Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
gabrycha schreef:Di caprio lijkt me wel een overweging voor onze neron merrie. Ik denk wel dat er een ommkeer te verwachten is wat betreft jullie visie op ponyfokkerij, het stamboek moet van el beauty en casper bloed af, ze hebben nieuw bloed nodig!
Het is raar waarom ze zo negatief erover doen, maar ze hebben zelf het % arabisch bloed verlaagd om zo de drempel voor nieuw minder arabisch bloed voerende ponys, te verlagen en dan gaan ze dat afkraken... En als de bij het weser ems gekeurde Rembrandt de prijzen in de dressuurcup binnensleept ja dan moet men daar toch eens achter de oren krabben...
En kijk eens naar dit topic hoeveel mensen ponys of arabieren aan zouden willen gaan aanmelden? 2 in totaal....
gabrycha schreef:dat er teveel El Beauty bloed is weten ze al. 2 hengstenhouders vonden mijn hengst zeker goed genoeg maar het nrps wil geen El Beauty's meer.
Ja kunnen hengstenhouders wel vinden maar het gaat erom wat de comissie vind, persoonlijk vind ik het een terechte afweging om geen el beautys meer aan te keuren omdat we nu zitten met een probleem hoe we dat temperament soms te fijne wat el beauty zo nu en dan meegaf weer uit de populatie te krijgen. Scheut is niet erg, maar er zijn zovele zonen over dat men verder moet. Je zou als de pony wel goed is een buitenlands stamboek op kunnen zoeken of gewoon voor de sport.