WK Jonge Dressuurpaarden Verden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmb

Re: WK Jonge Dressuurpaarden Verden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 20:36

JEUHHHH turbo heeft weer eens goed zijn best gedaan!!!
En idd een eertse premie voor adorno en 2e van zijn groep in Houten. Wij gaan met ons turbo veulen 16/7 naar veghel (uit een niet al te beste merrie, helaas voor turbo), maar ik denk wel (grote mond) dat er een eerste premie inzit.... nog 14 dagen!

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 22:17

Sydney2005 schreef:
Na vandaag wil ik niet weten hoe gruwelijk veel geld daarop geboden gaat worden.... Echt zo'n hoog kwijlgehalte... Kippenvel!!

Ach, zo liep Floris twee jaar geleden ook......... Alleen waren de meeste mensen toen nog te blind om het te zien..........

Snap jij het nog dat die hengst eerst nog een paar weken naar Ermelo moet om zich daar te laten rijden door een stelletje stumperds, en vervolgens met een magere 7,5 / 8,0 op de gangen wordt aangekeurd ?

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-05 23:05

CGJ12 schreef:
Ach, zo liep Floris twee jaar geleden ook......... Alleen waren de meeste mensen toen nog te blind om het te zien..........

Snap jij het nog dat die hengst eerst nog een paar weken naar Ermelo moet om zich daar te laten rijden door een stelletje stumperds, en vervolgens met een magere 7,5 / 8,0 op de gangen wordt aangekeurd ?

Die hengst hoeft zichzelf geen dag meer te bewijzen wat mij betreft!
De aanname bij het NRPS van januari 2004 staat in geval van Florencio nog op mijn netvlies gebrand...
Wat een geweldig paard....

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 06:59

Misschien ben ik dan de enige, maar ik vind hem niet zo speciaal (Florencio)... Heb de finale van vorig jaar in Verden op mijn netvlies alsmede de hengstenshow en tja ondanks de redelijk smakelijke galop vind ik het verder een zoekende naar voren gejakkerde (in het werk "terug" breekt hij af im plaats van beter te worden) hengst met een bloedmooi type maar helaas een maaipoot...

LET WEL: Ik vind het een bovengemiddelde hengst maar of dit al 2 jaar de beste hengst ter wereld is? Ik denk van niet...

Viennanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 08:00

Hmm, kan Nars inderdaad ook niet vinden....grappig, dat er verhalen loskomen....Hij heeft soms wel wat kapsones, als ik de fokker goed begrijp....Ik weet zeker dat hij, uitkomend voor het ZFDP, naar Verden mocht. Misschien durfde Nars niet....???

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 08:08

GekkeGerrie schreef:
Elisa2 schreef:
ik ging een x kijken bij een hengstenshow waar Tuschinski ook liep,ik keek bij het losrijden,en zijn kop was zowat gewoon vastgebonden aan z'n borst.:-S Op de show mocht de slof eraf,maar toen was ie idd een beetje opgewonden..en het was een hoop ruk en pluk werk.

Weten ze in Duitsland wel raad mee

Op wacht zetten is misschien wat overtrokken, maar misschien kunnen we hem gaan inspannen naast Plains Liberator om zodoende de veelzijdigheid van de Nederlandse
evenwichtsmodellen

aan te tonen }>

Waar kan je die in Nederland (w.p.n.)vinden ?

vegeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 08:27

Weet iemand wat Alabastro in Verden heeft heeft gedaan bij de 4-jarige hengsten?
Ik ben niet zo gek van deze hengst, maar sommigen hier in Belgie vinden het een topper.
Ik ben gewoon benieuwd wat ze in Duitsland vinden van deze Hannoverhaanse hengst.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 08:35

Mireille1970 schreef:
Misschien ben ik dan de enige, maar ik vind hem niet zo speciaal (Florencio)... Heb de finale van vorig jaar in Verden op mijn netvlies alsmede de hengstenshow en tja ondanks de redelijk smakelijke galop vind ik het verder een zoekende naar voren gejakkerde (in het werk "terug" breekt hij af im plaats van beter te worden) hengst met een bloedmooi type maar helaas een maaipoot...

LET WEL: Ik vind het een bovengemiddelde hengst maar of dit al 2 jaar de beste hengst ter wereld is? Ik denk van niet...

Ik heb hem nog nooit in het echt gezien maar wordt nu wel heel benieuwd!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 08:39

Mireille1970 schreef:

Van de 6 jarigen die ik nu heb gezien (de hele finale dus) was hij verreweg de beste!! Dit jaar was hij dus zeker weten de terechte winnaar! 1 van de weinige hengsten die lekker ontspannen door de baan liep, doen wat ie moest doen. Proeftechnisch prima in orde, een van de weinigen die 2 goeie keertwendingen liet zien, een van de weinigen die goeie wissels sprong en het zag er gewoon allemaal zeer bevestigd uit...

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 10:07

Wat je noemt geloof ik direct maar dat is PROEFtechnisch... een 6 jarige bijna een 10 gemiddeld geven voor de GANGEN kan mijns inziens ook bij een paard dat niet 1 x de hoefslag heeft geraakt, maar wel alle talent heeft (bij wijze van spreken) en zo'n crack vind ik het niet. Een 8,1 gemiddeld had hem ook gestaan (al hoog hoor)... en inderdaad misschien was de rest wel minder.... kwa kwaliteit... dat kan altijd. Maar een paard bijna perfect vinden bewegen dan zeg ik niet direct Florencio...

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 10:32

Mireille1970 schreef:
Wat je noemt geloof ik direct maar dat is PROEFtechnisch... een 6 jarige bijna een 10 gemiddeld geven voor de GANGEN kan mijns inziens ook bij een paard dat niet 1 x de hoefslag heeft geraakt, maar wel alle talent heeft (bij wijze van spreken) en zo'n crack vind ik het niet. Een 8,1 gemiddeld had hem ook gestaan (al hoog hoor)... en inderdaad misschien was de rest wel minder.... kwa kwaliteit... dat kan altijd. Maar een paard bijna perfect vinden bewegen dan zeg ik niet direct Florencio...

De RITTIGKEIT die Floris heeft is een zeer welkome aanvulling op het Nederlandse paardenbestand. Al die Jazz en Krack merries kunnen dat prima gebruiken. Sterker nog, daar heeft Nederland al jaren op gewacht. Door middel van Rubinstein bloed is dat hier al enige jaren sterk verbeterd, maar op bakslepers zitten we nu ook niet gelijk te wachten. Floris combineert de rittigkeit met een zeer expressief gebruik van het achterbeen met een zeer goed gebruik van de spring en achterknie. Iets waar in Nederland veel belang aan wordt toegekend. Dat hij daarbij het voorbeen ook nog eens opheft op -voor Nederlandse begrippen- prima wijze is verder mooi meegenomen.

Mireille1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 11:29

Vergis je niet in de Rittigkeit van HP!! Want de 2x dat ik de hengst live gezien heb vond ik de rittigkeit VAN NATURE ver te zoeken....

Maar nogmaals: geen slecht paard... alleen een 9,zoveel is mij teveel... (let op het woordje MIJ hihi)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 12:53

Mireille1970 schreef:
Vergis je niet in de Rittigkeit van HP!! Want de 2x dat ik de hengst live gezien heb vond ik de rittigkeit VAN NATURE ver te zoeken....

Maar nogmaals: geen slecht paard... alleen een 9,zoveel is mij teveel... (let op het woordje MIJ hihi)

Nou ja een paard met veel rittigkeit van zichzelf kan door een ruiter die niet rijden kan behoorlijk verpest worden. Je wil niet weten bij hoeveel paarden er werd gezegd: "met de juiste training....." De ruiter kan het paard maken, maar ook kraken. Een paard dat totaal geen rittigkeit heeft, daar kan je t ook niet uitrijden....

pamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 14:15

Ik ben ook mee geweest met de bus naar verden en het was in een woord GEWELIDIG!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 14:16

pamba schreef:
Ik ben ook mee geweest met de bus naar verden en het was in een woord GEWELIDIG!!!!

O ja, was jij niet ziek geworden zaterdag??

pamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 14:35

Nee gelukkig was ik niet ziek, ik ben degene die van texel komt en met de auto naar het hotel ben gegaan

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 15:05

Al de paarden van HP Minderhout,hebben veel rittigkeit,het is gewoon een hele goede ruiter,over Florencio kan ik niet oordelen,ik heb hem helaas nog nooit in het echt gezien.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 15:23

HP is een goede ruiter, en daarom geloof ik hem ook als hij zeer lovend spreekt over de rittigkeit van Floris.
Floris loopt volgens hem iedere dag weer, hij blijft doorgaan, zal nooit afslaan in het werk en is op de goede manier heet.
Je hoeft hem zelden extra te motiveren.
En hij zou het ook zeggen als het niet zo was (want dat heeft hij ook over enkelen gezegd).
Dus ik ga maar op zijn woord af, en niet op het woord van iemand die hem een paar keer in vreemde omgeving heeft zien lopen.

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 16:08

Voor de liefhebbers en degenen die Florencio nog nooit gezien hebben hier een filmpje van het WK Verden van vorig jaar (draf, stap en galop)!

Florencio

Ik vind het verder een geweldige hengst. Hij heeft ook al een paar mooie veulens gegeven. Verder is hij ook zo goed omdat HP hem zo goed rijdt, eerlijk is eerlijk het zegt wel wat als ruiters als je 2x met een ander paard 2x Wereldkampioen wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 19:28

Sjappie schreef:
Voor de liefhebbers en degenen die Florencio nog nooit gezien hebben hier een filmpje van het WK Verden van vorig jaar (draf, stap en galop)!

Florencio

Ik vind het verder een geweldige hengst. Hij heeft ook al een paar mooie veulens gegeven. Verder is hij ook zo goed omdat HP hem zo goed rijdt, eerlijk is eerlijk het zegt wel wat als ruiters als je 2x met een ander paard 2x Wereldkampioen wordt.

Ik heb zaterdag nog een poos bij het inrijden gezeten, ik vond HP toch verreweg de eerlijkste en vriendelijkste ruiter van allemaal. Edward was op dat moment gewoon aan het trainen en daar had ik toch wat minder bewondering voor, die is zowat 1,5 uur bezig geweest en die was aardig aan het ouwehoeren met sister. Diederik was ook los aan het rijden en ook hij lag nogal eens in de knoop met special.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 20:30

Wauwie, wel gave bok ja! Mooie techniek maar mocht in draf net wat meer schwung en veer hebben. Maar dat komt wel, weet ik zeker!
En wereldse galop!

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 21:26

Als er mensen zijn met fotos van turbo tijdens het WK? Wil je aan ze aan mij pben? Of in elk geval de link van je topic? Ik wil ze graag zien!!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-05 22:47

EngelAngela schreef:
Als er mensen zijn met fotos van turbo tijdens het WK? Wil je aan ze aan mij pben? Of in elk geval de link van je topic? Ik wil ze graag zien!!

En anders ik wel!

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 01:06

Suzanne F. schreef:
Wauwie, wel gave bok ja! Mooie techniek maar mocht in draf net wat meer schwung en veer hebben. Maar dat komt wel, weet ik zeker!
En wereldse galop!

Och ... Suzanne, ook in de draf heeft hij een schwung die zelden gezien is hoor. Ik vind zo een filmpje steeds moeilijk te beoordelen. Geeft steeds een soort van versnelde weergave van de realiteit. Ik heb die proef vorig jaar in het echt kunnen bewonderen, en gaf een heel andere indruk. Florencio is echt TOP

Voor mezelf moet ik toegeven dat toen ik hem zag op de PAVO 2003 hij tegenviel. Toen reed de ruiter van Kathman hem nog. Toen ging het allemaal heel overhaast. Kreeg de hengst gewoon niet de tijd zijn passen af te maken. Het was toen mijn vader die me op de kwaliteiten van de hengst wees, en ... die heeft hij voor mij meer dan kunnen bewijzen. Hier bij ons staat hij momenteel op een eerste plaats op de lijst voor volgend jaar.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-05 09:27

CGJ12 schreef:
Mireille1970 schreef:

De RITTIGKEIT die Floris heeft is een zeer welkome aanvulling op het Nederlandse paardenbestand. Al die Jazz en Krack merries kunnen dat prima gebruiken. Sterker nog, daar heeft Nederland al jaren op gewacht. Door middel van Rubinstein bloed is dat hier al enige jaren sterk verbeterd, maar op bakslepers zitten we nu ook niet gelijk te wachten. Floris combineert de rittigkeit met een zeer expressief gebruik van het achterbeen met een zeer goed gebruik van de spring en achterknie. Iets waar in Nederland veel belang aan wordt toegekend. Dat hij daarbij het voorbeen ook nog eens opheft op -voor Nederlandse begrippen- prima wijze is verder mooi meegenomen.

Houd een deel van Nederland er andere bewgrippen op na dan de FEI?