Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

TequilaRos schreef:Wij hebben een OO Seven merrie, die we waarschijnlijk volgend jaar willen laten dekken. Nou zijn wij op zoek naar hengsten met een koel karakter. Dat is onze eerste voorwaarde. Dus wie weet hengsten met een koel karakter dat aansluit op deze merrie.
Wel graag in de dressuurrichting en goedgekeurd of erkend voor het KWPN. Verder nog ff geen eisen, omdat we gewoon eerst een aantal koele hengsten willen en daarna zelf willen selecteren op wat past en wat niet.

Dressuur kannie dus zekers. 
kelly0188 schreef:ook voor de Nederlandse fokkerij goedgekeurd.
Tommie Visser heeft zich met Kas echt alleen maar op de Dressuur gericht en dat heeft vruchten afgeworpen. Hij was in zeer korte tijd ZZ-licht met Kasparow en is nog nooit van een wedstrijd thuis gekomen zonder een rozet
sarabande schreef:Ik zou even wachten tot de merrie wat uitgezwaard is, zo op de foto en ook in de afstamming lijkt het dat je vooral een hengst nodig hebt die maat en massa geeft.
Karakter heb je zelf in de hand als je het consequent opvoed.
Renatuh schreef:Ben ik niet helemaal met je eens, je krijgt een heel druk/heet paard echt niet rustig als je hem consequent opvoed. Dat drukke/hete zit nou eenmaal in het paard, dat haal je er niet uit. Misschien een beetje, als je zelf rustig blijft...
sarabande schreef:Heb jij de ervaring dat tijdens het opvoeden van veulens je het karakter niet kan vormen????
TequilaRos schreef:Maar dit paard is gewoon wat rillerig van zichtzelf. Haar volle zus is heel anders.
Desiree schreef:TequilaRos schreef:Maar dit paard is gewoon wat rillerig van zichtzelf. Haar volle zus is heel anders.
Mijn zus en ik zijn ondanks dezelfde ouders en dezelfde opvoeding ook totaal verschillend.
Dat is voor mij de reden om te zeggen "fokken is gokken". Ook al pluis je bloedlijnen uit en kies je de meest passende combinaties.
buitenlust schreef:De tijd zal het inderdaad leren...
Heb alleen maar een advies gedaan aan de topicstarter en daar sta ik volledig achter.
Maar houd die Kasparow maar in de gaten! (met een W aan het einde).
sarabande schreef:Mensen die hier serieus advies geven denken na over de merrie en de combinatie en dragen niet steeds dezelfde hengst aan voor iedere merrie waar een dekadvies voor gevraagd wordt met in iedere post de site van die hengst.