Datingbureau

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sarabande

Re: Datingbureau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 14:58

Gezien de enorme hoeveelheid paardenhandelaren in dit land die gigantische complexen bezitten, in enorme auto's rondrijden en dat allemaal verdienen aan paarden, denk ik dat een centrum wel rendabel is.

Het zou alleen opgestart moeten worden een plaats binnen de paardenwereld krijgen en het vertrouwen van fokkers en kopers, daar ligt dus een mooie taak voor het stamboek.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 15:03

sarabande schreef:
Gezien de enorme hoeveelheid paardenhandelaren in dit land die gigantische complexen bezitten, in enorme auto's rondrijden en dat allemaal verdienen aan paarden, denk ik dat een centrum wel rendabel is.
.

Dat soort mensen verdienen hun centjes in andere branches, en zetten dergelijke complexen vooral neer opdat dochterlief/zoonlief de droom kan waarmaken.
Denk dat 80 % van die complexen geen winstmakende ondernemingen zijn...

Het is voor mij nog sterk de vraag of die mensen hun dure paardenmateriaal uitbesteden aan niet-eigen ruiters met geringe naamsbekendheid.
Laatst bijgewerkt door Dees op 02-05-05 15:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 15:04

sarabande schreef:

Gezien de enorme hoeveelheid paardenhandelaren in dit land die gigantische complexen bezitten
, in enorme auto's rondrijden en dat allemaal verdienen aan paarden, denk ik dat een centrum wel rendabel is.

.

Nou dan weet ik niet WAAR jij leeft in Nederland... en daarbij heb jij naar eigen zeggen zulke goede paarden dat zo'n centrum voor jou geen voordelen heeft/brengt.

Hee Aimee.... Haha! Haha! ... wat overkomt je nu Bloos ???

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 15:05

Persoonlijk denk ik dat die handelaren die enorme complexen en auto's niet puur door louter alleen de paarden verdiend hebben. Dus vraag ik me inderdaad ook af hoe je zo'n centrum rendabel zou kunnen maken.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 15:06

Oh, mijn opmerking is alweer achterhaald zie ik Bloos

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 15:06

Kaja schreef:
Nou dan weet ik niet WAAR jij leeft in Nederland... en daarbij heb jij naar eigen zeggen zulke goede paarden dat zo'n centrum voor jou geen voordelen heeft/brengt.

Hee Aimee.... Haha! Haha! ... wat overkomt je nu Bloos ???
\

Ik heb geen betere paarden dan heel veel ander fokkers stelde ik.
Verder heb ik het niet over mezelf als ik het over zo'n centrum heb maar over de kwpn fokkers in het algemeen.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 15:07

Levy schreef:
Persoonlijk denk ik dat die handelaren die enorme complexen en auto's niet puur door louter alleen de paarden verdiend hebben. Dus vraag ik me inderdaad ook af hoe je zo'n centrum rendabel zou kunnen maken.

Niet dus... of je moet jaarlijks mega subsidies krijgen!! En gezien de huidige economie denk ik niet dat de paarden voorrang krijgen!!

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 15:08

Kaja schreef:
Levy schreef:

Niet dus... of je moet jaarlijks mega subsidies krijgen!! En gezien de huidige economie denk ik niet dat de paarden voorrang krijgen!!

Of sponsoren die toekomst zien in zo'n soort centrum.

tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 15:09

Ik wil niet zo'n centrum, ik wil het graag zo houden dat een goed paar ook meer dan 10.000 opbrengt

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 15:11

Omdat wanneer zon centrum zou bestaan er veel jonge paarden aangemeld zouden worden die nu of de handel in verdwijnen of onder hun kunnen (of boven hun kunnen) gereden worden, zou het een goede zaak zijn voor de fokkerij.
Derhalve stel ik dus dat het stamboek met zijn vele sponsors er geld in zou moeten stoppen.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 15:12

Dees schreef:
Dat soort mensen verdienen hun centjes in andere branches, en zetten dergelijke complexen vooral neer opdat dochterlief/zoonlief de droom kan waarmaken.
Denk dat 80 % van die complexen geen winstmakende ondernemingen zijn...

Het is voor mij nog sterk de vraag of die mensen hun dure paardenmateriaal uitbesteden aan niet-eigen ruiters met geringe naamsbekendheid.

Hm ja, dat denk ik ook! Ik ken mensen die paarden fokken en die wonen schitterend, binnenbak, buitenbak, stapmolen, alles er op en er aan. Maar die verdienen hun geld in de makelaardij. Dat paardenbedrijf is een uit de hand gelopen hobby. En het is een kostenpost. Het is onmogelijk om hier geld in te verdienen. Als je hier in geld wilt verdienen, moet je het zo enorm grootschalig aanpakken dat je er elk jaar wel minstens 1 topper bij hebt zitten om je uit de kosten te halen. En dan speel je hooguit quitte.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 15:16

Desiree zulke mensen hebben geen centrum nodig om te verkopen, als ze dat al doen. Ik heb het over de doorsnee fokker.
En er zijn echt een heel stel grote handelaren met heel veel geld dat ze puur met de paardenhandel verdienen.

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 15:27

Desiree schreef:
Nou, dat lijkt me stug! ER wordt anders behoorlijk commercieel gefokt bij het kwpn! Ze hobbelen allemaal net dezelfde hengst die HOT is, en de bewezen hengsten laten ze lekker links liggen.

Inderdaad NIET commercieel dus want wie kopen al die Gribaldi's dan? Juist ja de penny's die in Den bosch staan te kwijlen. Juist deze penny's hebben niet veel te besteden. Iemand met een beetje ambities moet je niet met een Gribaldi mee aan komen zetten.
Als een paard goed kan lopen maakt het echt niet uit wat voor vader erachter zit.
En als er massaal met dezelfde hengst gefokt wordt ben je JUIST niet erg commercieel bezig lijkt mij

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 15:31

inderdaad, als je het zo bekijkt. Maar zo'n hengst is wel commercieel te noemen. Ook al ben je zelf niet commercieel bezig.

Sja, zit nu zelf in dubio, vandaar dat Sarabande mij attendeerde op dit topic. Heb een keur elite merrie die ik wil laten dekken. Hoopte iets te vinden voor 650 euro, ben vervolgens gevallen voor Solitair en die pakt nogal hoger uit in dekgeld. ALS ik deze nakomeling wil verkopen (of als veulen, jaarling, 2 jr. of 3jr.), uit de kosten komen zal onmogelijk zijn. Ook al is het veulen goed. Want niemand komt ook maar kijken als je iets adverteert.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 15:34

Behalve dus als je hem als 3 jarige zou kunnen presenteren.....is dat de gedachte er achter?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 15:39

Daar dacht ik nog niet aan nee. Maar dat zou misschien een mogelijkheid zijn, indien ik dan uit de kosten kwam. Nou, gaan we optellen:
900 euro dekgeld
400 euro +- veterinaire kosten voordat het veulen er goed en wel is.
2000 euro opfokken voor dat hij 3 is?
450 euro per maand voordat hij klaar is voor presentatie.
wordt het paard dan niet snel te duur, er vanuitgaande dat het me ondanks mijn allerbeste bedoelingen en doordachtzaamheid niet gelukt is om een heel goed paard te fokken maar gewoon een gemiddeld paard zoals het de meeste fokkers gaat?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 15:42

Precies Levy zo'n centrum trekt altijd meer kopers dan je ooit op een advertentie krijgt. En vaak weten mensen helemaal niet wat ze eigenlijk willen hebben, wanneer er meer keuzes zijn is dat meteen een stuk gemakkelijker.
Daarbij wordt hier altijd geroepen dat het KWPN niet voor de gewone ruiters fokt, dat is flauwekul.
Juist dat soort jonge goede doorsnee paarden die op deze manier niet de wereld hoeven op te brengen zouden dan goed te verkopen zijn.
Er moet ook vertrouwen in zo'n centrum zijn, men moet weten dat wanneer men een paard met 2tjes verkoopt het ook echt 2tjes zijn.
Dat soort zekerheden zijn ook heel belangrijk voor de kopers, volmaakte paarden bestaan niet, maar je moet wel op de hoogte zijn van de mogelijkheden die een paard biedt.

Desiree als je fokt kan je nooit inzetten op dat ene product, het is een hobby en soms fok je er een die de rest goed maakt Haha!

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 15:45

Ja, natuurlijk.......en ga er maar vanuit dat je er met deze kosten nog niet eens bent.
Dat zijn uiteindelijk de keuzes die je maakt.

Maar goed Saar, jouw idee is dus heel kort gezegd: een centrum waar je kunt "kiezen"
Een paard "kiezen" wat bij jou past, wat goed is, netjes is aangereden enz. enz.

Maar kun je zo'n paard ook uiteindelijk niet bij een goede handelaar kopen? Een handelaar die, zeg maar, "goed te boek" staat?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 15:45

sh.t.... zal je mijn vriend horen mekkeren.....

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 15:54

Levy schreef:
Maar kun je zo'n paard ook uiteindelijk niet bij een
goede
handelaar kopen? Een handelaar die, zeg maar, "goed te boek" staat?

Ja maar bij die handelaar is dat paard al veel duurder, en die heeft een veel breder aanbod, dus juist in deze catagorie minder keus.
Dat moet de kracht van zo'n centrum worden, duidelijk, groot en betaalbaar aanbod.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 15:56

En wie bepaalt de prijzen van die paarden dan in zo'n centrum???

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-05 15:59

Levy schreef:
En wie bepaalt de prijzen van die paarden dan in zo'n centrum???

Er zal per paard een richtprijs met de trainingsleider en fokker worden afgesproken als het paard wordt aangeboden, dat is absoluut noodzakelijk en ook gebruikelijk bij dit soort constructies.
Dat kan tijdens de training natuurlijk wel afwijken, maar meestal weten de echte kenners wel de reele prijs van een paard.

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 16:02

Ís er al zo'n soort centrum in het buitenland?

Zo maar een vraag tussendoor... Was ik namelijk benieuwd naar.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 16:03

Lijkt me een moeilijke zaak, uiteindelijk vindt de fokker/eigenaar van het paard dat aangeboden wordt, de prijs waarschijnlijk altijd te laag Clown

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-05 16:05

En hoe denk je de prijzen van die paarden in zo'n centrum laag te houden?

En denk je dat er genoeg interesse is vanuit de fokkers gezien?