Nakommeling van Cabochon wie heeft er 1?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

nadita

Re: Nakommeling van Cabochon wie heeft er 1?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 15:00

Unika schreef:
Ik heb nog wat over Cadanz gevonden in een boekje van het NRPS.
De tekst heb ik er niet op gekregen, maar de foto van Cadanz wel.
Afbeelding

Dit is niet Cadanz, maar Camacho D. Er staat een verkeerde naam bij de foto.
Cadanz is de oudste broer, die liep toen onder ene Kuipers in de buurt van Rotterdam. Ik ben zijn voornaam vergeten.

PaysBas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 22:48

Weten jullie misschien of er ook nog een paar
betaalbare Cabochon nakommelingen te koop zijn?
Mag ook een kleinkind van hem zijn

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 23:02

Hier een mooie jaarlinghengst van Turbo Magic (Cabochon x Cocktail x Kaiserstern xx) te koop. prachtig dier, grote maat, fijn karakter.

PaysBas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 23:05

Tiessie schreef:
Kijk even op www.stalbrons.nl. Ze hebben daar nl een hele leuke 4 jarige CabochonxAhorn te koop. Er staan foto's op de site. Echt een gaaf paardje, kan super bewegen. Het is dat ik er zelf al een gekocht had...

Zie dit paard er niet meer tussen staan....

PaysBas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-05 23:06

Desiree schreef:
Hier een mooie jaarlinghengst van Turbo Magic (Cabochon x Cocktail x Kaiserstern xx) te koop. prachtig dier, grote maat, fijn karakter.

Ben op zoek naar eentje waar ik al op kan rijden....
I know i'm a little pain in the a*s*e

Vonkie2009

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 10:07

Heeej Pays Bas kijk eens op de website van stal laarakkers in Winschoten. Zij zijn als het ware DE grote kenners van Cabochon. Bijna alle paarden die zij hebben of hebben gereden zijn afkomstig van Cabochon en gefokt bij van Norel. Tevens hebben zij een groot aantal van de "bekende nakomelingen" uit jouw lijst op stal gehad en gereden en deze zijn via hun verkocht. Momenteel zijn nakomelingen van Oscar (ook van Norel) ook erg in trek.
www.stallaarakkers.nl

_RobinA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 21:25

@oversized: idd, die zijn echt de kenners van Cabochon! Ik ben van de zomer daarom ook bij hun op stal wezen kijken om de Cabochon-nakomelingen in het echt te bewonderen. Stuk voor stuk superlieve en mooie paarden!!! Ook bij de Pretendenthoeve geweest en die hadden veel jonge (3 en 4 jarigen) Cabochons te koop. Dus PaysBas, misschien moet je daar maar eens gaan kijken !!!

Manny

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 21:30

ik ga even opzoek mijn oom en tante hebben er eentje volgens mij en 1van hun paarden stond te koop ik ag even zoeken!

ik ga morgen naar mijn vader daar is een foto van haar.
ik weet van Urana dit jaar is beleerd eerst iemadn anders op gereden maar dat bleef bij 1keer want ze is een schat onder het zadel soms beetje druk maarja ze is nog jong... en als ik het goed heb rijd mijn tante er al L2 mee kan ook L1 zijn. en Urana is gedekt en verwacht dus in 2006 een veulen en ik weet neit of ze Urana nog te koop hebben staan.

Urana Mirna. Deze donkere Cabochon-dochter van f/e S. van der Wal uit Wytgaard van stermerrie Mirna (v. Ahoy) was qua model misschien nog wel mooier dan Ukoriene, maar miste haar krachtige achterbeen en lichtvoetigheid
dit stond over haar op het internet
Laatst bijgewerkt door Manny op 30-12-05 21:42, in het totaal 3 keer bewerkt

FloortjeM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 21:33

Tsja, zo blijven het allemaal aparte dieren. Ik ken een Cabochon-zoon echt met een mega-rotkarakter. Hij zou super moeten zijn in de dressuur, maar staakt zodra het moeilijker wordt. Het is een prachtig paard met een superchique uitstraling, maar noch op stal, noch in de ring iets mee te beginnen.

PaysBas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-05 22:23

Maar over het algemeen wordt er enkel lovend
gesproken over het karakter van Cabochon-nakommelingen.
Ach dr zijn altijd een paar rotte appels in de fruitmand..

Jodievanmij

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 02:15

Vinka hier op bokt heeft er ook een.. is cabochon x erkik.. zij kende cabochon zelf ook geloof ik.. pb haar anders is

Vala

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 18:44

Tiessie schreef:
Kijk even op www.stalbrons.nl. Ze hebben daar nl een hele leuke 4 jarige CabochonxAhorn te koop. Er staan foto's op de site. Echt een gaaf paardje, kan super bewegen. Het is dat ik er zelf al een gekocht had...

Pays Bas schreef:Zie dit paard er niet meer tussen staan....

Nee, dat klopt, ik had dat bericht op 5-12 geplaatst en dat paard is dus al verkocht, is heel snel gegaan maar het was dan ook een prachtdier!

PaysBas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-05 20:10

Dat bleek, maakt niet uit heb iig hun site even
bezocht.

JW18

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 23:08

ben met jongkwpn naar de pretedenthoeve geweest, hengsten van dit jaar bekijken. Van Norel heeft heel wat Cabochons lopen. Van alle is de beweging ruim voldoende tot zeer goed.,Ze zijn goed aan de maat, alleen wat zwaar in de hals. Website van Van Norel: http://www.pretendenthoeve.com/Pagina/NEDFrameset.htm

PaysBas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-06 15:35

Thx voor de link naar de Pretendenthoeve, kende 'em al

Even een totaal andere vraag hebben jullie of kennen jullie iemand
met een Osmium-nakommeling en wat vinden jullie van die?

samoth

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 18:41

Petto

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-06 09:54

Wij hebben een Cabochon x Ulster gefokt (Naam;Novella Moeder; Hamorka) Donkerbruin,super chigue (had achter wel een draadbeen) In de omgang,op stal en aan de hand, braaf. We zijn toen ze 2 was begonnen met longeren en een zadel erop maar dagelijks liet ze zich op de knieen vallen en gillen als een varken..... We hebben haar als 3 1/2 jarige verkocht aan een handelaar.Ze was ongeveer 1.68 m.
Wie kent haar? Ik zou haar graag eens weer zien en vooral weten hoe het met haar gaat!!!!!

verania

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-06 12:15

hoi,

hier een foto van een afstammeling van kimberley.
foto is een poos geleden was net onder het zadel en nog iel.

http://www.mijnalbum.nl/Album=FF4OF8LI

ik weet niet hoe ik vanaf hier de foto direct neer kan zetten?
misschien dat iemand me dat kan uitleggen.

gr

dikkekuzz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 15:50

Haai
ik heb een Cabouchon x Olivi
ze is hartstikke lief!! echt super..
ze is echt werklustig, ze wil je nog wel eens uitproberen..

_RobinA_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 16:10

@dikkekuzz: is het nou een Cabochon x Olivi of Olivi x Cabochon??? In je topic stond namelijk Olivi x Cabochon en nu zeg je andersom

dikkekuzz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 19:25

is olivi x cabouchon

Erik34

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 20:19

Ik heb een cabochon x apolonnios merrie op stal staan.

_RobinA_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 20:14

@Erik34: Heb je een foto? Ben heel benieuwd!!!

cyntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 22:33

hey ja ook ik heb toevallig een merrie van cabochon ze is keur pref pres en is 170 groot is nu 12 jaar merrie die heel goed kan lopen maar heel veel front heeft en zo'n enorme kap erop dat het meer een hengst is! ze is ook een beetje grof in haar hoofd helaas dus niet het mooiste hoofd maar wel een merrie die op haar 6 jaar kampioen van nederland was in het z2 met christa laarakkers! ze heeft nu 3 nakomelingen 1 van erik dat was 8 jaar geleden een keus van de fokker toen ze bij ons kwam heeft me vader haar eerst laten uitbrengen en vervolgens hebben we nu een 3 en 2 jarige flemmingh merrie er uit gefokt allebei met een enorme kap er op en allebei heel goed kunne lopen nu in maart moet zei veulenen van trento b deze hengst hebben we vorig jaar gekozen omdat ik mijn 3 jarige osmium hengst bij de eigenaar van trento b heb gekocht en wij die dekking er bij kregen omdat zei hem niet zadelmak hoefde te maken nu ben ik opzoek naar de volgende hengst ik zou t liefst of een donkerbruin/zwart of een schimmel willen fokken en het moet ook een hengst zijn die een beetje chique is met en mooi hoofd en lang voorbeen omdat de merrie vrij grof is! ik zal snel een foto plaatsen

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 22:44

Noon schreef:
bij kennissen van me stond er anderhalf jaar geleden nog een op stal. weet niet of hij er nog steeds staat, toen stond hij namelijk te koop. heb geen flauw idee uit wat voor een moeder hij komt maar het was toen een 4 jarige ruin die geloof ik L1 reed ofzow. wel een kanjer van een beest, ontzettend lief, een vos en kon netjes lopen.

de fokker van dit paard is trouwens de schoonvader van een van de zonen van van Norel. maar nu is het alweer 2 jaar later en het paard kan nu best weg zijn en M/Z lopen.