En zoals altijd de mening van Pukpaleis.....najaarsonderzoek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 15:18

Mij is ooit aangeraden door een aantal gerenomeerde fokkers om mijn Topasmerrie te laten dekken door Quickstar, het veulen zou ongeboren al verkocht zijn, dat wisten ze zeker! De grote namen in de springpaardenopfok zouden gek zijn op dit bloed.

Blijkbaar levert Quickstar bijzonder goede springpaarden waar de goede ruiters prima mee overweg kunnen. Of we in dat kader exterieurmatige kenmerken voor lief moeten nemen is een keuze die je dan weloverwogen moet maken.

Gaat prestatie van een hengst boven exterieur?? Een mooi paard dat niks kan en niks vererft schiet ook niet op.... Moeilijk hoor...

Pascha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 16:01

quick star geeft toch niet zulke makkelijke karakters?

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-05 17:38

Maar als het echt van die goede paarden zijn dan komen ze toch bij professionele ruiters terecht en die kunnen dat dan wel weer hebben
moet je alleen wel een goede fokken dus...Wat ik tot nu toe heb gezien was dan wel niet mooi en superbraaf, maar ging wel super over het hout heen

petraaken

Re: En zoals altijd de mening van Pukpaleis.....najaarsonder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 11:04

Nounou, nu snap ik toch even het kwpn niet hoor. Zijn die hengsten echt zo moeilijk of ligt het gewoon aan de ruiters. Van the man is ook gekeurd in Oldenburg en heeft daar zijn 30 dagen test afgelegd. Als hij zo moeilijk is zou hij daar toch ook niet gekeurd zijn denk ik. Ik denk trouwens dat Van the Man gewoon zal blijven dekken maar dan op Oldenburger papieren. }>

besita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 11:52

Pukpaleisje schreef:
Vlgs mij heeft zwaar doorgewogen dat dit een Quik Star uit een zeer interessante moederlijn is (al heeft Cantus merrie lvgs mij niet veel gepresteerd en lijkt vermogen niet te zijn toegenomen), eerdere Quic Star's zoals Quincy=Omni Star en Royal Star, waren bij de fokkers niet in trek en zijn via een achterdeur alweer vertrokken. hij lijkt zeer moeilijk om een Quick Star te vinden die in het KWPN "plaatje" past te vinden , ondanks meerder pogingen , met deze is geprobeerd een "interessante" binnen boord te halen. Voordeel voor deze hengst is dat vd O, zeker weer zijn klanten/vrienden zal bedolven onder het sperma van deze hengst (figuurlijkdan) en dat met Vleut als eigenaar het management en opeliding van succes verzekerd lijkt (zie ook Oklund) in de sport dan wel te verstaan, in de fokkerij wil ikhet nog zien (zie ook Oklund,sorry Franske)

idd ,ik heb die Cantus haar eerste B parcousjes zien lopen ( ze brak haast haar benen hierover en er is toen beslist om ze snel te laten dekken onder het motto :een goede merrie (Jikke) slaat wel eens een generatie over om dan terug een goede te fokken .
ik kan het gewoon niet vatten dat het Kwpn zo'n hengst neemt -pas op ik ga geen uitspraken doen over Vleut als sporthengst- terwijl ze juist vermogen en maat kunnen gebruiken

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 11:55

petraaken schreef:
Nounou, nu snap ik toch even het kwpn niet hoor.
Ik denk trouwens dat Van the Man gewoon zal blijven dekken maar dan op Oldenburger papieren. }>

Er zijn meer die hun vraagtekens hebben, maar reken maar dat Van the Man al een hoop merries heeft gedekt en volgend jaar ook weer aangeboden krijgt !

Wij krijgen (als alles goed gaat) een Van the Man x Flemmingh in 2006!

besita

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 11:56

Mieke schreef:
Mij is ooit aangeraden door een aantal gerenomeerde fokkers om mijn Topasmerrie te laten dekken door Quickstar, het veulen zou ongeboren al verkocht zijn, dat wisten ze zeker! De grote namen in de springpaardenopfok zouden gek zijn op dit bloed.

Blijkbaar levert Quickstar bijzonder goede springpaarden waar de goede ruiters prima mee overweg kunnen. Of we in dat kader exterieurmatige kenmerken voor lief moeten nemen is een keuze die je dan weloverwogen moet maken.

Gaat prestatie van een hengst boven exterieur?? Een mooi paard dat niks kan en niks vererft schiet ook niet op.... Moeilijk hoor...

Ben ik niet helemaal eens : Quickstar heeft uit zijn beginperiode één goed springpaard gegeven en dan wel de wereldcrack Stella ,toen die kwam bovendrijven heeft Quickstar Massaal gedekt in Frankrijk ,belgie ,nl en Duitsland (meer dan 500 merries per jaar ) nu moet jij mij eens 10 goede min 1.45 paarden opnoemen , ik kom wekelijks op grote wedstrijden en ik kan ze niet opnoemen omdat ze er gewoon niet zijn ( Harry potter van Pessoa , Quebec .. veel verder kom ik niet

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-05 22:02

haan schreef:
........ maar reken maar dat Van the Man al een hoop merries heeft gedekt en volgend jaar ook weer aangeboden krijgt !

Pooltje doen hier op bokt? Ik denk namelijk dat het geen storm gaat lopen....
Het is niet anders......

kimberley12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 00:26

klopt in duitsland was hij ook populair als hengst, maar ik denk dat hij voor komend seizoen niet zo populair meer is na dat circus optreden wat ie in ermelo deed

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 10:05

petraaken schreef:
Nounou, nu snap ik toch even het kwpn niet hoor. Zijn die hengsten echt zo moeilijk of ligt het gewoon aan de ruiters. Van the man is ook gekeurd in Oldenburg en heeft daar zijn 30 dagen test afgelegd. Als hij zo moeilijk is zou hij daar toch ook niet gekeurd zijn denk ik. Ik denk trouwens dat Van the Man gewoon zal blijven dekken maar dan op Oldenburger papieren. }>

Van de man is niet alleen lastig, maar ook maar een matige beweger!

supersambo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 12:54

De duitsers hebben die knol kampioen gemaakt omdat ze er vanaf wouden, rijke stinkerd trapt erin en de kas wordt weer flink gespekt

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-05 12:55

Samsam schreef:
petraaken schreef:

Van de man is niet alleen lastig, maar ook maar een matige beweger!

helaas moet ik dit beamen......

(en stiekem toch wel een beetje blij dat het veulen al verkocht is )

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 16:56

CGJ12 schreef:
haan schreef:
........ maar reken maar dat Van the Man al een hoop merries heeft gedekt en volgend jaar ook weer aangeboden krijgt !

Pooltje doen hier op bokt? Ik denk namelijk dat het geen storm gaat lopen....
Het is niet anders......

Jammer ik vind het een beste hengst, maar helaas van zijn karakter, ik wil best een pooltje doen hoor maar hoeveel heeft hij eigenlijk afgelopen seizoen gedekt?

Ik vind wel dat hij hier op bokt behoorlijk de grond in wordt getrapt terwijl ik deze hengst veel meer een hengst vind dan de Quick Star, maar dat zal wel aan mij liggen.

fokfanaat

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 17:46

Heb je hem wel eens onder het zadel gezien?

Pukpaleisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 19:58

Van the Man kan niet eens veel merries dekken, zwemmertjes hebben een beperkt uithoudings-vermogen en lang niet alle bereiken "de overkant"

_Rick

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 20:23

Is daar zekerheid/bewijs van ?
Of roep je maar weer wat in het wilde weg dat je ergens gehoord hebt ?

Pukpaleisje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-05 22:46

Vorig jaar had de Gebr. van Manen hengst graag op station willen hebben,goede aansluiting Metall,Ferro,Inspekteur bloed wrsl., maar Duits station was hen voor. Toen zijn de Gebr. "officiele dealer" geworden voor zuid-nederland, ze hebben diverse merries van hun vaste klanten geinsemineerd, de meeste!! bleken gust, na deze ervaring is samenwerking stopgezet, klanten kregen geen kosten en konden verder met andere hengst. Verhaal is op diverse plaatsen te verifieren en komt niet uit het wilde weg...

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 22:52

haan schreef:
Ik vind wel dat hij hier op bokt behoorlijk de grond in wordt getrapt terwijl ik deze hengst veel meer een hengst vind dan de Quick Star, maar dat zal wel aan mij liggen.

Katja Schuurman kun je toch ook niet vergelijken met Marijke Vos om maar even een treffende vergelijking te maken ............

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-05 22:53

Pukpaleisje schreef:
Van the Man kan niet eens veel merries dekken, zwemmertjes hebben een beperkt uithoudings-vermogen en lang niet alle bereiken "de overkant"

Als een hengst slechte zwemmertjes heeft mag ie juist EXTRA VAAK dekken..........

svans

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 08:48

Ik moet zeggen dat ik het met Haan eens ben... Wat kunnen sommige hengsten hier de grond ingetrapt worden zeg! Laten we eerst maar eens afwachten en over een jaar of 3, 4 weer verder praten want dan wordt pas duidelijk hoezeer de hengsten het goed doen in de fokkerij of niet natuurlijk!

rockey

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 09:10

Mieke schreef:

mijn vriend heeft een 3 jarige quickstar X voltair X lord hengst, en heeft nu 2 keer een B parcours gelopen, nou springen doet ie het liefst boven de standaards uit!!! echt een goede bok, als die heel blijft, wordt het er echt eentje!

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 09:25

rockey schreef:
mijn vriend heeft een 3 jarige quickstar X voltair X lord hengst, en heeft nu 2 keer een B parcours gelopen, nou springen doet ie het liefst boven de standaards uit!!! echt een goede bok, als die heel blijft, wordt het er echt eentje!

Als ie in de B-parcoursjes boven de staanders uit springt vrees ik dat ie niet heel blijft........

Mieke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 09:29

Libke: wat ik schreef over Quick Stars waren mijn woorden niet, maar is hetgeen mij verteld is door een aantal gerenomeerde fokkers. Zelf heb ik niet veel verstand van springen en hoeveel Quickstars er werkelijk succesvol zijn zou ik zo ook niet weten. Maar blijkbaar is zijn verwachting wel heel hoog.

haan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 09:55

CGJ12 schreef:
haan schreef:

Katja Schuurman kun je toch ook niet vergelijken met Marijke Vos om maar even een treffende vergelijking te maken ............

Zoveel kijk ik geen TV maar Marijke Vos ken ik echt niet misschien?

haan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-05 09:58

Pukpaleisje schreef:
de meeste!! bleken gust

Toevallig deden z'n zwemmertjes wel het goed bij onze merrie!