Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
mariz schreef:je leert iniedergeval heel veel van ''hete'' paarden, en dan kan je als basis ruiter wel door blijven hobbelen op een ''dooie'' maar dan ben je op een gegeven moment ook uitgeleerd.
mariz schreef:zucht zo bedoel ik het ook niet, je bent nooit uitgeleerd, maar al blijf je altijd op van die makke schapen rijden, dan leer je dus nooit inspelen op de hete paarden.
sarabande schreef:Desiree schreef:Ik vind inderdaad dat fokkers bij het kwpn onvoldoende op het karakter letten.
KWPN hengsten worden op karakter getest, wie let volgens jou niet op karakter.
Dees schreef:Dus zo bij de tijd ben je nog wel Saartje, dat je weet dat branden niet meer geschiedt.
Wat een raar vergelijk, Ferrari niet kunnen betalen dus Corsa kopen.
Jij impliceert hier dat de paarden met karakter de dure Ferrari's zijn, en de bravere paarden zich laten vergelijken met goedkopere Corsa's?
Wat men mij altijd heeft verteld is dat de Ferrari zich zo heel plezierig laat rijden, en dat de Corsa vaak met problemen bij de garage staat.
Laat ik nou die lastige heetgebakerde krengen maar vergelijken met de Corsa - en dat vriendelijke paard dat graag voor mij aan het werk zou willen met de FErrari.
Want juist die vriendelijke paarden die werkelijk voor de baas aan het werk willen - die zijn onbetaalbaar![]()
Alle andere paarden zijn juist te koop!
Desiree schreef:[. ZE kunnen beter bravere coöperatieve paarden fokken waar de meeste ruiters iets aan hebben.
[/quote]
Dees schreef:
Wat een raar vergelijk, Ferrari niet kunnen betalen dus Corsa kopen.
Jij impliceert hier dat de paarden met karakter de dure Ferrari's zijn, en de bravere paarden zich laten vergelijken met goedkopere Corsa's?
sarabande schreef:Ook niet moeilijke, vooral jonge paarden, worden door matige ruiters kapot gereden.
Maar ja dan hebben de fokkers het gedaan en niet degene die het paard vereden heeft.
Desiree schreef:Ik weet zat hengsten te noemen die bekend staan om lastige nakomelingen. Ulft, Saros, Abgar, Notaris, Jazz en zo zijn er wel meer op te noemen. Deze bovengenoemde hengsten zijn toch populair maar geven nakomelingen die meestal alleen maar door hele goede ruiters te rijden zijn. Als je nu daar op let bij je merrie als fokker zijnde, is er nog niet zoveel aan de hand. Veel fokkers doen dat echter niet.

) dan moest hij op een dag een dressuurproef lopen, viertal, een springconcours en ter afsluiting natuurlijk de parade.ThePast03 schreef:
Tegenwoordig lijken er heel wat combinaties nauwelijks meer buiten de dressuurring te komen. Ik denk dat je dan al veel eerder iets lastig of eng vind.
Pipo schreef:De spijker op zijn kop geslagen![]()
Hoeveel ruiters die alleen dressuurrijden
durven
nog een sprongetje temaken?

yfande schreef:Ik kan me voorstellen dat je paarden met een heet karkater fokt voor de sport en topsport, maar laten we eerlijk zijn, het grootste gedeelte van de rijdende bevolking draait niet mee in de top en wil graag een betrouwbaar, eerlijk paard hebben waar je lekker mee naar buiten kunt zonder dat je iedere keer gelanceerd wordt.
Pipo schreef:ThePast03 schreef:
Tegenwoordig lijken er heel wat combinaties nauwelijks meer buiten de dressuurring te komen. Ik denk dat je dan al veel eerder iets lastig of eng vind.
De spijker op zijn kop geslagen![]()
Hoeveel ruiters die alleen dressuurrijden durven nog een sprongetje temaken?
1 voordeel: de springtuin is altijd vrij!
KarinvdM schreef:[naam verwijderd] schreef:ferraries versus corsas
.........
In klein:
Gezien de bloedvoering van enkele paarden van jou, verbaas ik me over sommige uitspreken van je...

ceasario schreef:Desiree schreef:[. ZE kunnen beter bravere coöperatieve paarden fokken waar de meeste ruiters iets aan hebben.
[/quote]
Ja ,van die "domme" voor de "domme" die doorlopen tot ze omvallen.