haflinger

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Amulet

Re: haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 17:56

Dat hele 'bewijzen dat de haflinger het wel kan' daar snap ik helemaal niks van hè. WAAROM moet dat zo nodig? Kan men niet gewoon lol hebben met zijn/haar paardje en doen wat hij of zij leuk vindt? Voor mijn part is dat idd het ambiëren van een 'sportcarriere' maar dat doe je dan toch omdat je het leuk vindt en niet omdat je zo nodig iets moet bewijzen?
Dat vind ik echt het allerminst aan het 'haflingervolk'; die drang om iets te moeten bewijzen.......

geeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 18:11

Amulet schreef:
:o Dat hele 'bewijzen dat de haflinger het wel kan' daar snap ik helemaal niks van hè. WAAROM moet dat zo nodig? Kan men niet gewoon lol hebben met zijn/haar paardje en doen wat hij of zij leuk vindt? Voor mijn part is dat idd het ambiëren van een 'sportcarriere' maar dat doe je dan toch omdat je het leuk vindt en niet omdat je zo nodig iets moet bewijzen?
Dat vind ik echt het allerminst aan het 'haflingervolk'; die drang om iets te moeten bewijzen.......

maar wie zegt dat hun geen lol hebben met hun paardje? iedereen is anders en jij vind het drussuren misschien wat minder maar anderen zien het als een uitdaging daar is toch verder niks mis mee? en ik denk dat daar misschien wel helemaal geen drang bij is.
kom je weleens op het haflinger forum? nou daar zijn genoeg mensen die lol hebben met hen paardje en die ook al M rijden en ook Z

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-05 20:45

Ik vind dressuren opzich juist heel belangrijk en goed les vind ik zelfs onmisbaar. Maar ik lees regelmatig uitspraken als 'wij zullen eens even laten zien wat ze kunnen', maar WAAROM? Dat je wedstrijden wilt rijden; prima! Hartstikke leuk! Maar WIE moet er dan overtuigd worden? Die mensen met die huppelige KWPN'ers? Gewoon het feit dat 'men eens even zal laten zien wat die pony's kunnen' vind ik raar. Een ander niet, nou klaar toch? Wanneer ik -ooit- officieel zal starten, dan doe ik omdat IK dat leuk vind en niet om de buurman/-vrouw met de KWPN'er te overtuigen dat een haflinger best kan lopen. En dat laatste lees ik toch regelmatig (ja, ook op het haflingerforum) maar goed, ik heb deze discussie al heel erg vaak gevoerd en ik blijf bij mijn standpunt en mijn 'tegenstanders' ook, nou prima toch? Ieder z'n mening.

geeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 17:03

Amulet schreef:
Ik vind dressuren opzich juist heel belangrijk en goed les vind ik zelfs onmisbaar. Maar ik lees regelmatig uitspraken als 'wij zullen eens even laten zien wat ze kunnen', maar WAAROM? Dat je wedstrijden wilt rijden; prima! Hartstikke leuk! Maar WIE moet er dan overtuigd worden? Die mensen met die huppelige KWPN'ers? Gewoon het feit dat 'men eens even zal laten zien wat die pony's kunnen' vind ik raar. Een ander niet, nou klaar toch? Wanneer ik -ooit- officieel zal starten, dan doe ik omdat IK dat leuk vind en niet om de buurman/-vrouw met de KWPN'er te overtuigen dat een haflinger best kan lopen. En dat laatste lees ik toch regelmatig (ja, ook op het haflingerforum) maar goed, ik heb deze discussie al heel erg vaak gevoerd en ik blijf bij mijn standpunt en mijn 'tegenstanders' ook, nou prima toch? Ieder z'n mening.

de meeste mensen die ik ken rijden wedstrijden met hun haf omdat ze dat leuk vinden en ik zeg niet dat hun willen bewijzen dat haffie's dat ook kunnen maar dat zeg ik zelf lees maar even na het is toch leuk om te zeggen dat sommige haflingers al in de Z lopen? nou ik vind dat echt een prestatie hoor! dus daar is toch niks mis mee en hun rijden echt niet zo van.... we gaan laten zien dat haflingers net zo mee kunnen als kwpn'ers dat heb ik nog nooid meegemaakt of gehoord..
maar goed ieder zijn eigen mening toch

@ heb je de foto's van de buitenrit al gezien? jij staat er ook een aantal maal op moet je even kijken op www.berlinde.nl

Beauty0102

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 17:42

Ik vind die morderne maar niks Nouja zijn lief maar ik vind die ‘ouderwetse’ veel leuker mooier enz maarja ieder zijn keuze

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 18:56

Ik blijf er bij, in het Haflinger stamboek moeten ze gewoon 2 types fokken, zo heeft ieder wat wils.

2Morrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-05 21:32

ik ga voor de oude type die lekker stevig zijn maar wel vlot.
ik vind de slanke moderne typjes steeds meer op welshsjes lijken maar dat is mijn mening daar wil ik verder geen discussie over.

Marrepar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 15:19

Manuutje1990 schreef:
Ik blijf er bij, in het Haflinger stamboek moeten ze gewoon 2 types fokken, zo heeft ieder wat wils.

ben ik het mee eens

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 17:57

ben ik het ook mee eens.. hoewel mijn is er wat tussenin, en daar ben ik heel blij mee.

Amulet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 19:45

geeek schreef:
@ heb je de foto's van de buitenrit al gezien? jij staat er ook een aantal maal op moet je even kijken op www.berlinde.nl

Jaaaaaa! D'r zitten echt leuke foto's bij! Weet jij ook of het originele formaat van de foto's (zodat ik ze mooi kan laten afdrukken) nog te verkrijgen is?

geeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-05 20:19

als je duidelijk even laat weten welke je wil hebben stuur ik ze naar je op want ik heb ze op cd staan geef dan gelijk je email adres even.

miranda1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 09:57

ik vind de ouderwetse mooi. ik ga er ook 1tje verzorgen. ik vind ze zo horen. die sport/moderne gaan idd op welshjes lijken.

haflingers horen lekker stevig te zijn.

groetjes miran

hel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 10:54

Ik heb een haflinger die er beetje tussenin zit geloof ik
En dat vind ik zelf ook het mooiste

Afbeelding

Many

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 13:03

Mijne zit er ook wat tussenin. Ze is wel groot [1.52] en heeft ruime gangen. Foto; zie profiel

joelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 18:28

Ik ben fan van de moderne (oostenrijkse) haflinger, zoals in mijn profiel staat.
Maar het moet wel een haf blijven, en niet een veredelde welch, zoals je ook soms al tegenkomt.
In de laatste bit staat nu ook een stuk over haflingers en het fokdoel daarvan. Ze hebben verschillende types haflingers genomen en wat voor een type het is. Heel leerzaam vind ik, want ik vind het soms moeilijk om goed te zien of een haf qua extrieur goed gebouwd is.

off topic
@Amulet, ik denk dat de uitpraak, zo ik heb er kwpn ers uitgereden, niet bedoeld is om anderen te laten zien dat ze goed gepresteerd hebben.
Doordat de haflinger gewoon niet de kwaliteiten heeft zoals een dressuurpaard, vind ik het knap als je in de hogere klassen goed presteert. Ikzelf vind het heel gaaf als ik met een prijs mee naar huis kan nemen, maar ik rijd voor mijn eigen plezier, niet voor een ander

Geaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 20:36

Marrepar schreef:
ik ga voor de slanke & moderne

Mee eens . Maar hoeft niet helemaal slank, gewoon ook wel tussen in vind ik mooi!

Sophie2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 12:50

Uhm,, ik ga ook liever voor de iets slankere.. alhoewel, ze mogen wel stevig zijn, maar niet zo'n dikke buik.. dat vind ik niet mooi ik heb een rijtype.. en slanke dus (buik word best dik onderhand schaam schaam) haha!

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-05 13:54

Sfiejj schreef:
Uhm,, ik ga ook liever voor de iets slankere.. alhoewel, ze mogen wel stevig zijn, maar niet zo'n dikke buik.. dat vind ik niet mooi ik heb een rijtype.. en slanke dus (buik word best dik onderhand schaam schaam) haha!

Geen 1 paard heeft van zn eigen een dikke buik. Er zit een groot verschil tussen een zware Haflinger en een dikke Haflinger.

Ilzjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 16:11

ik ga voor de slanke en moderne, die vind ik echt gaaf
de stevige vind ik ook wel stoer hoor, maar als ik moet kiezen, doe mij dan maar de slanke

piedrolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 16:27

Als ik aan een haflinger denk, dan denk ik aan een stevige pony!
De wat modernere/slanke haflingers vind ik ook wel heel mooi, maar dat is voor mij 'minder' haflinger.

Afbeelding

Artistique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 10:22

Ik heb thuis ok te Haffie's staan en ik vind beide modellen wel mooi, ik heb thuis ok van beide modellen 1.
Wat ik wel vind is dat het moderne type eleganter is en daardoor vind ik het mooier als die dressuur doet. Het 'groffe' type vind ik meer een recreatiepaard waar je lekker op kunt toeren (ze zijn vaker wat minder bang dan het moderne type, bij ons in de buurt dan).
Afbeelding
Dit is mijn 'moderne' Twister, is hij schattig of is hij schattig (een echte held op sokken)

Van Savanna heb ik helaas nog geen foto's op de compu staan maar daar zal ik nog voor zorgen.

Ro0sje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 10:44

Ik vind beide haffies mooi. Ik sluit me helemaal aan bij Luvtwister over dat dressuur.
Ik heb ook een haf. Hij is wel van het luxere type. Maar niet zo extreem luxe.

Afbeelding

Zoals je ziet staat hij hoog op zijn benen en heeft hij heel ruime gangen.
Zijn nek is wat kort, en ook zijn rug is vrij kort. Waardoor hij niet het toppunt van luxe is. Gewoon er tussen in.
Voor mij is hij precies goed!

Ro0sje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-05 10:51

Arthorius schreef:
Maestro v/d Bosrand is een vrij luxe type.

Afbeelding

Hij heeft wel een luxe bouw, en ook zijn beenwerk en gangen zijn goed.
Alleen zijn hoofd vind ik eerlijk gezegd niet passen op zijn lijf. Zijn hoofd is vrij groot. Niet zo elegant, als ik eigelijk verwacht op zo'n luxe paardenlichaam.

EdelweissBel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 13:53

ik ga voor de wat moderne haflinger. Die echte 'tanks' trekken mij niet echt. Mara heb in duitsland ook haflingers gezien die niets meer van het ras weghebben, dat vind ik ook weer niet mooi.

Sjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-05 15:52

Ik val op de Oostenrijkse Haflingers, maar dat hele luxe slanke type is niet mijn smaak. Mijn Haflinger is wel modern, maar niet te.

Afbeelding

Afbeelding