Dees schreef:Special D.. is misschien wel iets voor mijn Weelde.
Weelde:
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=29737
Special D:
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=3277
Lijnteelt op Ramiro, Amor, Ulex, Goldregen...
Wat ik zoek is Ferro-bloed, en dan liefst iets wat terug gaat op Roemer of Ramiro. Merrietje is klein en fijn - ik zoek BOT, grover beenwerk, meer romp. Hoogte maakt me niet veel uit, 1.60m.wordt het toch wel en dat is genoeg voor mij (ben ook klein). Wil geen concessies doen in de beweging, maar die Ferro-zonen zijn allemaal sterk achter, dus dat zit wel goed. Model zit ook wel goed. Hoe zou het karakter uitpakken?
Wie durft er zijn mening over te geven?
Hey Dees,
2 nakomelingen van Special kan je vinden in mijn profiel. Ook wij hebben indertijd gekozen voor Special om maat en massa toe te voegen, maar ook een sterk achterbeengebruik. Ik vind dat hij bij onze merrie hier heel goed heeft toegevoegd. Het is één van de weinige hengsten binnen het KWPN-hengstenbestand vind ik die kan gebruikt worden op hetzij bloederige merrie's die maat en massa nodig hebben, hetzij merrie's die gewoon maat en massa nodig hebben. Daarbij komt nog dat hij de essentiele basispunten die een dressuurpaard moet hebben bezit. (naar mijn mening dan toch)
Ik heb een foto gevonden van mijn merrie met haar special d veulen...ik ga dit jaar ook voor special d...
ben ook heel erg bij met hem.
hij is hartikke lief, schrikt nergens van, is van zichzelf heel nuchter (dingen die hij absoluut niet van zn ma heeft) de merrie heeft nogal een gecomliceerd karakter en zeker niet iedereen kan er mee overweg, ook een van de redenen dat ik voor special D heb gekozen, het is een hele brave hengst, ben er ook op stal wezen kijken en ben rondjes om hem heen gaan lopen en kon verder alles bij hem doen, hij vond alles okey. maar zoals ik al zei, Always Special is heel lief, als je hem maar met respect behandeld vindt hij alles goed behalve zn voeten optillen. maar ik ben van mening dat dat vanzelf wel een keer komt.