Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
schattemaud schreef:Ok.. Dan schrijf ik het veulen in bij het ES stamboek.. Als het goed is blijft het toch altijd bij mij
liannes schreef:goshka ringo is geboren als zwart bont, dat later verkleurde naar bruin, tot 2 jaar en toen weer naar zwart bont, en hij is homozygoot ,
hij was niet muisgrijs
Peterina schreef:Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen maar .....
Peterina schreef:liannes schreef:goshka ringo is geboren als zwart bont, dat later verkleurde naar bruin, tot 2 jaar en toen weer naar zwart bont, en hij is homozygoot ,
hij was niet muisgrijsPeterina schreef:Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen maar .....
Aangezien er vos in zijn moeder's en vader's lijn zit ....
Zover dat ik weet is hij getest op de tobiano patroon en is daarvoor homozygoot gevonden. Op de vraag bij zijn huidige eigenaar of hij homozygoot was op kleur kwam geen antwoord ... let wel het zou best kunnen maar dan neem ik aan had zijn eigenaar het wel geweten ?!
RUBYWHITE schreef:schattemaud schreef:Ok.. Dan schrijf ik het veulen in bij het ES stamboek.. Als het goed is blijft het toch altijd bij mij
informeer even of je bij je merrie dan ook ES geregistreerd kunt krijgen. Kweet niet of ze al een chip en een paspoort heeft??
Sammie schreef:Hé Ruby, als ik mij niet vergis is Bobbelien prestatie geworden. Ze staat in het boekje wat bij de ids zat.
RUBYWHITE schreef:Onbekend = onbekend...
Het es papier is geen EU erkend stamboek, bij verkoop is het papier voor sommige mensen dus wel onbekend. Het ziet er ook niet zo professioneel uit hoor.....De enige reden dat ik mijn ES merrie om heb laten zetten is dat zij op zich mooie bloedlijnen heeft en bij een goedgekeurde KWPN hengst t veulen KWPN VB wordt...wat voor Pedro wel interessant is dacht ik zo...
Citaat:Doordat er niet met DNA wordt gewerkt zal hier en daar best wat niet kloppen betreft de afstamming.
liannes schreef:hij komt bij ons weg, en hij vererft wel op kleur
dat hebben ze na laten kijken (onderzoeken)
dat ze je daarop geen antwoord heeft gegeven,?
is engels voor dat ze iedere keer bont zullen zijn! Dit heeft niets met kleur te maken!Citaat:foals will be coloured every time
agerrits schreef:. (tip voor sammie)
Dat is niet echt super bijzonder. Ik had dat nl. ook gedaan, maar Pedro dekt natuurlijk (en ver weg).Citaat:De overzetting naar het b.reg kwpn van jou'n pedro dochter is zeker erg bijzonder, ik ken zelf niemand dat ook heeft gedaan. Ze zullen wel raaar opkijken als je met een toekomstige nakomeling op de keuring verschein bijv. padox x uhhh pedro???![]()
RUBYWHITE schreef:Ik vind dit wel interessant Peterina...dus als ik het goed begrijp zou Ringo niet altijd bont kunnen vererven? Maar tot op heden heeft hij dat wel gedaan?