RUBYWHITE schreef:
Cool Cracker S (Concorde x Samber) is momenteel lichte tour dressuur en kan ook goed springen maar is volgens mij nooit officieel in de spring wedstrijden uitgebracht. Hij fokt alleen wel veel naar de merrie toe...CCS dekt voor het NES/ES stamboek...maar het veulen kan wel een KWPN reg.B papier krijgen.
Ico Sun (Ico x Sarastro xx) is bij geen enkel stamboek goedgekeurd, maar kan wel goed springen. Heeft Z gesprongen en is geloof ik dressuurmatig wel op Z nivo gereden maar volgens mij niet uitgebracht (dit weet ik niet zeker). Ico is weer een nakomeling van Marco Polo..Ico Sun vererft wel OCD
Salarno is ES gekeurd, dit is een jonge Ico Sun x Concorde erg mooi paard en M springen en Z dressuur. Ik weet dat hij OCD heeft maar of hij dit vererft geen idee. Hij heeft onlangs geloof ik 2 nakomelingen gebracht...
Ed King Hill is ook een springer, maar geeft weer geen makkelijk karakter en is als het goed is via diepvriesperma nog mee te dekken..
Toch wil ik hier even op inhaken, vooral het stukje over Ico sun die OCD zou vererven. Ik zou voorzichtig zijn met deze uitspraak, want het is nog niet aangetoond dat hengsten OCD kunnen vererven, wel wordt dit aangenomen, maar het is niet wetenschappelijk bewezen. Ik weet dat er momenteel een onderzoek wordt uitgevoed dat moet aantonen dat dit niet door de hengst komt, maar dat OCD ontstaat na de geboorte en dus voorkomen kan worden.