paardenrassen met snor ?? het zal wel :S

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

BraveSpots

Re: paardenrassen met snor ?? het zal wel :S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-05 21:20

ik ben ook niet voor een snor gewonnen

ben helemaal gek van koudbloeden (vooral tinkers) en wil er later dan ook 1 hebben. maar als die ooit een snor krijgt gaat ie er toch af vrees ik.

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 08:24

er zit inderdaad volgens mij gevoel in de snor, net als in snorharen (nouja: niet in de haren zelf, maar in de vrije zenuwuiteinden die rond de haarpapillen zitten)
zelfs als ik lelijk zou vinden zou ik het NOOIT afknippen! Mijn tinker met snor "veegt" met haar snor over de grond en vindt zo zelfs kleine etensrestjes. Het is een attribuut dat de natuur gevormd heeft en dus laat ik dat ook zitten en bovendien merk ik dat het wel functioneel is. Misschien niet hier waar de tinkers goed verzorgd worden, maar wel in de sobere en schaarse omstandigheden waar ze vaak vandaan komen!!!

ik snap ook niet waarom je haren bovenaan de neus gaat afknippen. Het zit er wel voor iets en niet voor niets!!!
iedereen doet natuurlijk wat hij niet laten kan, maar ik vind het verkeerd!

Bubblicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 08:39

ik vind ht schattig zon snorreke

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-05 09:55

evelyn_lloyd schreef:
Imitador schreef:
sorry, ik vind het echt vies! ik vind het echt niet mooi. Maarja, ieder zo zijn smaak. Ik ga gewone haren aan de neus ook niet helemaal kort knippen (die hele hoge knip ik af, boven de mondhoek zeg maar), maar zo'n snor is me echt teveel.....

Sorry, maar wat is er nou vies aan een snor? Het is toch gewoon haar?!

ik zal wel eens een foto maken van rydar's snor zonder dat ik hem heb gepoetst
kan me best voorstellen dat je het vies vind. maar goed aan de andere kant, als je paard heeft gerold is die ook vies, dan ga je toch ook de vieze plukken er niet uitknippen maar dan poets je hem gewoon. hetzelfde als met een snor. die wordt iedere keer meegenomen met het poetsen..

hipkippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 10:33

Mijn Tinker heeft in de winter ook een snor maar 's zomers is ie weg, en ze heeft een baard en hele behaarde oren ennn een behaarde buik.
En is nog een merrie ook.

Ik knip het niet weg, ik vind het wel leuk staan, het hoort er gewoon bij.
Alleen 's zomers knip ik de haren bij de oren iets weg maar niet dat ik de oren helemaal uit ga knippen, gwoon die haren wat uitsteken.

En toch krijg ik bijna altijd reacties van mensen als ik langs kom van wat een mooi paard (vooral om dr sokken )
Het haar hoort gewoon bij dr, ik zou het ook heel kaal vinden als ze dat niet had, ze heeft ook zoveel haar aan dr benen dus wrom niet aan dr hoofd? (en buik)

squitward

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 18:57

een snor is juist LIEF haha mijn merrie heeft het in de winter ook, niet zo'n lange snor als op sommige fotos hier in dit topic, maar ze heeft een snor!

Afbeelding
Hier een foto van 2 maand geleden, volop in de zomer dus haar snorretje is er helemaal versleten door het grazen haha, maar als je goed kijkt zie je een ini mini snor

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 20:37

Ik zat er toevallig is op te letten bij m'n verzorgpaard, een KWPNer, maar ik ontdekte wel wat bruin haar op z'n bovenlip. Zou het uitgroeien tot een klein snorretje in de winter?

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 08:20

Manuutje1990 schreef:
Ik zat er toevallig is op te letten bij m'n verzorgpaard, een KWPNer, maar ik ontdekte wel wat bruin haar op z'n bovenlip. Zou het uitgroeien tot een klein snorretje in de winter?

het zou best kunnen
misschien ligt het wel aan het zeeuwse weer dat 'bijzondere' rassen ook een snor krijgen:P