Zeoliet...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ceasario

Re: Zeoliet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-05 09:31

gijs schreef:
cavaletti schreef:
Je moet er inderdaad mee om kunnen gaan, het leuke aan een zeoliet is dat je er echt niet jan en alleman erop kunt zetten, je moet eerlijk rijden, geduld hebben en houden van een echt karakterpaard.

Een zeoliet laat je elke keer weer terug gaan naar de basis, en zo blijf je dus helder.
als een zeoliet loopt dan loopt ie de sterren van de hemel, heeft ie een rotdag en werken ze niet mee dan zet ze maar gerust weer op stal want dan kun je er die dag niks mee.

Mijn zeoliet wil dolgraag voor me werken, het word haar alleen soms net iets te moeilijk en dan staakt ze gewoon, als ik dan continue haar met stemgebruik wijs op de goeie en slechte dingen dan lukt het wel weer, SLAAN hoef je echt niet te doen want je wilt niet meemaken wat er dan gaan gebeuren.

Aan de ene kant denk ik wel eens pffff nou iets makkelijker had ook wel gemogen maar aan de andere kan denk ik,,,, tjsa het blijft opletten geblazen, is nooit saai en je krijgt er veel humor voor terug.

inderdaad, beter had ik het niet kunnen verwoorden
zo is die van mij ook, precies
rust, geduld en nog eens geduld
maar dan krijg je ook wat

Bovenstaande dat is een probleem met veel ruiters + dat ruiters overmoedig zijn. ( Veel ruiters denken dat ze zelf veel in hun mars hebben, maar voor een Zeoliet moet je zelf wel kunnen rijden)

Wij verkochten vorig jaar deze Zeoliet naar West-Brabant.
Een Young-Rider haalde er alles uit . Was gewoon genieten.

Dan komt dit paard toch bij een dame terecht die zelf onzeker is en zichzelf overschat.
Het huidige verhaal 2 x niks.
Zulke gebruikers en stalbeheerders dienen een oorvijg te krijgen.
Ik geloof dat ie nu te koop is.

Afbeelding

wondertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 08:18

Hier op stal staat ook een zeoliet maar die lijkt er totaal niet op (veel mooier haha) Hij heeft ook wel zn kuren en is bv. heel sterk. Maar in omgang is het een toppaard.

sharonaollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 17:05

Veel mooier hahaha... Foto

cavaletti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 17:52

Zeoliet blijkt ook een van de tophengsten te zijn geweest omdat hij zo veelzijdig is in de sport, hij brengt zowel dressuur als springpaarden, alleen is het probleem met de nakomelingen dat ze veelal zijn eigenwijze karakter erven, dus als je een beetje hoog in de sport komt dan moet je zelf erg veel karakter hebben om samen een gouden duo te blijven vormen, en helaas zijn er maar weinig mensen die dat aankunnen en aanwillen.

Je ziet ook veel mensen met een zeoliet die erg makkelijk de B en de L doorkomen maar zodra het hoger word en de paarden dus meer energie krijgen en verbruiken dan kunnen ze hem niet meer aan, omdat een zeoliet dan erg veel positieve begeleiding nodig heeft, pas dan kun je het hoogste niveau halen,

Volgens mij is bij mijn zeoliet trouwens het rehcter voorvoetje wat steiler, maar ga zo effe goed kijken hahaha triest he dat ik niet eens zeker weet welke kant het is,

Verder is mijn zeoliet echt een grote knuffel, alleen het is elke dag weer een verassing wat voor grapjes ze nu weer voor me in petto heeft.

sharonaollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 19:44

cavaletti Idd ben het helemaal met je eens..

loeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 20:28

Wat leuk om allemaal te lezen!!! in de meeste verhalen herken ik mijn Zeoliet ontzettend goed!!! het is een goedzak, zal geen vlieg kwaad doen!!... maar met rijden haalt ie regelmatig het bloed onder mijn nagels!! steeds moet ik weer denken: heb geduld!!!!!!!!! maar ik heb al wel eens huilend op het paard gezeten... ik wist het echt niet meer, had alles geprobeerd..en dan kan ie inderdaad maar het beste op stal en dan proberen we het de volgende dag opnieuw! maar Als hij loopt, loopt ie geweldig. en dan denk ik: "had dat niet wat eerder gekunt?"

Nogmaals; hij is heel lief, kinderen kunnen onder hem door kruipen. maar qua rijden zou zeker niet iedereen het voor elkaar krijgen!!

foto probeer ik er nog even op te zetten... maar dat lukt nog niet!

Groetjes!

loeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 20:58

dit is die van mij:

Afbeelding
Afbeelding

joeykyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-05 21:02

de mijne lijkt sprekend op de foto die hier wat verder naar boven stond.(het is haar niet)wel leuk dat evenbeeld.en idd.schat in omgang en af en toe heet in het koppie.mijn paard heeft veel komplimentjes nodig.en kan soms ook heel erg vergreld regageren als ze iets super doet en ik reageer niet(beloning met stem of klopje)
we zijn net verhuist en idd.ik kan weer bijna onderaan beginnen met haar.rust rust rust
groetjes

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 08:55

Hihi, dat verhaal van "dan kun je hem beter op stal zetten want dan lukt t toch niet" ... had je dat niet wat eerder kunnen vertellen Loeder Had me weer 1,5 uur frustratie gescheeld Het irritante is vooral dat je weet dat hij het wel kan, en hoe het wel zou moeten voelen, maar dat hij er dus gewoon geen zin in heeft. Kan me voorstellen dat je daar soms gek van wordt. Maar wat iemand vertelde over veel humor terug krijgen, dat is wel waar....toch?

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 10:33

...ik heb een elcaro onder mn hoede, helaas is deze op 9 jarige leeftijd al met pensioen gegaan en staat nu lekker op de wei..maar wat was dat een draakkie met rijden zeg!..hahahahaha...hij kon gewoon stilstaan en helemaal niets meer doen..echt niets meer he!..had altijd het gevoel dat ik een bom onder me had, absoluut niet wetend wanneer die af ging!..maar een gangen!!..machtig mooi..maar goed...we zijn toen met hem parelli gaan doen en sindsdien hebben we elkaar helemaal gevonden...Moet wel zeggen dat hij op stal een geweldig paard is..een heerlijke kroel, kan je zo loszetten met borstelen of iets dergelijks..echt een superpaard en zou hem niet willen missen!!!...foto staat in profiel

jestop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 10:40

Afbeelding

Dit is mijn Negro X Zeoliet
Ze heeft ook 1 wit oog.

ankie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 10:41

Afbeelding
Hier mijn Zeoliet x Esteban..... hoef niet te vertellen dat die goed kan lopen

sharonaollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 10:51

Jeetje die laatste 2 paarden lijken wel op die van mij.Foto´s in mij profiel..

jestop

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 10:54

sharonaollie schreef:
Jeetje die laatste 2 paarden lijken wel op die van mij.Foto´s in mij profiel..

Inderdaad zeg! ze lijken echt op elkaar!

sharonaollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 10:57

Ja grappig he...

PintoNatal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 12:48

Ja Natal kan/ko ook heel goed springen, maar dressuur vnd ik hem fijner in, juist dat hete maakt hem zo goed.

_Lisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 13:00

Bij mij op de manege hebben we ook een Zeoliet merrie, ik verzorg der
Op stal kijkt ze echt super boos, maar ze bijt niet ofzo. Ze kent mij nu en nu staat ze al helemaal vrolijk te kijken als ze me hoort lopen.
Alleen met rijden is ze niet altijd de makkelijkste, maar het ligt echt aan der bui want ze kan ook super lopen maar soms dan heeft ze een eigen wil en als je dan iets van der vraagt wat ze niet wil dan krijg je een bok van dr! Maar goed het blijft een schat van een paard
Afbeelding

het is trouwens der opa

Afbeelding

en dr opa: Zeoliet

(der vader is Havidoff)

loeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 15:40

Ellebel schreef:
Maar wat iemand vertelde over veel humor terug krijgen, dat is wel waar....toch?

hahaha, zeker weten!! het is soms echt een druif
hij heeft echt karakter...
en probeer zijn gedragingen maar niet te veranderen.... je kan maar beter lachen als hij bijvoorbeeld de 3de deken op rij kapot heeft getrokken...dan maar geen deken...

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 15:56

Over humor gesproken *haar pensionstal is bomproef*.

* Haalt clips uit de tl-armaturen. (TL. is een heel eind omhoog gehangen)
* Draden zijn achter hout getimmerd. (tegen het dak, waar een normaal paard niet naar taalt
* Haar naambord buiten de stal heeft ze ook binnen een uur verbouwd. (Extra hoog opgehangen buiten de stal links in de hoek)
* Uit de longeerbak apporteert ze planken. (longeerbak is helemaal vernieuwd) Was ook nodig hoor.
* Boormachines uit haar buurt houden anders gaat ze zelf aan de slag.
* Deursloten boven en onder
* Voerbak verbouwd inmiddels ook vervangen.

Ik heb een tijdje gedacht ze werkt bij *Eigen Stal in Puin*

Ze kan dus niet naar een andere stal verhuizen omdat er anders teveel aanpassingen moeten gebeuren.

RedFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 16:07

mijn pony trekt platen uit het plafond
die dan in de stal liggen staat ze zo te kijken van wat is dat nou weer
saai recht is zo saai dus waarom niet wat voorm in de wanden
(lees: deuken door trappen) en neem dan meteen een bijpassende trailer (heeft ijzeren platen tot op 1,20 hoog, was niet hoog genoeg)
* waarom zou je transport beschermers omdoen? niet dus die doe je gewoon meteen weer af en dan wel zo dat ze niet meer te gebruiken zijn
* trekt palen uit de grond
* mag niet meer langs de buitenbak staan omdat ze paarden in hun kont bijt als die toevallig langs komen
* rent vrachtwagen af voordat de schotten open zijn en komt er dan achter dat haar buik er net niet doorheen kan (zo kan je ook je stal uitlopen maar die deur beweegt mee)
zo kan ik nog wel even door gaan
misschien kan dit topic beter: Vervelende streken heten

loeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 16:13

Ulissa schreef:
Over humor gesproken *haar pensionstal is bomproef*.

* Haalt clips uit de tl-armaturen. (TL. is een heel eind omhoog gehangen)
* Draden zijn achter hout getimmerd. (tegen het dak, waar een normaal paard niet naar taalt
* Haar naambord buiten de stal heeft ze ook binnen een uur verbouwd. (Extra hoog opgehangen buiten de stal links in de hoek)
* Uit de longeerbak apporteert ze planken. (longeerbak is helemaal vernieuwd) Was ook nodig hoor.
* Boormachines uit haar buurt houden anders gaat ze zelf aan de slag.
* Deursloten boven en onder
* Voerbak verbouwd inmiddels ook vervangen.

Ik heb een tijdje gedacht ze werkt bij *Eigen Stal in Puin*

Ze kan dus niet naar een andere stal verhuizen omdat er anders teveel aanpassingen moeten gebeuren.

Whahahahahaha
gelukkig houdt die van mij zijn stal nog heel, er valt ook weinig aan te verbouwen!.. tot nu toe is het gebleven bij: * 3 sets beschermers, * 2 haltertouwen (staat nu dus aan een ketting) en dus * 3 dekens!!!
Verder heeft hij ALTIJD!!!!!! een riempje te pakken als ik het hoofdstel op wil doen, zelfs al ik neusriem, keelriem enz. allemaal omhoog houd...

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 16:33

Haha...
leuk om dat allemaal te lezen...
Haal er heel veel dingen uit wat die van mij ook doet.
Ik heb trouwens een Zeolietxstuyvesant. Hij is nu 19 en je zou denken
dat ie dan wel rustiger werd, maar nee hoor meneer word juist veel actiever. Het is echt een superlief paard durf er kleine kinderen alleen op te laten zitten. Maar je moet er echt niet op gaan zitten als je een beetje kan rijden. Dan laat ie wel ff zien hoe het moet. Had in het begin heel veel moeite met hem omdat hij heel eenkennig was. Nu gaat het steeds beter. Als ik hem thuis rijd merkt ie iedere kleine verandering... op concours heeft ie er maar tien minuten last van en dan is ie er weer bij. Alleen dat grote punten verschil ken ik.
Hij heeft op stal gestaan bij een zz amazone in verschillende disciplines en die vond ie niet echt aardig...Heeft ie in de eerste week al een klap voor d'r hoofd gegeven!! Ze kon ook echt helemaal niks met 'm!
Al met al is het een draakje, maar als je m eenmaal voor je gewonnen hebt kun je er alles mee doen!
Hij heeft trouwens ook twee verschillende voeten volgens mij is rechstvoor smaller en steiler.

Weet niet hoe ik een foto erop moet zetten!

sharonaollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 20:53

Nou de dingen die die van mij heeft gesloopt is 2 hoofdstellen Dus ik koop geen dure hoofdstellen meer. 3 halsters incl net 2 dagen oude nieuwe leren halster.en en een paar halstertouwen.en 1 deken terminste de borstsluiting gespen...En een paarden speelbal Het dopje eraf gesloopt .Zie voor de nog hele speelbal foto in me profiel.Gelukkig was het een dopje en niet de hele bal.En peesberschermer.En als je hem vast wil zetten met een paardenknoop kan je het wek vergeten die heeft die zo los.Hij is erg speels en wil steeds andere dingen proberen Net als een grote paarden bal spelen of de deur proberen te openen.Is pas 1 x gelukt gelukkig...die van jullie ook ..Echt een zeolietje he...

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 21:52

hahaha Ik wist niet waar deze gekke karakter eigenschappen vandaan kwamen maar een Zeoliet heeft dus ook echt humor.

Heb ooit eens een topic geopend met *Wat vererfd Zeoliet *hier kreeg ik niet veel antwoord op. Maar na het lezen van deze topic weet ik in elk geval dat het steile voorvoetje vererfd wordt en heel veel humor.

* Oja mijn paard houdt ook nog van *energy-drink* maar wel geven als het dopje eraf is anders vreet ze het op.

* Peesbeschermers daar was ik net op tijd bij. Had ze ook al los hangen.

Ik snap nu dus waar het sloperige karakter van haar vandaan komt.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-05 22:13

Wat ik me dus ook afvraag *zijn de Zeoliet merries makkelijker dan de Zeoliet ruinen* of de *Zeoliet merrie afstamming in de 2e generatie makkelijker dan rechtstreekse afstamming*????

Die van mij is een Orame x Zeoliet vrij makkelijk met heel veel humor maar de rechtstreekse ruinem???