Zijn manen zijn zwart gebeleven tot ie dood ging.
Ik vind persoonlijk schimmels met zwarte manen (en appeltjes
) het mooiste, zodra de manen ook wit beginnen te worden is voor mij de fun eraf
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
) het mooiste, zodra de manen ook wit beginnen te worden is voor mij de fun eraf
Pebblesje schreef:wat een super leuk ding zeg
polly2 schreef:grid schreef:Een kennis die ik heb leren kennen heeft een russisch paard gekocht dat blijvend zwarte manen had en verder dus heel licht/ wit met donkere benen is.
Volgens mij is het een hele lichte valk. Heb er maar 1 foto van, maar niet op computer, maar lijkt dus echt wit met zwarte manen
(en dus geen schimmel
)
Dat kan hee goed een hele lichte valk zijn. Valk is de eerste verdunningsfactor van bruin (isabel de eerste verdunning van vos en smokey de eerste verdunning van zwart). Een verdunningsfactor zorgt voor een basiskleur (vos, bruin, zwart) waarbij de kleur van de manen en staart vaak hetzelfde zijn als in de basis, maar de vachtkleur is lichter dan bij de basiskleur.
Ik heb hier een foto geplaatst van de kleur "perlino" dat is de tweede verdunning van bruin. Bij deze zijn de staart, manen en onderbenen ook lichter van kleur geworden, maar soms blijft dat zwart en dan heb je dus ook een paard dat wit lijkt met zwarte manen. Die "Rus" van je kennis zou ook perlino kunnen zijn!
)

shadowlover schreef:heb laatst een foto genomen van die pony! en ik kwam die mensen later tegen in het bos, ze heet Paola.
Ik wist niet dat die kleur een naam had, maar vind het wel onwijs gaaf eruit zien!
http://www.mijnalbum.nl/Foto=CKT4CIAD[/img]
De pony was vorig jaar dus veel donkerder.
de witte vlekken op de foto zijn sneeuwvlokken.
Je hebt wel lichte valken die bijna wit zijn en dus ook met zwarte manen. Die zijn ook wel gaaf om te zien

Tessa_frida schreef:
Juist, zilverappel dus! Prachtig!