naturel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Barbara_m

Re: naturel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 14:12

Ibi is ook heeel erg moeilijk. Ik vind het jammer dat hij meer het type heeft van Naturel, ik houd er persoonlijk niet zo van. Belisars zijn meestal wat rijtypischer.
Als je Ibi wilt zien, zie het Junioren topic in mijn onerschrift. Ik dacht pagina 4/5!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 15:34

ja, je had beter het type van belisar kunnen hebben en het karakter van naturel.

symboliqueje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 20:16

Hey hey..

Ik heb ook een Naturel merrie.
Ze is 6 jaar oud en loopt L2 dressuur en L springen. Ze lijkt niet echt op een Naturel omdat ze meer weg heeft van de moeder wat een belisar merrie is. Ze gaat echt voor je door het vuur.

anjore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 20:26

Op pagina 2 heeft Odie het over het Naturel-achtige drafmoment van Alerio.
Hieronder een foto van een zoon van Zibria. Uit een Naturel moeder dus.

Afbeelding

ik zie wel gelijkenis....

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 17:04

Ook niet echt een commercieel type. Helemaal niet zelfs!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-05 18:32

En toch ene mooi verschijning onder het zadel. Hij kan WEL lopen.

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 15:59

Tja, hij kan vast stappen-draven-galopperen... Welk paard niet ?
Maar zo'n paard zou nu niet makkelijk een groot concours op Z niveau kunnen winnen. Veel te veel GP toppers-in de dop paarden.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 16:39

toch beweegt het ene paard specialer dan het andere. En dat bedoelde ik eigenlijk te zeggen Barbara, je begreep me kennelijk niet. De nakomelingen van Naturel zijn vaak niet bijzonder mooi om te zien, maar ze hebben vaak iets extra's om in de sport te kunnen presteren. En prestaties zijn het belangrijkste.

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 16:53

Mwah, ik weet niet of de Naturel-nakomelingen de X-factor hebben. Zoiets zou ik eerder van Contango of Donnerhall nakomelingen hebben. Er zijn er een aantal die het aardig doen in de sport, maar nog niet zoveel als bijvoorbeeld Jazz of Ferro.
@Desiree, ik begreep je heus wel, zie knipoog.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 17:04

Er zijn er niet veel die internationaal lopen (ze zijn er wel, zowel bij springen als dressuur) dus die reputatie heeft hij niet nee.

Maar ik vind het fijne paarden, want ik als doorsnee ruiter kan er goed mee overweg. Ze zijn geschikt om buiten te rijden, te dressuren en om mee te springen. Zeker op het basis niveau kunnen ze gemakkelijk mee.

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 20:21

Desiree schreef:
Er zijn er niet veel die internationaal lopen (ze zijn er wel, zowel bij springen als dressuur) dus die reputatie heeft hij niet nee.

Maar ik vind het fijne paarden, want ik als doorsnee ruiter kan er goed mee overweg. Ze zijn geschikt om buiten te rijden, te dressuren en om mee te springen. Zeker op het basis niveau kunnen ze gemakkelijk mee.

Dat ben ik met je eens. Ik vind Derris behoorijk veel op mijn Ibadan lijken. Ik heb stiekum gespiekt op http://www.landmarkfarms.com/ .

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 20:25

Ik heb Ibadan niet heel goed kunnen bekijkenk, alleen maar een vooraanzicht. Maar wat voor papieren zitten er bij Derris?

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 20:40

Zal eens kijken voor wat meet foto's.

anjore

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 20:47

Derris
Ulft x Zibria keur prest van Naturel x Doruto
hij haalde als 3 jarige de 2e bezichtiging en vertrok naar Amerika. Daar heeft ie met Brad Cutshall Grand Prix gelopen

inderdaad www.landmarkfarms.com

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-05 20:52

Deze jaarlingmerrie komt ook uit een naturel moeder (vader is Timeless). Ook deze merrie is wat kort in de hals, wat ik denk dat ze van haar opa (Naturel) heeft. Ook haar hoofd is een beetje in de lijn van Naturel. Maar het is ook een schat van een beest!

Afbeelding

xafir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-05 07:29

naja ach mijn naturle is ook niet mooi maar ja hij leert snel en ontwikkelt zich echt ongelooflijk
ik denk dat ik nog best een stukje verder met hem komt tot nu toe komen superveel juryleden naar me toe dat ze hem zo geweldig vinden dus ik denk niet dat je kunt zeggen dat de naturel geen x factor hebben ze zullen er heus wel zijn en naja ze zijn noueenmaal ouderwets maakt toch ook niet uit er zijn ook mensen die dat wel mooi vinden
en ja jij zegt contango of donnerhall
een ander zegt iets anders donnerhall is ook lang niet bij iedereen gewenst ( ik heb er wel een)
contangos zijn vaak ook grof gebouwd en moeilijk van karakter
karakter is toch wel heeeeel erg belangrijk

letsgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 08:19

Voor mij als doorsnee ruiter (heb hiervoor alleen wat geklunkelt op pony's) is het karakter het allerbelangrijkste!!
Wat is er niet leuker om met een paard aan de slag te kunnen die én talent heeft én een goed karakter heeft.
Ik heb in m'n leven nog nooit tussen de witte hekjes gereden...maar het gaat er nu echt van komen
Kijk ik hoef niet meer te worden opgenomen in het rabobank talenten team (ohhhw ben ik te oud ) het karakter van je paard bepaalt denk ik ook hoeveel plezier je er in hebt heeeeeeel belangrijk dus!

xafir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-05 16:16

een wat kwalitatief minder of qua uiterlijk minder paard dat goed in zijn hoofd is en graag wil werken komt naar mijn idee verder dan een superknol die super kan lopen maar niet wil werken
én én is altijd leuk maar goed zo'n paard word gewoon mooier in het werk en zeg zelf was bonfire zo mooi dan?
nee... maar hij liep wel grand prix en won alles zo'n paard heeft gewoon een kans gehad

anjore

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 17:59

xafir schreef:
een wat kwalitatief minder of qua uiterlijk minder paard dat goed in zijn hoofd is en graag wil werken komt naar mijn idee verder dan een superknol die super kan lopen maar niet wil werken
én én is altijd leuk maar goed zo'n paard word gewoon mooier in het werk en zeg zelf was bonfire zo mooi dan?
nee... maar hij liep wel grand prix en won alles zo'n paard heeft gewoon een kans gehad

Daar ben ik het nou helemaal mee eens
Het gaat helemaal niet alleen om een mooie buitenkant, er moet ook nog iets IN zitten. Karakter en potentie.
Een hele gewone kan ineens zo anders zijn onder het zadel. (en andersom kan ook..)

letsgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-05 19:52

Anky liep ook voorbij Saliniro's stal...ze vond m echt niet knap met z'n grote hoofd..pas toen ze er op zat wist ze dat t goed was.......

xafir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-05 07:11

precies en ach als iedereennou maar blij is met zijn paard is het goed
ik hoef geen commercieel type want dit paard was in eerste n stantie gewoon als paard voor mijn moeder gedacht
hij doet het hartstikke goed en hij gaat ook zeker niet meer weg
wij zijn blij met hem het is onze grote vriend!

Odie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 11:51

Xafir succes zaterdag tijdens je debuut in het ZZ-licht !!!
Ik zag dat er nog een Naturel meedoet in jouw groep... Ben benieuwd!

Desiree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 21:43

Odie schreef:
Xafir succes zaterdag tijdens je debuut in het ZZ-licht !!!
Ik zag dat er nog een Naturel meedoet in jouw groep... Ben benieuwd!

Kijk, dat bedoel ik nou he!

Odie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-05 22:32

Naturel in de wei in 1999:

Afbeelding
(Beetje wazig)

xafir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-05 07:28

ja en hij is ook net zou oud als die van mij we zullen zienik doe mijn best mee rkunnen we niet doen en ja webeginnen toch weer een beetje in de B van de zzgp haha:)