DE dressuur afstamming op dit moment?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Fun_Fun

Re: DE dressuur afstamming op dit moment?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-05 17:22

Lingh? Geen idee hoe die fokt eingelijk, maar ik vindt Lingh zoo mooi

Je kunt ook op google bijvoorbeeld zoeken, en dan kom je waarschijnlijk allemaal hengstenstations tegen.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-05 19:03

ik heb een Flemmingh merrie, helemaal super!! Beetje druk, dat wel, maar ze weet wanneer ze haar best moet doen! Ze heeft me nog nooit laten zitten in een proef.

siepje_tamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 15:26

nu is SANDREO helemaal in de top....

Wallencia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 22:48

Waarom lees ik niets over oeroude en bevestigde lijnen zoals Roemer.
Er zijn nog genoeg merrielijnen die dit bloed voeren.
Is er niemand nieuwsgierig naar jonge paarden van Florencio, om er maar eens een te noemen?

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-05 22:54

contango idd met stip op 1.
nu denk ik zelf dat gribaldi ook wel razend populair is/word.
cabochon heeft denk ik ook wel n aardig stempel gegeven op de dressuur paarden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 19:54

Maakt het wat uit wat de afstamming is dan? Als jij een goed paard ziet, ongeacht de afstammingen is dat toch wat telt?

Dat gezwijmel over papieren altijd.. je valt voor een paard of niet, niet voor zijn papieren toch? Bovendien zeggen die niks, en is je paard straks een goofy paard!

Missouri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 20:02

ShannaY schreef:
Maakt het wat uit wat de afstamming is dan? Als jij een goed paard ziet, ongeacht de afstammingen is dat toch wat telt?

Dat gezwijmel over papieren altijd.. je valt voor een paard of niet, niet voor zijn papieren toch? Bovendien zeggen die niks, en is je paard straks een goofy paard!

Shanna, hierbij een hele grote dikke

AMEN _/-o_

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-05 22:42

Missouri schreef:
[
Shanna, hierbij een hele grote dikke

AMEN _/-o_

[/quote]

Les van ome Jo is erg vermoeiend... maar o, o, die middendraf...

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 13:16

sandreo en flemmingh zijn helemaal in ( en terrecht )
toch ook wel de krackjes nog steeds denk ik.
en inderdaad balzflug.
tuschinski komt ook op gang.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 14:42

Zijn in?

We praten niet over een mode hoor... belachelijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 16:59

Mijn buren hebben een hele gave 4 jarige Olivi lopen, kan super bewegen, heeft helaas alleen in de stap een beetje trekbeen (schud ie af en toe los zeg maar) Verder is ie qua karakter echt top, kan je echt mee gezien worden op concours. Las een tijdje terug in de BIT ook dat Olivi nu in was, maar weet niet of dat zo is

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-05 17:27

Ik vind de Gribaldi's fijne paarden De paarden die ik ken, zijn fijne lieve paarden met een werkwillig karakter.

Succes met het vinden van het paardje van je dromen.
Ik ben heel benieuwd wat het uiteindelijk gaat worden

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 15:22

Sorry, nog 1 x een beetje off-topic. Er zijn toch zat groene paarden van een jaartje of 3/3,5? En aangezien je het butget er voor hebt zou ik toch voor iets meer zekerheid gaan, mede gezien je eisen.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 22:02

ShannaY schreef:
Zijn in?

We praten niet over een mode hoor... belachelijk

ik zie het zelf niet zo, maar zo wordt het wel gezien.

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-05 22:13

Joh, er is in dit topic al 10 x gezegd dat je moet gaan voor een paard en niet voor het papier, maar TS heeft dit topic oriënterend gestart. Als zij toch graag namen wil, geef je die toch?

Ik zou me er verder niet al te druk meer om maken .

horseNL00

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 12:47

donnerhall! (x rubinstein) !! Maar ook is De Niro erg mooi en Don Primaire, ook Contango (zoals eerder vernoemd), Don romantic en Dream of Heidelberg zijn mijn favo's.

siepje_tamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-05 18:10

TENERIFE is ook een super mooi paardje die staat bij et VDL.......=)

_RobinA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-05 18:54

Cabochon!!!

SandraR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-05 21:33

pantarhei schreef:
Ferro's willen nog wel eens wat strak in de bovenlijn blijven en neigen op de voorhand te gaan. Net als de andere twee die je noemt is het niet het gemakkelijkste karakter, ze zijn met name nog al snel beledigd en je zult er dus heel netjes mee om moeten gaan. Ik vind het vreemd dat de draf zo mager is. Overigens is het heel moeilijk om een twee jarige te kopen omdat ze eigenlijk net niets zijn, ze zitte zo te zeggen tussen servet en tafellaken in en dat is zelfs voor professionals heel moeilijk in te schatten. Je koopt dus echt een gok, als daar de prijs naar is....

Wellicht is het ook handig om je af te vragen wat je zelf voor ruiter bent en of je met een gevoelig en snel beledigd paard kunt omgaan? Wat is je eigen niveau van rijden (wees eerlijk tegen jezelf) en wat wil je er mee gaan doen?

Als we het dan toch over hengsten hebben, en ik ben het met eerdere schrijvers eens, dat de merrielijn en de prestaties en karakters daar minstens zo belangrijk, zoniet belangrijker zijn...
Mij spreekt OO-seven heel erg aan, Inspecteur (fijne karakters), Kennedy

succes

Ben k t niet helemaal mee eens.. Ferro's zijn niet gemakkelijk nee.. maar als je ze juist behandeld en in de waarde laat dan gaan ze voor je.. Zo ken ik een paar ferro's dan..

Maar jij zegt ook: kennedy.. Maar zover ik weet is dat paard gaan staken,, en is nu niet meer te rijden.. Kennedy is zeker niet gemakkelijk ( zit ook ferro in) Kennedy vind ik zelf ook heel mooi maar karakter,,, weet ik ook niet..

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 11:19

Hmm. Inspekteur. Goede karakters misschien, maar ik zou ook graag willen dat een paard een beetje kan lopen. Liefst ook nog berop.

OOseven. Graag een mooier hoofd! Verder geen spectaculaire hengst maar lijkt fijn bewerkbare nakomelingen te hebben.

Ken een aantal heel fijne Kennedy's.

Wat verder fijn bloed is? Het voornaamste qua karakter is M.i. de moederlijn, die bepaalt meer het karakter dan de vader. Uit sommige lijnen krijg je altijd dezelfde karakters. De moeder voedt het veulen immers ook op.
Dé dressuurafstamming vind ik nogal lastig te bepalen, de betere hengsten in NL en D hebben allemaal hun voor- en nadelen.
Dus ik stem: geen mening.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-05 11:34

Prestige VDL zeer geliefd.
een jonge zoon van hem is nu bezig om goedgekeurt te worden.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-05 16:39

hej!

Fijn dat er toch mensen zijn die snappen wat ik bedoel, misschien was mijn vorige antwoord een beetje TE...

maar goed..

Ik ga nu zelf op zoek naar een fijn paard die 2 1/2 is, ik vind de bouw erg belangrijk en de gangen (vooral de draf) heel belangrijk..

Ik wil er mee de dressuur sport in gaan en het liefst de basissport uit, maar dit is geen moeten! Verder wil ik er shows mee gaan doen (wel alleen dressuur gericht) Dus aanleg voor passage en piaffe en ook wissels vind ik dus wel belangrijk, maar het is niet zo dat die dadelijk met 5 jaar al in piaffe rond moet lopen! Of wissels om de pas moet gaan doen! Dit is gewoon op lange termijn en een toekomst beeld en wordt natuurlijk pas gedaan als het dier er aan toe is, al is hij dan al 15, maar aanleg ervoor vind ik wel weer 'belangrijk'..

Dus nu is eigenlijk mijn vraag welke (type) hengsten (of lijnen) dit mee geven, dan weet ik welke kant ik moet gaan kijken, de paarden mogen wat stevig zijn (beetje richting andalusier?)...

Wel MOET het een kwpn zijn...

Gr. QuirA

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 17:36

Donnerhallnakomelingen dus bijvoorbeeld His Higness, Donnerwetter, Donnerschnee enz hebben een goede aanleg voor het hogere werk. Verder geeft Recruut ook fijne paarden met aanleg voor veel verzameling. Zelf heb ik een houston die uiteindelijk ook makkelijk het hogere werk aankan (hij is nu nog wat jong al zitten alle drafzijgangen erop). Dan zijn Rubinsteinnakomelingen ook nog wel geschikt. En voor het echte hogere werk zou ik oppassen met een volbloed (het kan heeft mevr Lebeth bewezen) maar hebben vaak minder aanleg.

Renate12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 18:11

voor mij Tuschinsky, Skydancer, De Saint Urus 'd Olympe en Florencio

Weet er hier ook toevallig iemand iets over Universeel? Ik heb een Krack C maal De Saint Urus d'Olympe. wil graag een veulentje fokken en vind zelf universeel er mooi bij staan maar weet nog niet veel van deze hengst.
veel mensen zeiden al dat het 'risicovol' is om naar een jonge hengst te gaan omdat je nog niet weet wat hij vererft...

janne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-05 18:36

ik heb geruchten gehoord dat ze skydancer uit de fok willen halen omdat ze nakomelingen niet goed genoeg zouden zijn.
ik zou het vrijdag eens navragen aan me instructrice die krijgt van karen galema les en staat er ook bij op stal.