wie is bekent met ramirobloed?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Mireille1970

Re: wie is bekent met ramirobloed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 15:29

Mooi plaatje!

channie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 19:24

ik heb een 12 jarig ruin van grafiet de vader van grafiet is ramiro. het is echt een super lief paard heel eerlijk alleen is ie erg wakker en attent. hij kan super lopen en vooral springen.(hij heeft 1 nadeel hij springt uit de wei en de bak en de paddock van 1,40 hoog) hij is l2 dressuur een m springen. echt een super paardje

channie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 19:29

claudie schreef:
ik heb een grafiet x heidelberg.

de vader van grafiet is ook ramiro z.

mijn paard heeft z2 dressuur gelopen, en is 7 jaar.
redelijk makkelijk karakter, maar moet wel aangepakt worden.
hij is best dominant tegenover andere paarden.
verder kijkt ie eigenlijk nergens naar, maar is wel een zeur met water.. hij wil echt geen natte voetjes

ik lees hier dat ook veel nakomelingen van ramiro springen, zijn ze hier ook goed in?

de mijne heeft daar nl nog niet veel ervaring in.. we hebben pas wat balkjes gelopen. en dit vond ie erg eng.. Haha!

qua bouw, is ie redelijk kort, en heeft een dikke nek.
en een klein hoofdje
dit issie:

Afbeelding

Afbeelding

hebben jullie foto's van jullie ramiro afstammelingen?

ik heb ook een 12 jarige ruin van grafiet.. hij springt super dit doet ie ook liever dan dressuur. hij springt zelfs de bak en de wei en de paddock uit als ie geen zin meer heeft om daar te staan..:S hij is nu l2 dressuur en m springen. qua karakter is ie redelijk makkelijk alleen schrikt ie overal van. ik kan ook niet buiten met hem rijden want het is echt een watje. hij vind vresselijk veel dingen eng zoals de radio en zijn vliegennettje en allemaal andere stomme dingen, maar verder is het echt een super leuk paardje dat lekker kan bewegen en een echte knuffel is. Lachen

Godie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 20:22

IK heb een D-day x G. Ramiro Z.. maar wat jullie hier allemaal over de "karakter trekjes" zeggen komt haast niet overeen bij mij... Op buitenrit gaat ie niet graag door plassen inderdaad, en hgij is zoals iemand al zij... super rustig en net een elastiek zo mooi soepel in zijn bewegingen!

Of ie ook water springt weet ik niet, hij is nu 5 en word alleen in de dressuur uitgebracht,( m2, en zal binnekort Z1 gestart worden)
Hij is juist super sociaal en helemaal niet dominant, in de wei wil ie met iedereen maatjes zijn, en is goed voor iedereen, ook onder het zadel is het een super paard, wil super graag werken, en leert ontzettend snel!! de travers zat er bijvoorbeeld vliegensvlug in en de keertwendingen ook, iedereen stond ervan te kijken!

*Ik ken wel een aantal mensen met een D-day en toevallig hebben al deze D-days de vervelende trek doodsbang te zijn voor scheermachines... en daar heeft die van mij dus ook last van*

Hier een foto van Tavares SK (D-day x G. Ramiro Z)
*het is geen recente foto meer.. ze zijn van ongeveer een 4 tot 6 maanden geleden, maar dan hebben jullie een indruk*

Zijn koppie *dit is een foto uit het veiling boekje vandaar dat hij zo glimt*
Afbeelding

En een draf foto uit het veiling boekje
*inmiddels zit hij al veel meer in de spieren*
Afbeelding

En een fototje in de stapmolen
Afbeelding

little

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-05 23:02

Citaat:
hij heeft 1 nadeel hij springt uit de wei en de bak en de paddock van 1,40 hoog

Hihi... dat heeft die van ons ook een paar keer gedaan, gelukkig alle keren goed afgelopen. Ook een erfelijkheidskwestie ???? Haha!

Godie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-05 18:58

hier nog zo een inderdaad.. ik gooide hem los in de balk met inderdaad ook een hoge omheining... ik ging de stal vegen, kom ik 10 minuten later terug... heeyyyy waar is tavares nou? ston dhij in de bak ernaast was ie er dus ook over gesprongen

ikkiehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 13:43

Ik heb een 9 jarige merrie van SilvioII x Ramiro Z
Ze is 168. En ze kan super springen. Ik spring met haar op M-niveau
Ze is er lief maar kent erg weinig en schrikt snel.
Maar het is wel een keilief paardje

Afbeelding

tantetill

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 21:40

ik hen een 21 jarige merrie van b Raimond de vader van ramiro, dus als je het goed bekijkt is mijn merrie een half zusje van ramiro!.
ze is in de buitenritten heel koel en wil ook altijd voorop lopen als er een paard passeert dan haalt ze die net zo hard weer in.
Ze rent alle paarden er nog uit en als ze haar best doet kan ze super uitstrekken in draf dan zie je de voetjes voor haar schouders uitkomen.
ze is heel rustig in omgang maar als ze iets echt niet wil dan gaat ze wel in protest echt een merrie.
Ze ziet er ook nog super goed uit voor haar leeftijd, de meeste mensen geven haar niet meer als een jaartje of 8 dus dat is wel een compliment!

Oosterhui

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-05 22:09

Ik heb een Ramiro x Orthos merrie gehad, zeer sterk en dominant karakter, maar kon geweldig springen.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 07:04

tantetill schreef:
ik hen een 21 jarige merrie van b Raimond de vader van ramiro, dus als je het goed bekijkt is mijn merrie een half zusje van ramiro!.

wil je een foto plaatsen van deze merrie
ben benieuwd hoe ze er uit ziet Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 13:43

Ik heb zelf een Michelangelo X Ramiro uit 1993. We rijden samen Z2 dressuur. Mijn paard kan van kleine dingen snel over de toeren raken maar verliest niet snel zijn verstand. Koel kan ik hem niet noemen, het is een bloekikkertje, maar hij hersteld zich wel weer heel snel.

Afbeelding

Afbeelding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 14:20

Oosterhui schreef:
Ik heb een Ramiro x Orthos merrie gehad, zeer sterk en dominant karakter, maar kon geweldig springen.

Is daar ooit nog een Zeoliet uitgefokt??

Syllie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 16:44

Vind wel dat als ze een btje van ramiro weg hebben, dat het bloedmooie paarden zijn.

johanna13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 17:55

die van mij heeft gelukkig ook ramiro bloed!!!!!!!!
wat een karakter, met een gouden rantje Pling

channie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-05 18:39

waarschijnlijk zal dat uit de wei springen dan wel erfelijk zijn.ik dacht dat alleen mijn paard dat deed. maar dat blijkt dus niet zo. zal dan waarschijnlijk toch wel in t bloed zitten haha. hier nog wat foto's van mijn lieve paardje[img]waarschijnlijk zal dat uit de wei springen dan wel erfelijk zijn.ik dacht dat alleen mijn paard dat deed. maar dat blijkt dus niet zo. zal dan waarschijnlijk toch wel in t bloed zitten haha. hier nog wat foto's van mijn lieve paardjewaarschijnlijk zal dat uit de wei springen dan wel erfelijk zijn.ik dacht dat alleen mijn paard dat deed. maar dat blijkt dus niet zo. zal dan waarschijnlijk toch wel in t bloed zitten haha. hier nog wat foto's van mijn lieve paardje

[/img]http://www.mijnalbum.nl/Foto=3JNMJFRA[/img]

[/img]http://www.mijnalbum.nl/Foto=HKEO6XRR[/img]

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 10:43

Channie bij de eerste moet je alleen [img] doen
Afbeelding
Afbeelding

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 10:43

mooi paard!

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 10:48

ikkiehorses schreef:
Ik heb een 9 jarige merrie van SilvioII x Ramiro Z
Ze is 168. En ze kan super springen. Ik spring met haar op M-niveau
Ze is er lief maar kent erg weinig en schrikt snel.
Maar het is wel een keilief paardje

Afbeelding

Jammer dat er niemand kijkt Haha!

Lavanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 12:59

Wij hebben een 19jarige Ramiro x Le Val Blanc xx x Farn merrie.
Haar karakter is een beetje complex, als ze iets niet wil dan gooit ze haar grote sterke hoofd in de lucht en heb je niks meer te houden. Verder springt zij ook wel eens over de bak omheining heen als het haar niet zint in de bak. Maar als je haar in haar waarde laat en gewoon normaal met haar omgaat is het een schat van een merrie.

Op dit moment is ze (hoogstwaarschijnlijk) drachtig van Numero Uno.

channie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 18:31

Elisa2 schreef:
Channie bij de eerste moet je alleen [img]
doen
Afbeelding
Afbeelding

dank je..Lachen Pling.. ik wist niet hoe t moest.. nou ja dit is in ieder geval mijn lieve paardje Lachen

kerstkrans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 09:11

leuke paardjes allemaal!
ik geloof dat ik binnekort ook maar eens een hindernisje op ga zetten..

er staan nu nieuwe foto's van mijn paard @ itp (zie mijn onderschrift!)

abukir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 08:32

Alikesflame

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-05 10:19

bruine schreef:
Alikesflame schreef:
op http://FerozaW.come2me.nl staat mijn kleindochter van Ramiro. ook staat er nog een rechtstreekse zoon van Ramiro en nog een aantal kleinkinderen. Allen zit zowat ramiro bloed in. De papieren staan erbij van de meesten

als ik jou donker bruine paard bekijk lijkt het net mijn merrie, ze heeft alleen geen wit op het hoofd maar r.a. een witte hoefbal, verder de zelfde "brutale uitstraling" super mooi paard, met wat voor bit rij je hem? lijkt wel iets voor western?

Die foto's die jij bedoeld zijn van het halfbroertje van de mijne. die lijkt idd sprekend op de mijne. Alleen in hem zit geen ramiro bloed. Hij is van de hensgt Falko. hij heeft ook ZZ licht gelopen

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-05 12:33

erg leuk al die reacties, had dat niet verwacht en bij sommige ken ik wel het karakter van mijn eige. maar dat kan natuurlijk toeval zijn

Diana_Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 13:28

bruine schreef:
wie heeft of had er een paard met ramirobloed? de opa van mijn merrie is ramiro, ze kan heel goed springen is koel met een buitenrit(altijd voorop) haat dressuur! en is absoluut niet makkelijk in de omgang(heel dominant) maar wel eerlijk. zijn er bokkers die dit herkennen of hebben juist tegengestelde ervaringen. BEN BENIEUWD

Mable is een Ilmeo x G.Ramiro Z

springen snapt ze nog niet zo goed maar ze kan het wel Lachen
dresuur kan ze ook heel goed en buiten is ze braaf.
ze is heel sensibel en weet goed wat ze wel en niet wil.