NRPS hengstenkeuring 2005-2006

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gabrycha

Re: NRPS hengstenkeuring 2005-2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-05 18:59

Dit is helaas geen echter nuchter dier, geen kinderpony, maar wel erg mooi

Dat is nu het probleem van het nrps vind ik, ik heb zelf een neron die best braaf is maar mijn andere merrie een dochter van Aron is een draak. Veelste gecompliceerd heethoofdig, wel een supersportpony, maar ja geen kinderpony. Dus bloed met prestatie, nieuw bloed en kindvriendelijke ponys zijn gewoon hard nodig, geen doetjes dat ook weer niet maar ook niet zulke karakters die veel eisen stellen aan de ruitertjes die erop moeten.

Maar die pony ziet er goed uit mooi rijtypisch net als die forester hierboven en de pony van marjolein klinkt ook erg interresant. Ik zou van Denny Gold ook wel eentje op stal willen hebben.

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-05 19:25

gabrycha schreef:
Di caprio lijkt me wel een overweging voor onze neron merrie. Ik denk wel dat er een ommkeer te verwachten is wat betreft jullie visie op ponyfokkerij, het stamboek moet van el beauty en casper bloed af, ze hebben nieuw bloed nodig!

Het is raar waarom ze zo negatief erover doen, maar ze hebben zelf het % arabisch bloed verlaagd om zo de drempel voor nieuw minder arabisch bloed voerende ponys, te verlagen en dan gaan ze dat afkraken... En als de bij het weser ems gekeurde Rembrandt de prijzen in de dressuurcup binnensleept ja dan moet men daar toch eens achter de oren krabben...

En kijk eens naar dit topic hoeveel mensen ponys of arabieren aan zouden willen gaan aanmelden? 2 in totaal....

dat er teveel El Beauty bloed is weten ze al. 2 hengstenhouders vonden mijn hengst zeker goed genoeg maar het nrps wil geen El Beauty's meer.

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 17:42

Zoo weer terug van de NRPS hengstenkeuring.
Onze Djamai du Bois (danny Gold x Eduard) is door naar de 2e bezichtiging.
Verder zijn er maar 6 D-pony's door.
Waaronder Nigel ( uit een merrie die wij gefokt hebben)

Het was een leuke dag (wel erg koud) verder.
En het was weer redelijk goed geregeld allemaal

gabrycha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 19:24

dat er teveel El Beauty bloed is weten ze al. 2 hengstenhouders vonden mijn hengst zeker goed genoeg maar het nrps wil geen El Beauty's meer.

Ja kunnen hengstenhouders wel vinden maar het gaat erom wat de comissie vind, persoonlijk vind ik het een terechte afweging om geen el beautys meer aan te keuren omdat we nu zitten met een probleem hoe we dat temperament soms te fijne wat el beauty zo nu en dan meegaf weer uit de populatie te krijgen. Scheut is niet erg, maar er zijn zovele zonen over dat men verder moet. Je zou als de pony wel goed is een buitenlands stamboek op kunnen zoeken of gewoon voor de sport.

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-05 20:38

eldango

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-05 21:30

gabrycha schreef:

Ja kunnen hengstenhouders wel vinden maar het gaat erom wat de comissie vind, persoonlijk vind ik het een terechte afweging om geen el beautys meer aan te keuren omdat we nu zitten met een probleem hoe we dat temperament soms te fijne wat el beauty zo nu en dan meegaf weer uit de populatie te krijgen. Scheut is niet erg, maar er zijn zovele zonen over dat men verder moet. Je zou als de pony wel goed is een buitenlands stamboek op kunnen zoeken of gewoon voor de sport.

mijn el beauty loopt sinds april dit jaar wedstrijden. hij springt nu M en heeft 10 wp in de B dressuur.

hij heeft nu 3 nakomelingen. (1 van 1,5 en 2 veulens van dit jaar)
voor mij is dit voldoende,maar in eerste instantie zei het nrps dat hij te weinig hengst is en dat hij te braaf is. (voor wie fokken we pony's,maar dat is mijn mening)