Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Jasmijn schreef:Ik zie dit topic nu pas, maar kan natuurlijk niet achter blijven.![]()
Ik denk dat Belisar paarden geeft met een heel sterk karakter, die goed voor zichzelf zorgen.
Er zitten dan ook zeker wel lastige tussen, maar de meeste willen echt wel voor je gaan, als je ze maar in hun waarde laat!
Ik vind het geweldige paarden, ze kunnen bijna allemaal super lopen (op wedstrijd pik je ze er zo uit, en nee, niet doordat ze overeind staan.![]()
) en ik leer nog elke dag van mijn karakterpaard.
We noemen die van mij en zijn broertje wel eens de familie Sar, omdat ze in de wei samen spannen tegen de rest. Niet kwaad, maar er moet wel reuring zijn tenslotte.![]()
Het zijn paarden die bezig moeten zijn. Omdat ze zo slim zijn gaan ze zich snel vervelen.
) nooit zitten op wedstrijd.
maar dan gaat ze ook wel voor je door het vuur).
Galopperen is ook het einde! Ze zou het liefste de hele dag buitenrijden in galop. Ik rij dus ook vrijwel alleen buiten met haar en dan is ze zo fijn! nergens bang voor, kan gewoon alles met haar. Heb al meerdere malen de waal met haar overgestoken via de tolbrug of de brug in Ewijk. Nu ben ik bezig met Parelli en dat vergaat haar erg goed!KarinvdM schreef:[***] schreef:toch ben ik het er niet helemaal mee eens dat je een karakter kan kweken...zoals mijn paard had een rotkarakter en volgens jou redenering ga ik dan dus niet goed met m'n paard om? dat vin ik nogal cru gezegd...dat ligt echt aan het paard zelf volgens mij..want als er zoveel belisars zijn die klieren is dit dus toevallig omdat ze dan allemaal een eigenaar hebben die niet goed met hun omgaat? of begrijp ik dit verxd
Ik vind het te simpel om de schuld bij het paard te leggen.
Je hoeft je er toch niet voor te schamen als je met een paard niet de juiste match maakt? Het ene paard ligt je beter dan de ander.
Een rotkarakter?? Nee, daar geloof ik niet zo in.
KiWiKo schreef:Makkelijker is het om zo een dier te bestempelen als lastig, lui, gevaarlijk enz, enz.
[***] schreef:nee hoe 'bestempelen' jullie dan een paard dat al meteen de eerste dag de stal afbreekt..wij het daarom in de wei zetten en die in de wei steeds voor de draad langs rent en bijt en schopt naar het paard in het weiland ernaast net zolang tot dat andere praat van woede door de draad vliegt..wij haar maar weer uit de wei halen ik er maar op ga rijden en dat beest weigerd langs de a-lijn te lopen en gewoon steigerd en zich omkeerd...dat noem ik lastig maar ik weet niet wat jullie daar van vinden
[***] schreef:dat hebben we ook echt wel gedaan..het was een prachtige merrie..maar ze bleef lastig dag in dag uit weer opnieuw dat ik geen zin had om naar haar toe te gaan dat ze onder haar werk uit wou komen..en ik denk niet dat ze trauma's had..ze was pas 4 toen we haar kregen