royal dance

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Netje

Re: royal dance

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 10:53

Babs: grappig, dat onrustige op stal heeft Unique ook! Ze wil bij de groep blijven, dus zodra alles binnen staat is er niets aan de hand, maar als één van haar maatjes weggaat, wordt ze erg onrustig. Zij is dan ook (bijna) de enige die sinds kort een hek in haar staldeur heeft (ter bescherming van haar lieve hoofdje, hahaha).

Van de zomer hebben we ook een beetje met haar gesprongen (om eens te kijken wat ze doet), maar dat is duidelijk niet echt haar ding. Uiteindelijk ging ze er wel mooi overheen, maar echt lollig vindt ze het niet. Maar ze wordt echt dressuur getraind, dus of je dan na één of twee keer springen iets zinnigs kan zeggen....

Babs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 12:44

Inderdaad, ze wordt helemaal onrustig als d'r "vriendinnen" weggaan. Maffe dieren, haha!
Iza kán wel springen, maar snapt 't niet en vindt het ook niet echt leuk geloof ik. Ach, misschien doe ik nog wel een x een nieuwe poging.
7 januari iig eerste concours!!!!!!

Daniella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 16:50

dit is mijn paardje afstammeling Royal Dance vandaag gemaakt in sneeuw!!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daniella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-05 16:59

Daniella schreef:
dit is mijn paardje afstammeling Royal Dance vandaag gemaakt in sneeuw!!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

volgens mij doen ze het niet :S

http://www.mijnalbum.nl/Album=QW8L6UW8

daar staan foto's op van haar

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 10:09

Dat koppie:

Afbeelding

dan vreet je ze toch op !!

Leuke foto's! Unique is nog niet in de sneeuw geweest. Wij moeten eerst een stuk over een landweggetje en dat is niet gestrooid, dus lekker glad. Misschien dat ze vandaag wél de bak ingaan en dan zullen we ook even foto's nemen.

Netje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 10:21

Babs schreef:
Inderdaad, ze wordt helemaal onrustig als d'r "vriendinnen" weggaan. Maffe dieren, haha!
Iza kán wel springen, maar snapt 't niet en vindt het ook niet echt leuk geloof ik. Ach, misschien doe ik nog wel een x een nieuwe poging.
7 januari iig eerste concours!!!!!!

Unique kan ook wel springen, maar ze krijgt zoiets ongeïnteresseerds over zich. Zo van: o, moet ik over dat balkje heen: nou vooruit dan maar. Pas als je haar een paar keer hetzelfde laat doen gaat ze een beetje d'r best doen.

Ben benieuwd hoe Iza het doet 7 januari; Unique gaat 15 januari voor de eerste keer ! Wel even vertellen hoe het gegaan is, ben heel nieuwsgierig. Veel succes alvast !

Daniella

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 11:40

haha ja die van mij vloog ook de bak in maar voor de bak is het nog een klein beetje glad dus ze gleed zo de bak in wel komisch gezicht...maar echt leuk ....ik zi4e toch heel veel royal dance nakomelingen die de zelfde kleur bouw en aftkeningen hebben en zo te horen ook het karakter goed is...

mijn paardje is met rijden wel heel erg moeilijk .... en ze is echt super dominant... er kwam een vrouw bij ons op stal die rijd veel paarden binnen een korte tijd naar de Z en heeft bij anky stage gelopen en bij coby...ik dacht nou zei mag wel even op mijn paard :D nooit verkeerd nou eerst alleen maar met elkaar vechten ze na 30 minuten had ze em eindelijk waar ze em wou hebben... ze stapt af helemaal afgepeigerd en zegt Goh dit zijn nou de echte ankypaarden....:D dat vond ik zo leuk dat ze dat zei

omdat die van anky ook moeilijk zijn maar zodra je dat paard ook voor je hebt dan doet ie alles voor je

dus ik was zo blij dat ze dat zeiden....

echt leuk op wedstrijden krijg ik ook altijd complimentjes van oo wat een mooi paard ...enzo... ik ben er blij dat ik haar heb !!!!!

Maartje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 13:31

Afbeelding

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-05 15:40

mooi veulen maartje78

daniella heb je een foto van je paardtje??
ben wel benieuwd

Maartje78

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 21:17

dit was een foto van augustus heb geen nieuwe, ze is nog wel 2e geworden in de veulenkeuring met een 1e premie.
Wij hebben vorig jaar wel voor RD gekozen omdat de merrie een Jazz x Belisar is en een echte hittepetit dus wat koel in de kop kwam wel goed uit.

Maartje78

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 21:19

wel allemaal super mooie paarden die van jullie allemaal, ze lijken echt verschrikkelijk veel op elkaar wel een fijn toekomst idee voor Aquila

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:14

pascha7 schreef:
daniella heb je een foto van je paardtje??
ben wel benieuwd

Daniella heeft foto's (zie een paar berichtjes hierboven), maar in het topic doen ze het niet. Ze heeft de link erbij gezet (en anders staan ze in haar profiel).

Netje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:17

Maartje78 schreef:
dit was een foto van augustus heb geen nieuwe, ze is nog wel 2e geworden in de veulenkeuring met een 1e premie.
Wij hebben vorig jaar wel voor RD gekozen omdat de merrie een Jazz x Belisar is en een echte hittepetit dus wat koel in de kop kwam wel goed uit.

Kan je niet een keer een paar nieuwe maken ?? Ik ben wel benieuwd hoe ze nu is.

Nog een algemeen RD vraagje: hebben die van jullie ook zo'n mooie volle dikke staart. Ben gister ruim 1,5 uur bezig geweest om hem te plukken.... (niet dat ik klaag hoor ! )

bluehunter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 20:14

ik kom zo nu en dan op de ijzereman om een wek je te helpen enz..

ik ken rd dus zelf en veel nakomenlingen..
mooie fijne paarden veel aanleg en werkwilligheid.. de rug iets lang gelijnd (te). past mooi op de beknopte kwpn er van tegenwoordig.

de rug is een aandagst punt ,, maar door de losheid en kracht van het lopen zeker geen brobleem
ik ben zeker rd fan!
rd is zelf ook vrij lang in de rug
en die heb ik toch prima zien piaferen en passa geren! :>

Mansolein

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 20:20

bluehunter schreef:
ik kom zo nu en dan op de ijzereman om een wek je te helpen enz..

ik ken rd dus zelf en veel nakomenlingen..
mooie fijne paarden veel aanleg en werkwilligheid.. de rug iets lang gelijnd (te). past mooi op de beknopte kwpn er van tegenwoordig.

de rug is een aandagst punt ,, maar door de losheid en kracht van het lopen zeker geen brobleem
ik ben zeker rd fan!
rd is zelf ook vrij lang in de rug
en die heb ik toch prima zien piaferen en passa geren! :>

Weet je toevallig ook hoe het gaat met hem, word hij nog in de sprot uitgebracht en op welk niveau loopt hij nu?

bluehunter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 20:23

niels is hem op het moment wat verder door aan het trainen.. heeft hem een aantal x zz licht ( of zwaar weet ik niet zeker ) gestart.. en ja hij heeft ook een hele mooie staart

Sjaad

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 20:46

Ik heb een Flemmingh x Royal Dance hengsteveulen.
Heel braaf en heel relaxed ( tot nu toe )
Afbeelding

Dit is die Royal Dance merrie, Albion's moeder, ook een superlief paard, toen ik bij Albion wou komen toen hij nog bij de merrie was,vond ze alles oke!:
Afbeelding

SaraJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 20:47

Haha, leuk al die weetjes! Ja die staart is inderdaad erg mooi geworden bij Unique!

Vandaag is ze ook voor het eerst in de sneeuw geweest!
Resultaat: Sneeuw aan je lippen is raarl, dus ga je flemen Verder nog wat rare sprongen, maar vooral raar om je heen kijken
Ik zal binnenkort foto's hier van plaatsen

@ CocoChanel: Wauwie! Onwijs leuk veulen, heb je meer foto's van hem?

@ Maartje: Jou veulen is en blijft ook een poepie! Heb je nog recente foto's?

Dees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 21:36

Afbeelding

Hihi, kon het niet laten. Dit is mijn RD in de sneeuw

Sjaad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 21:47

Saartje_kip, bedankt, hij is ook heel erg lief
Ik zal eens kijken of ik nog meer foto's voor je heb.

Babs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 18:48

Nou inderdaad, Iza heeft ook een onwijs dikke staart. Krijg er altijd complimentjes voor. Is een hoop werk uitpluizen, maar Iza valt er soms zelfs bij in slaap. Houdt wel van tutten gelukkig.

AnneBoem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-05 19:20

Dees wat een fantastische foto!! Volgens mij vindt ze het helemaal geweldig.. Ik zelf krijg het er koud van

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-06 23:43

over 2weken zit mijn merrie op de helft
het is eigenlijk best wel snel gegaan de eerste helft nu nog de andere helft ook zo snel gaat vindt ik het wachten wel mee vallen. heb het gister voor het eerst voelen bewegen

SaraJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 10:29

CocoChanel schreef:
Saartje_kip, bedankt, hij is ook heel erg lief
Ik zal eens kijken of ik nog meer foto's voor je heb.

Ok leuk, ben benieuwd

@ Dees: Onwijs leuke foto Ik heb ook foto's van Unique in de sneeuw, maar niet dat ze rolt! hihi Dat durfde onze muts niet aan

brenpasbeau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-06 23:53

nou de merrie begin al aardig dik teworden van het veulen in haar buik en ze begint al uiers tekrijgen is dat normal als ze nog 3 en een halve maand moet
maar goed ze glimt als een glimworm dus ze zal wel gezond zijn
zal is foto's plaatsen van haar (als het me lukt)