welke hengst zouden jullie hier op zetten?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pink_unicorn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 03:27

daantjuhhh schreef:
dat mag hoor, als de ander nog niet gepost heeft!

jah maar dan moet je me niet aanvallen op dingen die jij verandert heb,terwijl ik er dan net op gereageert heb.

Als je een fok doel heb,Waarom nietDus wat wil je met het paardje gaan doen????????????????

daantjuhhh

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 03:31

Jij Qoute wat ik heb geplaatst en daar reageer IK op.

Edit dat kan iedereen lezen.
als dat namelijk anders zou zijn zou hier onder een klein regeltje komen te staan!

_Dunja_

Re: welke hengst zouden jullie hier op zetten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-05 09:37

Zo hè hè zijn jullie klaar

Er zitten hele leuke reactie's tussen.
Ik begrijp dat mensen niet willen dat ik mijn lieve mooie pony ga vermeerderen maar ik heb daar mijn keuze al in gemaakt omdat ik weet dat mijn veulen of van mij zal blijven of in iedergeval in de familie blijft en dus zo ie zo een mooi leven zal krijgen...

Ik heb mijn hele leven al paarden en dit is mijn 4de kruising waarvan ik niet weet waar ze is geboren of wie de ouders zijn.
Ik heb nooit klachten gehad over mijn paarden.

Maar goed daar zal iedereen zijn mening over hebben.......
en dat maakt bokt ook zo leuk... toch?

Als jullie nog leuke reactie's hebben ga vooral door met schrijven in dit topic...

briandylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 11:26

Heb echt wat gemist vanacht zie ik.

vlasta
Ik denk dat je je keuze ook moet af laten hangen wat voor een soort veulentje je graag zou hebben of je familie.Niet dat je er echt wat over te zeggen heb,het is toch altijd afwachten wat het resultaat word.Maar je kan daar wel op in spelen dan.Als je bv. een paardje wil wat een beetje aan de maat word zal je daar dan ook een hengst bij moeten zoeken.Ik ben zelf altijd wel gecharmeerd geweest van bonte,en heb onze shet dan ook laten dekken door een bonte.Het is natuurlijk afwachten of het veulen daad werkelijk bont word,maar dat maakt het ook extra spannend.

En ook ben ik het eens met pink_unicorn .
Ik denk zelf dat de markt momenteel zo ligt dat mensen juist sneller opzoek gaan naar pony/paarden die lager liggen in hun prijsklaase.Een hoop mensen die hobby matig paarden houden willen niet krom liggen voor een paard/pony.Je zal merendeels in de topsport paarden vinden met papieren,en dan heb je ook nog genoeg paarden met papieren die ook niks waard zijn.Denk dat het verschil met of zonder papieren(dus ook de mengelmoesjes)nihil is op het moment dat ze verkocht worden.

NoiRaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 13:31

@ Vlasta .. als jij een veulentje wil doe je dat toch.. papier zegt niks.. tenminste bij mij niet.. als het diertje maar gezond is ..ja toch ??

pink_unicorn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 19:10

MaSbeL schreef:
@ Vlasta .. als jij een veulentje wil doe je dat toch.. papier zegt niks.. tenminste bij mij niet.. als het diertje maar gezond is ..ja toch ??

Jah daar gaat het om...

Maar @Vlasta ik vind je paardje echt stoer.Heb je nog meer
foto's?????????

NoiRaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 22:23

pink_unicorn schreef:
MaSbeL schreef:

Jah daar gaat het om...

Maar @Vlasta ik vind je paardje echt stoer.Heb je nog meer
foto's?????????

hee wat heb je geinige foto in je profiel van dat kleine ventje op die shet..

pink_unicorn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-05 22:29

MaSbeL:hee wat heb je geinige foto in je profiel van dat kleine ventje op die shet..

haha dank je wel,dat is mijn Neefje met de Drachtige Faya

briandylan

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 12:47

MaSbeL schreef:

Ja en dat is mijn jongste kereltje

Sky_Britt

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 13:34

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 13:38

Jammer dat er geen topic is van de hoeveelheid kruisingen die richting Manege Stegeman zijn gegaan. Daar hoor je nl. vrij weinig van .

youngster

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-05 13:43

Sammie schreef:
Jammer dat er geen topic is van de hoeveelheid kruisingen die richting Manege Stegeman zijn gegaan. Daar hoor je nl. vrij weinig van .

dat gaat allemaal via de achterdeur..

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 15:09

vlasta schreef:
Ik heb zelf een merrie en ze is een kruising tussen een
moeder haflinger
vader fries

Als jullie hier een veulen van zouden willen hebben welke (ras) hengst zouden jullie er dan op zetten?

(haar manen zijn eraf geknipt omdat het niet te ontklitten was toen ik haar kocht, maar ze heeft de friese manen sokken en staart)

Afbeelding

Een beetje off topic maarhe hoe komt ze aan haar bruine kleur
Zwart x vos (fries 99,9%zwart heel soms een vos, haflinger altijd vos) naar mijn weten kan er uit een dergelijke combi geen bruine komen.
Zitten er nog meer rassen in vermengt

Ik zou er niet mee fokken als het veulen voor de verkoop is.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 16:39

Je hebt ook bruine haflingers Komen niet veel voor, maar ze zijn er wel. Net zo als grijze fjorden.

Citaat:
Bij een kruising tussen een merrie met de kleur vos
en een hengst met de kleur zwart bedraagt de kans:

op een vosveulen: 50%
op een zwart veulen: 25%
op een bruin veulen: 25%

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 16:45

Toevallig de topics over hedel markt niet gelezen?

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 19:34

wat is er met die markt dan?
op welk forum staat dat topic?

Laat maar, ik heb hem al

_Dunja_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-05 19:43

Ik ken de fokker niet ik weet alleen dat de een moeder haflinger is en haar vader een fries maar zover ik heb gehoord van de oude eigenaar waren dat geen mengelmoesjes maar wel een ongelukje...

NoiRaM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 20:38

briandylan schreef:
MaSbeL schreef:

Ja en dat is mijn jongste kereltje

mm ziet er stoer uit grappig ventje wat heb die belg trouwens een mooie vader... hou zelf niet zo van belgen maar die is echt super... vind trouwens wel heeel erg gaaf dat er sommige op rijden...

pink_unicorn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 21:36

MaSbeL

Gaan wij ook doen
Ze is nu pas 1 jaar en 3 maanden.
Bedankt voor je leuke reactie.

Uit een fries Haflinger kan wel zoon kleur paard uit komen

[/quote]

montaz_sanne

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 21:46

DE MIJNE NATUURLIJK :p alleen dat is een nrpsje

Letsdunit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 21:50

vraag het eens aan Barb die heeft een soortgelijk paardje en die is ook gedekt ik weet alleen niet door watvoor hengst.

fransje23

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-05 23:06

Sammie schreef:

*Zucht* ik denk dat de boodschap dat veel kruisingen de worst in gaan wel duidelijk is bij TS. Maar wat denk je van vooral die shetlanders etc. geen kruisingen maar wel worst.

Vlasta, ten eerste stoere pownie Als je zeker weet dat je een veulen wil moet je het doen. Probeer wel een bewuste hengstkeuze te maken om het risico op een mislukkeling zo klein mogelijk te houden. Zoiets als die arabo-fries of een luxe type halfinger lijkt mij wel een goed idee.
Ik denk dat als je de mogelijkheid hebt om het veulen in ieder geval aan te houden tot hij ingereden is je ook wel kans hebt om het te verkopen. Er zijn toch redelijk wat volwassenen die op zoek zijn naar een fijn recreatiepony om lekker mee buiten te rijden.

Nog even wat over kruisingen: alle KWPN-ers en NRPS-ers zijn mengelmoesjes. Door al dat vreemde bloed is het niet meer dan een type, dus geen ras. Kortweg een kruising

pink_unicorn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 10:47

fransje23 schreef:
Sammie schreef:

*Zucht* ik denk dat de boodschap dat veel kruisingen de worst in gaan wel duidelijk is bij TS. Maar wat denk je van vooral die shetlanders etc. geen kruisingen maar wel worst.

Vlasta, ten eerste stoere pownie Als je zeker weet dat je een veulen wil moet je het doen. Probeer wel een bewuste hengstkeuze te maken om het risico op een mislukkeling zo klein mogelijk te houden. Zoiets als die arabo-fries of een luxe type halfinger lijkt mij wel een goed idee.
Ik denk dat als je de mogelijkheid hebt om het veulen in ieder geval aan te houden tot hij ingereden is je ook wel kans hebt om het te verkopen. Er zijn toch redelijk wat volwassenen die op zoek zijn naar een fijn recreatiepony om lekker mee buiten te rijden.

Nog even wat over kruisingen: alle KWPN-ers en NRPS-ers zijn mengelmoesjes. Door al dat vreemde bloed is het niet meer dan een type, dus geen ras. Kortweg een kruising

Idd

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 12:45

fransje23 schreef:

Jij gaat je op het terrein van de kwpnér en nrpsérs begeven.. Oke.. Kwpn/nrps heeft ook nooit beweerd dat zij een ras fokken, neen zij fokken idd een type. En die types (dus ook van de hengsten) passen allemaal bij elkaar qua doel, gebruik, bouw, e.d. Dát kun je van de meeste kruisingen niet zeggen. Daarbij heeft zo'n kwpn en nrps papieren en ook dát kun je van kruisingen niet zeggen. En dat van die shetten klopt, maar dat is omdat ér gewoon teveel shetten zijn. Die zijn zo schattig en leuk, niet te groot dus passen in de achtertuin maar eigenlijk is het toch wel een hoop werk...

Maar jullie doen maar een dodde.. ga lekker veel veulentjes fokken zodat ze later allemaal de worst in gaan. Jij bent je geld kwijt en je bent verantwoordelijk voor een miserabel leven. Ben benieuwd of je ook zo roekeloos nadenkt over je eigen kinderen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-05 12:58

Geen vergelijk met wpn-ers enz
die hebben gewoon papieren, men weet de afkomst van de dieren.
Maar ok daar moet men niet zomaar wat gaan fokken

Maar ga maar eens kijken op een markt, of bij de slager wat er het meeste gezond staat...