu loopt en gaarg wil werken voor je..twee woorden "fantastisch paard"

Zilly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-06 21:32

Ik heb trouwens op ITP wat foto's van mijn 2 jarige kennedy geplaatst

jojo23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 11:34

hi zilly

wat een leuk beestje die zarina..een echte kennedy...ben benieuwd hoe ze het onder het zadel gaat doen volgend jaar.

jojo23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 11:35

hi zilly

wat een leuk beestje die zarina..een echte kennedy...ben benieuwd hoe ze het onder het zadel gaat doen volgend jaar.

Tessa40

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 11:49

Ik heb een Kennedy x Godfather (= Gotthard), nu 7 jaar en sinds zijn derde bij ons. Hij is absoluut geweldig. Een knuffel, hartstikke betrouwbaar op stal en in de omgang. Top beweger en ook buiten braaf. Erg lief voor andere paarden. Helaas heeft hij op zijn 5e ineens headshaken ontwikkeld, maar ik start hem gewoon alleen 's ainters. Weg doen we hem toch niet.
Ik denk inderdaad dat veel mensen niet om kunnen gaan met zulke karaktervolle paarden. Bijten en slaan? Heeft die van ons nog nooit gedaan. Geen een paard bij ons op stal trouwens.

__PSM__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 11:54

Bijten kent mijn kennedy ook niet. Slaan wel, maar niet naar mensen!

Paarden met karakter. Daar zijn er naar mijn id te weinig van maar mensen die denken met het karakter om te kunnen gaan zijn er teveel.

Niet dat ik zelf altijd en eeuwig geduld heb. Maar toch moet je dat wel proberen te hebben!

Zilly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 12:46

Mijn Kennedy bijt wel, mij niet hoor, maar ik heb het welleens van stalgenootjes gehoord. Ze kan dan opeens uithalen terwijl je voor haar box staat.

Die mijn mij slaat/trapt niet, het enige wat ze doet, wat overigens al sterk verminderd is, ze steigert echt heel erg.

__PSM__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 13:38

dat deed die van mij ook! Maar na eens flink met haar gepraat te hebben en verandering van instructeur is dit erg verbeterd!!

Steigeren is vaak storing in het rijden voor het paard

DendroFleur

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-06 23:18

Zarina is het spiegelbeeld van mijn Ramony. Wat lijken ze toch allemaal op elkaar. En niet alleen het uiterlijk maar ook nog het karakter.