Wie doet er mee? Cursus Paardenfokkerij in NH

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Greentea01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-05 12:00

1 ding is zeker. iedereen heeft in ieder geval 1 ding met elkaar gemeen en dat zijn de paardjes het zal zeker wel gezellig worden!

Nuage

Re: Wie doet er mee? Cursus Paardenfokkerij in NH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-05 17:45

Niemand vergeten he: maandag beginnen we!

Je moet betalen op deze eerste dag, dus zorg dat je geld bij je hebt.

Tot dan!

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 22:00

Dat vroeg ik nog aan iemand, maar niemand wist het. Kon het op het aanmeldingsformulier ook niet terugvinden
(wel dat ik een rekeningnummer moest invullen en handtekening gezet had dus ik verwachtte eigenlijk dat het afgeschreven zou worden )

Tot maandag!

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 23:36

Het was €150,- toch???
In ieder geval tot maandag, 19.30uur toch???

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 23:40

Ja

Ik zal nog eens opzoeken waar ik precies moet zijn. Neem maar even ruim de tijd, geen idee hoe lang ik er zonder trailer ongeveer over rijd en hoe druk het om die tijd is

Nuage

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 09:58

Ja klopt € 150,-

ik heb echt geen idee waar Wijdenes ligt, dat ga ik nog even uitzoeken.

Ik ben trouwens hartstikke ziek.. maar ik kom wel hoor, als ik geen koorts erbij krijg zie je me vanavond gewoon verschijnen!

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 14:53

Het is vlakbij OWF in Venhuizen, maar weet niet helemaal waar ik precies moet zijn
Vanaf Krommenie kun je wsl het beste de A8(?) pakken richting zaandam, daar de A7 op en dan is wsl afslag hoorn het makkelijkste. Dan moet je een heel eind na de stoplichten een keer rechtsaf en een weg die ongeveer parallel loopt op, maar waar precies weet ik niet

Als je mij maar niet aansteekt, ik heb de hele week verplicht practicum

Nuage

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 14:58

ik heb ff gekeken, is voor mij 37 minuten rijden idd de A8 en de A7 EN heel belangrijk, er zit een McDrive bij Hoorn

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 15:06

Dat wist ik, die staat bij mij ook al in de planning als het krap gaat worden met school Nu red ik het wel, omdat ik vandaag vrij ben, maar er zijn dagen dat ik direct uit de trein de auto in moet rollen en dan wordt het ook even Mc-driven

Ik moet alleen even kijken voor het laatste stuk. Als ik de afslag neem die ik naar venhuizen neem moet ik volgens mij op de kruising meteen rechts(en als de chinees daar zit moet ik links ).

En als ik verdwaal dan bel ik gewoon iemand op om me erheen te loodsen

jollyjoker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 17:15

Ik ga maar vertrouwen op de navigatie!! Ik doe er 47min over!!!!!
Dus ga maar op tijd weg!

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 17:44

Ik denk dat het voor mij een ruim uur is. Ga maar rond 6 uur weg voor de zekerheid (wsl verdwaal ik nog wel een keer )

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-06 15:29

En hoe vinden jullie de cursus tot nu toe?

Ik vind het erg interessant. Soms is Dhr.Dokter wel een beetje vaag.. maar goed ik kan er wel om lachen hahaha

Soms vind ik het jammer dat het wel heel erg KWPN is gericht, maar ik denk dat ik hierin de enige ben. Geeft ook niet, het is immers een KWPN cursus.

Trouwens, wat ik nog wel wilde laten zien n.a.v. het verhaal van Dhr.Bleeker.

http://www.gypsygold.com/embryobabies.htm

In Amerika wordt ook embryo transplantaties uitgevoerd Echter zijn de draagmoeders dan rijpaarden en de merries zelf zijn tinkers! hahahahahhahaha

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-06 23:39

Je zou niet verwachten dat daar zoveel geld in te verdienen valt, maar blijkbaar is het toch zo

Ik vind het erg leuk tot nu toe! Dat het op het KWPN gericht is maakt mij idd niet uit, maar ik vind jouw vragen tussendoor vaak wel heel nuttig. Dan denk je er ook nog eens vanuit een ander gezichtspunt over na.

Ik kan me trouwens niets vaags voor de geest halen, maar als je een voorbeeld noemt dan heb ik misschien wel een oja-gevoel
Ik vind het allemaal wel heel goed te volgen

Waren de veeartsen voor jullie ook nog te volgen? Soms gingen ze volgens mij best snel.

Nuage

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 10:20

Niets vaags herinneren bij Dhr Dokter?? Echt niet? jeetje.. begin me zorgen te maken om mijn eigen intelligentie

En de afgelopen keer dan met die merrielijn? Kon je dat echt volgen? "uhh dit uhh voorste blad is uuhh...ja...uuhh... de eerste"

Waarom moesten we dat eigenlijk weten, leek wel reclame voor zijn merrielijn... Maar ja zodra de KWPN namen me om de oren vliegen ben ik al snel de weg kwijt hahaha

De veeartsen vond ik goed te volgen, al mocht van Ittersum wel iets langzamer idd

Nuage

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-06 10:21

En dit dan?

"Met de tanden zit het dus uuhh als volgt: 3+4=7 en 4+4= 8 Snapt iedereen dat?"

Greentea01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 11:27

Ik mis ook een hoop van wat hij verteld en zegt. Zit hij halverwege een verhaal en dat zegt hij maarre en dan komt een heel ander verhaal zonder dat het andere verhaal afgelopen is. Vind het wel lachen hoor!! Ik kijk dan gewoon thuis in het boek of ik er dan wel uit kom en anders vraag ik het de volgende keer. Maar met het boek snap ik het meestal wel

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 11:31

Die tanden vond ik heel simpel, heb zelfs nog een beetje meegeschreven.

Met die merrielijn vond ik ook goed te volgen, maar het scheelt ook wel dat ik veel van die namen wel vaag herken
Dat ging idd wel een beetje komisch af en toe.
Het was natuurlijk deels om zijn eigen stam te laten zien(fokkerstrots ), maar ik vond het ook wel een mooie illustratie van de, soms extreme, inteelt uit het verleden

Dat van het ene naar het andere onderwerp heb ik eigenlijk niet eens gemerkt. Ik ben ook niet anders gewend, doen ze bij ons op college ook altijd.
Ik sla gewoon het vorige onderwerp op en als we daar weer verder mee gaan dan doe ik dat ook

grappig altijd hoe verschillend mensen dat opmerken

Anneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 16:03

Och jammer zeg, hier heb ik nooit meer aan gedacht!
Ben gelukkig niet zo chaotisch...

Greentea01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 12:46

Ik zit al een hele tijd niet meer op school misschien is het daarom moeilijker te volgen hoor. Ik zit er totaal niet meer in en het is dan toch wel omschakeling die je moet maken. Maar ik kan er erg om lachen en ik kom er met het boek wel uit!

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 19:16

Ik zit nog tot over mijn oren in het schoolwerk
En ik moet zeggen dat die klapper heel wat fijner leest dan een willekeurig studieboek

Greentea01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 14:34

Dat geloof ik!!!

Even een vraagje. Helaas waren we gister verhinderd om te komen. hebben we nog wat gemist wat we echt moeten weten voor het "examen" van volgende week?

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 20:52

Nee, we hebben een rondleiding gehd en uit alle stammen waar ze mee fokken een of meer merries gezien. Was wel ontzettend leuk, maar je hebt niets gemist verder

Het viel me al op dat jullie er niet waren. Jammer hoor, is een prachtig bedrijf om te zien!

ahintofte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-06 22:04

weet iemand of deze cursus ook wordt gegeven in de regio utrecht?

Nuage

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-06 00:34

Oh gelukkig Gomir Ja ik was ziek, dus het ging even niet door.

ahintofte, als je genoeg mensen kan vinden kun je met onze leraar regelen dat er een cursus in Utrecht is

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 00:52

Volgens mij heeft hij al een keer iets gezegd over iets in die regio, daar zouden wij dan eventueel iets in kunnen halen. Weet alleen niet meer waar en hoe precies.

Er start binnenkort wel een cursus in Wehl iig, zag ik in de IDS. Heb je alleen weinig aan als je in regio utrecht zit