Afstammelingkeuring van Trento B, waar + wanneer??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Luziream

Re: Afstammelingkeuring van Trento B, waar + wanneer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 08:19

VValar schreef:
Mork, die foto's zijn natuurlijk niet met elkaar te vergelijken omdat ze allebei op een ander momentopname zijn genomen.

Dat snap ik, ik wil hier ook helemaal niemand zwart maken. Ik geeft het je te doen om zo'n jonge hengst te rijden! Wil alleen maar wel het beeld laten zien wat wel anders is. Ik wil absoluut Kim niet zwartmaken, wand ze kan ongetwijfeld erg goed rijden.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 12:16

En ze heeft wel lef, met de HK in Den Bosch wilden ze de ring in gaan voor de prijsuitreiking, toen Tuschinski schrok, omdraaide en tegen Trento rende.

Trento kwam omhoog en Kim viel er af. Ze is er gewoon weer opgegaan en later hoorde ik dat ze met krukken liep. Om dan toch weer op een geschrokken hengst te stappen en die ring in te gaan

Maar ze zou hem misschien wat vrijer mogen laten van voren.

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-05 17:46

Stennisje schreef:
En ze heeft wel lef, met de HK in Den Bosch wilden ze de ring in gaan voor de prijsuitreiking, toen Tuschinski schrok, omdraaide en tegen Trento rende.

Trento kwam omhoog en Kim viel er af. Ze is er gewoon weer opgegaan en later hoorde ik dat ze met krukken liep. Om dan toch weer op een geschrokken hengst te stappen en die ring in te gaan

Maar ze zou hem misschien wat vrijer mogen laten van voren.

Dat bedoel ik maar, wie doet zoiets na.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-05 19:40

Iedere prof. als het goed is..maar idd kun je daar wel respect voor hebben..maarja misch. gaat het juist door die dingen ook mis..en word ze een beetje bang..en ja dan kun je niet zo goed ontspannen meer rijden.

tamaras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 12:03

ik heb trento B zien lopen op de pavo cup in ermelo kim reed hem beter als ze ooit heeft gedaan t is nog niet zeker dat kim de goede ruiter is voor trento er zullen zeker betere ruiters zijn voor dit paard met zoveel kwaliteit!!Trento B verdient eigelijk een van de beste ruiters van nederland.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-05 17:21

Ja..ik denk wel dat er meer uit dat paard te halen is..zeker te weten..

Ribay

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 07:29

tamaras schreef:
Trento B verdient eigenlijk een van de beste ruiters van nederland.
[quote]

Eindelijk gerechtigheid!! Ha ha ha.....nee geintje.

Maar..........de hengst zelf zou het wel verdienen, alleen al omdat iedereen nu zo negatief over hem praat!

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 10:08

Dat vind ik nou ook!!!!

tamaras

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 14:27

de hengst verdient t zeker maar niet omdat er negatief over hem gepraat wordt maar dat laat ie ook nog wel merken aan alle mensen die er nou negatief op zijn t is een paard met een super karakter, en heel veel kwaliteit wat zeker een toekomst heeft! IK WEET ZEKER DAT T GOED KOMT MET TRENTO T IS ALLEMAAL afgunst en een kliek

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 19:34

Nou dat zeg je..maar zoals ie liep op de hengstenkeuring vorig jaar...traag achterbeen..rug weggedrukt..tuigpaardachtig voorbeen gebruik..en hij liep achter de teugel..dus de kritieken zijn niet onterecht..al is het meeste rijtechniek.

tamaras

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 21:41

Er zijn weinig paarden in nederland die als jong paard zoveel laten zien van nature de meeste worden getrixt Trento doet da van zijn eigen da deed ie al in het verrichtingsonderzoek!! Over da trage achterbeen daar heb ik met de pavo cup niks van gezien da leek heel apart zoals ik da zag!!!

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 22:53

tamaras schreef:
Er zijn weinig paarden in nederland die als jong paard zoveel laten zien van nature de meeste worden getrixt Trento doet da van zijn eigen da deed ie al in het verrichtingsonderzoek!! Over da trage achterbeen daar heb ik met de pavo cup niks van gezien da leek heel apart zoals ik da zag!!!

da?

Helina0611

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 11:22

trento, zou niet gaan dekken als hij niet goed genoeg was dus ik denk dat als hij wat ouder is alles wat nu niet zo goed is dat dat weg trekt.

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 12:52

Helina0611 schreef:
trento, zou niet gaan dekken als hij niet goed genoeg was dus ik denk dat als hij wat ouder is alles wat nu niet zo goed is dat dat weg trekt.

Beetje naief gedacht. Vaak lopen mensen allemaal achter 1 paard aan omdat die HET schijnt te zijn, ook wel mode-hengsten genoemd. Zo'n jonge hengst al Trento heeft nog niets bewezen en het is dan ook bewonderingswaardig te noemen dat zo'n jonge hengst zoveel merries krijgt aangeboden.

Verder gelieve wat punten, komma's etc te plaatsen in wat je schrijft.

tamaras

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 15:23

de veulens die trento heeft zijn in iedergeval mooi, veel ras rij typies en een erg goed karakter trento isvolgens mij een laatbloeier dus zullen de veulens ook zijn!!

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 15:29

Het Trento veulen bij ons in ieder geval wel.

Maar ik begreep dat ze bij de afstammelingenkeuring niet zo te spreken waren over de Trento's. Zou dit nog gevolgen hebben voor Trento?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-05 16:44

tamaras schreef:
de veulens die trento heeft zijn in iedergeval mooi, veel ras rij typies en een erg goed karakter trento isvolgens mij een laatbloeier dus zullen de veulens ook zijn!!

Heb jij bij een andere nakomelingenkeuring staan kijken?

Citaat:
Trento B (Krack C x G.Ramiro Z)

Weinig uniforme collectie veulens die voldoende ontwikkeld en matig rijtypisch zijn. De halzen zijn voldoende van lengte maar diverse keren een onderhals.
Het fundament is goed ontwikkeld en correct afgewerkt.
De veulens bewegen met voldoende ruimte maar gaan te weinig bergop en blijven hoog in het kruis.

(KWPN, overname zonder bronvermelding toegestaan)

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 10:35

tamaras schreef:

Daar dachten ze op de nakomelingenkeuring toch wel wat anders over.
En de veulens die ik heb gezien spraken mij ook niet erg aan.
En dan je nog zo'n goeie hengst hebben, maar als hij het niet doorvererft is en blijft het een slechte dekhengst.

Helina0611

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 20:04

wie weet

paardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-05 21:59

Bij ons staat ook een Trento b veulen. Heel leuk dier!!!

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-05 08:12

tamaras schreef:
de hengst verdient t zeker maar niet omdat er negatief over hem gepraat wordt maar dat laat ie ook nog wel merken aan alle mensen die er nou negatief op zijn t is een paard met een super karakter, en heel veel kwaliteit wat zeker een toekomst heeft! IK WEET ZEKER DAT T GOED KOMT MET TRENTO T IS ALLEMAAL afgunst en een kliek

Ik denk dat dat zeker waar is. Jammer dat het ook een trent is dat hengsten maar op zo'n jonge leeftijd al meteen moeten presteren.
Tuurlijk er zijn al hengsten die op zo'n jonge leeftijd al betere nakomelingen hebben enzo maarre volgens mij zijn met al die dekkingen niet altijd de beste merries gebruikt dus jah wat kan je dan zeggen?
Ik denk dat het wel mogelijk is dat er hengsten zijn, zoals trento, die zich waarschijnlijk nog moeten gaan bewijzen en vooral moeten ontwikkelen. Tja die nakomelingen ik weet het niet.
Ik ben tevreden met die van mij enne op de keuring hadden ze niets over al die dingen gezegd als met de afstammelingskeuring.

tamaras

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 17:04

ze moeten zeker al veel laten zien op hun leeftijd nou ja ze moeten showen dat vinden de mensen mooi hij hoeft niet gewoon z'n proefje te lopen en ik ken ook een paar trento veulens en die zijn echt apart!!
trento heeft ook zoveel gedekt misschien wel t dubbele van een andere hengst!
en hij moet zijn eige ook nog verder ontwikkelen denk ik zolang je blij bent met je veulen en ze dat niet gezegt hebben op de keuring is t toch zeker goed.
ik ben benieuwd als ze 3jaar zijn weet zeker dat t goed komt

Basvdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 17:40

tamaras schreef:
ze moeten zeker al veel laten zien op hun leeftijd nou ja ze moeten showen dat vinden de mensen mooi hij hoeft niet gewoon z'n proefje te lopen en ik ken ook een paar trento veulens en die zijn echt apart!!
trento heeft ook zoveel gedekt misschien wel t dubbele van een andere hengst!
en hij moet zijn eige ook nog verder ontwikkelen denk ik zolang je blij bent met je veulen en ze dat niet gezegt hebben op de keuring is t toch zeker goed.
ik ben benieuwd als ze 3jaar zijn weet zeker dat t goed komt

Is er toch nog iemand positief over de nafok van Trento, misschien moet je ze alle 400 maar kopen.
Er zijn hengsten voor minder op wacht gezet, de vraag is of de heren dat wel durven....

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 19:00

Basvdv schreef:
Er zijn hengsten voor minder op wacht gezet, de vraag is of de heren dat wel durven....

Dat de hengst zoveel gedekt heeft voor de nakomelingenkeuring, is op zich natuurlijk al bijzonder. De fokkers hadden er blijkbaar vertrouwen in. Het kan zijn dat de moederlijn van Trento behoorlijk doordrukt en de paarden niet kunnen concurreren met bijv. de Tuschinski's qua model. Als de commissie deze types liever ziet, dan krijg je deze in ieder geval niet met zo'n moederlijn. De veulens die ik heb gezien zijn inderdaad wat forser, tenzij de moeder veel bloed heeft. In ieder geval vind ik de moederlijn van de hengst mooi. De tijd zal het leren wat de nakomelingen in de sport doen. Daar zal de hengst uiteindelijk toch op worden afgerekend.
Er zijn idd. hengsten voor minder op wacht gezet en er zijn er ook later weer her-ingeschreven.

olafj

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-05 19:52

Elisa2 schreef:
Nou dat zeg je..maar zoals ie liep op de hengstenkeuring vorig jaar...traag achterbeen..rug weggedrukt..tuigpaardachtig voorbeen gebruik..en hij liep achter de teugel..dus de kritieken zijn niet onterecht..al is het meeste rijtechniek.

Dit is tot nog toe alleen de mening/ kritieken van de mensen langs de kant!
Ik kan me niet voorstellen dat de keurings comissie BLIND is en geen flauw idee hebben wat ze goed keuren.

En wat de nakomelingen betreft...ik ben me dood geschrokken met wat voor merrie's fokkers durven te dekken, moet zo'n hengst nou echt al die lelijke kromme vaak ook echt walchelijke merrie's aan een goed veulen helpen?!