[TI] tinker versus "gewoon paard"

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

schattebol

Re: tinker versus "gewoon paard"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-06 12:29

frenia schreef:
Een gouden regel bij mij is wel dat ik 's winters NOOIT aan de sokken kom. dat houdt in dat ik wel nakijk of alles oke is, maar de sokken worden 's winters nooit of te nimmer gewassen of geschoren of iets dergelijks. Je ziet dan ook heel duidelijk dat de modder gewoon niet tot op het vel door kan dringen. ga je wel afspuiten en wassen enzo, dan breek je de vetlaag in de sokken af en zorg je ervoor dat het vocht doordringt tot aan de wortels van het haar.

Klinkt eigenlijk heel logisch. Die beestjes die hadden 100 jaar geleden ook niet de luxe van nu en overleefden ook

frenia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 12:33

vind ik ook
maar dan moet je er wel rekening mee houden dat je vaak de opmerking krijgt dat je paard vies is

Tinkermuts

Re: tinker versus "gewoon paard"

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 16:07

Schattebol, je kunt het treffen dat je een tinker hebt die gewoon nogal gevoelig is voor mok, maar een mokvrije tinker vind je niet zo vaak, het is gewoon een aandoening (door veel verschillende oorzaken) die gewoon veel voorkomt bij sokkenpaarden, maar het is goed in de hand te houden en prima voor baas en paard mee te leven, ik zou een tinker die mok heeft maar me aanspreekt hier nooit om laten staan, ik heb gelukkig wel de mazzel dat ik een redelijk mokvrije tinker heb, hij heeft het 1 keer in de vijf jaar dat ik hem heb gehad en had het met mokzalf binnen een week weg.