ART_UMA schreef:Bijna helemaal eens, ik denk dat je als dekhengst alleen maar kan verliezen als je niet in de top terecht komt. Ik denk ook dat er daarom veel afzeggers waren. Het is maar de vraag of de dekaantallen hoger worden na de vertoning van Undigo. Tenzij je denkt dat negatieve reclame ook reclame is. Bij de PAVO is wel duidelijk dat een prof haast noodzakelijk is voor een goed resultaat (= hoog eindigen), al is het maar omdat de jury de ruiters goed kent.
Over de PAVO cup opzet kun je twisten, Dreamcatcher werd netjes voorgesteld en won, dat is hoopgevend. Misschien moeten er meer oefeningen in waarbij het "opgeprikte" lopen wordt "lekgeprikt". Wat dat betreft ben ik ook benieuwd naar de nieuwe proefjes.
Ik denk dat de ene hengst even meer tijd nodig heeft dan de ander. Sommige hengsten, Uptown bijvoorbeeld, tonen van nature al zoveel kracht dat je daarmee de anderen in het begin een straatlengte voor bent. Ook daar kun je echter roofbouw op plegen door te vroeg te veel te willen. Undigo vind ik een uitgesproken slungel en je moet zo'n hengst ook meer tijd gunnen. Om zo'n hengst nu meteen te degraderen vind ik wel wat ver gaan. Ik denk in het algemeen genomen dat meer tijd gewenst is om de hengsten op te leiden. De psyche van een jonge dekhengst moet ook de tijd krijgen mee te groeien.

(al zijn dit er weer 3)