solitair

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Andjena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-06 21:55

Zabna staat op het moment weer in de opfok en komt pas in oktober weer thuis. Dat alles vastpakken heeft zij ook. Als ik een hindernisje opzet dat gaat ze met de balk slepen (in plaats erover heen) Van alle paardeeigenaren ben ik er natuurlijk weer een die een circuspaard heeft haha. Alles wil ze vastpakken en als je niet uitkijkt pakt ze jouw ook nog vast ze heeft een beetje hengsten streken haha. Verder is ze super lief hoor Ik heb haar al een hoofdstelletje omgedaan het bit was geen enkel probleem alleen de teugels wilde ze ook wel vastpakken.

Odess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 17:00

Mijn man is echt een heerlijke kop aan het krijgen, echt al paard en hij lijkt op pappa ! Eerst zei ik het is precies zn mammie, maar nu!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hij heeft het alleen warm met dit weer!

zelito

Re: solitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 13:38

Hij ziet er super uit zeg!!
Mooie foto's kun je nu maken he met die zon...
Zelito heeft ook wel erg warm nu, maar zoiezo schijnt dat hengsten meer last van de warmte hebben..

Ik vind nu ook nu Zelito ouder word , hij wat meer op Solitair lijkt, alleen heeft hij een flinke bos manen en een voorpluk tot een stuk onder de ogen.
Woensdag ga ik de foto's bij mijn vader inscannen en komen er nieuwe foto's van Zelito.

Andjena

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 13:50

Wauw mooi paardje is het. Ik ga over 2 weken weer bij Zabna kijken ben benieuwd hoe ze er nu bij staat

zelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 13:59

Foto's maken Andjena!
Ben benieuwd hoe ze uit ziet in haar strakke zomer velletje...

Odess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 15:13

Ik ook! Altijd leuk die familieleden

Zelito, het mailtje is niet aan gekomen!

zelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 22:58

Ow ik had je dan nog een pb gestuurd die wel??

Odess

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 06:06

Die wel

zelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 11:50

Ik heb nog wat foto's van mijn paardje gemaakt...

Afbeelding

Hier had hij gerold
Afbeelding

En dit topic

viewtopic.php?f=53&t=615892&hilit=

Maar niemand reageerd op dat topic:P

@Andjena ben je al bij je merrie geweest?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 11:53

Geboren 17 april jl, mijn kleine Balan:

Afbeelding

Solitair x Gran Corrado x Silvio I x Concorde.

zelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 11:55

Wat een leuk veulen, is het een hengstje?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 14:05

zelito schreef:
Wat een leuk veulen, is het een hengstje?

Yep. Ik verwacht nog 1 veulen en heb er dan 3. EN het zou me niet verbazen als die 3e ook een hengstje werd.

zelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 21:55

Hij ziet er goed uit, alles goed gegaan met de bevalling?
Is alleen deze van Solitair?

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 09:56

Wij hebben er hier 2 lopen uit Solitair, 1 merrie van 2 jaar en een hengst van 1 jaar, beide uit dezelfde moeder. Die moeder is nou niet bepaald makkelijk, word om deze redenen ook niet of nauwelijks gereden. Maar haar kinderen van Solitair zijn niet alleen qua bouw/exterieur en uitstraling erg verbeterd maar ook qua karakter. Het zijn echt hele lieve paarden met een zacht karakter. Ze zijn ook erg luxe.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 10:10

zelito schreef:
Hij ziet er goed uit, alles goed gegaan met de bevalling?
Is alleen deze van Solitair?

WE zullen er maar vanuit gaan dat de bevalling is goed gegaan. WAnt ze stond buiten tussen de andere paarden en in eenkeer lag dat kleine ding daar op de grond. Met een half uur stond hij en toen hebben we ze wel gelijk naar binnen gedaan want het was koud. De placenta kwam er mooi af, het ging allemaal vanzelf. Alleen deze is van Solitair, de andere die nog komen moet is van Lacco Ameno.

zelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 10:57

Ohh gelukkig,
Wat zijn je verwachtingen van hem voor later...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 11:21

Ik kan hem niet houden eigenlijk, mijn veulens staan dus te koop. Maar mocht het niet lukken om ze te verkopen, dan gaan ze de opfok in. Als ik zenog heb als ze 3 jaar zijn, dan wil ik ze zelf inrijden en dan kijk wel verder. Dit veulen is in ieder geval echt springen gefokt, gezien van moeders kant.

zelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 22:37

@ melina heb je foto's ?
@ Desiree hoe gaat het nu met hem?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 11:15

zelito schreef:
@ melina heb je foto's ?
@ Desiree hoe gaat het nu met hem?

Hij is enorm gegroeid en zijn vacht is er bijna van af, hij is nu heel donker geworden. Flinke hals staat er op. Het is dat hij niet hier staat, ik moet nodig weer foto's maken.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 15:14

Nieuwe foto's van mijn solitairveulen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

oudehinken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 15:27

de foto's zijn echt mooi geworden van vanmiddag.

Ludora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 11:27

Goeie morgen Desiree wat is die knap geworden !!!!

Ik probeer snel een keer langs te komen !! Dan wil ik em live zien !!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 09:54

Ik zie trouwens dat Solitair mooie en chique hoofden fokt, maar voor de rest?.......

Mensen maken alleen maar foto's van het hoofd van hun paard. Maar ik wil de rest ook wel eens zien. Dan kan ik tenminste een beeld vormen.

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 10:10

Die 2 nakomelingen van Solitair die bij ons op stal staan, hebben naast een schitterend koppie, ook onwijs goede bewegingen. We hebben een koppeltje hengsten, met 1 dressuurgefokt hengstveulen van Turbo Magic x Lancet en 2 springgefokte jaarlingen van Solitair x Hinault en eentje van Numero Uno, maar die Solitair kan veruit het beste lopen van deze 3! Misschien dat die Numero Uno wat beter kan galloperen, maar die Solitair loopt ontzettend soepel en heeft een erg ruime, tactmatige draf.

Jammer dat ik zelf geen goed fototoestel heb, anders had ik er een paar foto's van kunnen maken, want hij geeft geregelt een showtje weg, hij doet ook echt zijn staart erop. Het enige minpunt is dat hij vrij lang (te) in de rug is, maar dat komt waarschijnlijk bij de moeder weg, want die had ook als kanttekening op de merriekeuring dat ze te lang was. Verder heeft Solitair onwijs verbeterd, want die jaarling heeft ook nog een vol zusje van Solitair, die is nu 2 jaar en is ook een heel mooi paard aan eht worden. Ook erg chique (maar niet te), een erg lief en mensgericht karakter en tja ook zo onwijs bewegen. Die merrie is ontzettend aan de maat, ze meet nu al zo'n 1.65m. en is dit jaar 2 geworden. Die jaarling hengst zal waarschijnlijk wat kleiner blijven, zal nu een kleine E maat hebben, maar was wel een laat veulen.

Nouja ik ben over deze twee in elk geval erg te spreken, misschien dat ik er nog eens een paar goede foto's van kan schieten en deze hier te plaatsen. Zal kijken wat ik kan doen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 10:23

Melina schreef:
Die 2 nakomelingen van Solitair die bij ons op stal staan, hebben naast een schitterend koppie, ook onwijs goede bewegingen. We hebben een koppeltje hengsten, met 1 dressuurgefokt hengstveulen van Turbo Magic x Lancet

hier ook nog een turbo magic, die overigens te dik is, dat wel.
Afbeelding

Melina schreef:
en 2 springgefokte jaarlingen van Solitair x Hinault en eentje van Numero Uno, maar die Solitair kan veruit het beste lopen van deze 3! Misschien dat die Numero Uno wat beter kan galloperen, maar die Solitair loopt ontzettend soepel en heeft een erg ruime, tactmatige draf.

En dat was de reden voro mij om Solitair uit te kiezen voor mijn merrie, om zijn beweging. OVerigens, hier in de buurt zijn mensen niet kapot van Solitair. "hij komt achter niet goed mee" of " hij loopt in 3 stukken".
........ BULLSJIT. Zie pagina 2 deze topic (kan foto niet herhalen helaas, werkt niet).

By the way, hij vererft trouwens erg weinig wit, afgaande op de foto's in dit topic. Die van mij heeft helemaal geen wit.