Special D nakomelingen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jan_VT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 23:26

Dees schreef:
Special D.. is misschien wel iets voor mijn Weelde.
Weelde:
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=29737
Special D:
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=3277

Lijnteelt op Ramiro, Amor, Ulex, Goldregen...
Wat ik zoek is Ferro-bloed, en dan liefst iets wat terug gaat op Roemer of Ramiro. Merrietje is klein en fijn - ik zoek BOT, grover beenwerk, meer romp. Hoogte maakt me niet veel uit, 1.60m.wordt het toch wel en dat is genoeg voor mij (ben ook klein). Wil geen concessies doen in de beweging, maar die Ferro-zonen zijn allemaal sterk achter, dus dat zit wel goed. Model zit ook wel goed. Hoe zou het karakter uitpakken?

Wie durft er zijn mening over te geven?

Hey Dees,

2 nakomelingen van Special kan je vinden in mijn profiel. Ook wij hebben indertijd gekozen voor Special om maat en massa toe te voegen, maar ook een sterk achterbeengebruik. Ik vind dat hij bij onze merrie hier heel goed heeft toegevoegd. Het is één van de weinige hengsten binnen het KWPN-hengstenbestand vind ik die kan gebruikt worden op hetzij bloederige merrie's die maat en massa nodig hebben, hetzij merrie's die gewoon maat en massa nodig hebben. Daarbij komt nog dat hij de essentiele basispunten die een dressuurpaard moet hebben bezit. (naar mijn mening dan toch)

RUBYWHITE

Re: Special D nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-06 10:41

Citaat:
2 nakomelingen van Special kan je vinden in mijn profiel. Ook wij hebben indertijd gekozen voor Special om maat en massa toe te voegen, maar ook een sterk achterbeengebruik. Ik vind dat hij bij onze merrie hier heel goed heeft toegevoegd. Het is één van de weinige hengsten binnen het KWPN-hengstenbestand vind ik die kan gebruikt worden op hetzij bloederige merrie's die maat en massa nodig hebben, hetzij merrie's die gewoon maat en massa nodig hebben. Daarbij komt nog dat hij de essentiele basispunten die een dressuurpaard moet hebben bezit. (naar mijn mening dan toch)

Ik laat me niet van de wijs brengen wat betreft maat en massa Ik heb een foto gevonden van mijn merrie met haar special d veulen...ik ga dit jaar ook voor special d...

Afbeelding

Noon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 11:08

Citaat:
Hey Dees,

ik heb alles van dit wel gekregen in mn veulen, alleen weinig massa...vind ikzelf eigenlijk wel jammer.

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 11:19

Heee, Noon,
Heb even in je profiel zitten neuzen, maar eh.. dat is wel een schitterend veulen hoor!

Jan, dank voor je antwoord! Kan je al iets zinnigs zeggen over de karaktervorming? Zo is van Kennedy's bekend dat ze happen en slaan en schrikken. Zulke berichten verwacht ik niet over Special D, maar toch... mocht dat zo zijn, dan is mijn merrie (zelf niet de makkelijkste) niet zo geschikt. Karakter is een aandachtspunt. Gelukkig in Special D geen Abgar xx, wat in veel Ferro x Ramiro's wel zit. Maar hoe zijn ze tussen de pluizige oortjes?

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 11:23

Mijn Special D veulen was vanaf dag 1 erg ril. Nu kun je m wel goed pakken maar een knuffel wordt het nooit.

Noon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 11:30

Dees schreef:
Heee, Noon,
Heb even in je profiel zitten neuzen, maar eh.. dat is wel een schitterend veulen hoor!

Jan, dank voor je antwoord! Kan je al iets zinnigs zeggen over de karaktervorming? Zo is van Kennedy's bekend dat ze happen en slaan en schrikken. Zulke berichten verwacht ik niet over Special D, maar toch... mocht dat zo zijn, dan is mijn merrie (zelf niet de makkelijkste) niet zo geschikt. Karakter is een aandachtspunt. Gelukkig in Special D geen Abgar xx, wat in veel Ferro x Ramiro's wel zit. Maar hoe zijn ze tussen de pluizige oortjes?

haha, thx voor the compli! voor de rest zit het er ook wel op hoor ben ook heel erg bij met hem.

en over het karakter van mijn veulen kan ik alleen maar zeggen dat het nogal een aparte is hij is hartikke lief, schrikt nergens van, is van zichzelf heel nuchter (dingen die hij absoluut niet van zn ma heeft) de merrie heeft nogal een gecomliceerd karakter en zeker niet iedereen kan er mee overweg, ook een van de redenen dat ik voor special D heb gekozen, het is een hele brave hengst, ben er ook op stal wezen kijken en ben rondjes om hem heen gaan lopen en kon verder alles bij hem doen, hij vond alles okey. maar zoals ik al zei, Always Special is heel lief, als je hem maar met respect behandeld vindt hij alles goed behalve zn voeten optillen. maar ik ben van mening dat dat vanzelf wel een keer komt.

ik ben uiteindelijk wel tevreden met Special D.

ben alleen erg benieuwd hoe hij het gaan doen als hij over 3 jaar onder het zadel moet.

en A. Special zal idd ook nooit een knuffelpaard worden, maar dat is ma ook niet echt.

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 11:41

janderegelaa schreef:
Mijn Special D veulen was vanaf dag 1 erg ril. Nu kun je m wel goed pakken maar een knuffel wordt het nooit.

dat ligt er ook maar net aan hoe je er mee omgaat, mijn veulen was dat ook en super eenkennig. toen ik haar met 4 maand ophaalden had ik er ook een hard hoofd in of ik er een band mee zou krijgen, nu 3jaar later is het de grootste knuffel met het meest zachtaardige karakter wat op stal staat. daarom ben ik ook nooit zo voor om veulens direct in een koppel te gooien en er 3 jaar niet naar om te kijken...dan liever kleinschalig bij huis. Maar dat is mijn bescheiden mening

Jan_VT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-06 12:28

Dees schreef:

Nou... dat valt eigenlijk heel goed mee. Het zijn allebei heel handelbare paarden. Die van 2004 hebben we nog. Die heeft eerst een jaartje bij ons op stal gestaan. De weide waar hij toen stond was niet vlak bij ons aan huis, dus moesten we er bijna dagelijks mee aan het touwtje gaan, oa. langs een redelijk drukke autoweg. Daar bleef hij altijd heel cool in. Voor de rest poten pakken... allemaal geen probleem. Bij zijn volle broer van 2005 was het eigenlijk net zo. Die staat nu wel niet meer bij ons, maar heb laatst de nieuwe eigenaren nog eens gesproken, en ook die waren er toch heel tevreden over.