Royal Dance en Wallstreet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Babs

Re: Royal Dance en Wallstreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 19:04

Zo, wat een buik zeg! Maar je weet wat ze zeggen hè....hoe langer de merrie drachtig is, hoe groter de kans is dat er een hengst wordt geboren. Of is dat een broodje-aap verhaal?

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-05 19:17

ja, dat klopt. Vaak is het zo dat als ze overtijd zijn de kans groot is dat het een hengstje word.

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 19:59

Hoi Mansolein en Babs,

Gisteren is er een fotoshoot gemaakt van Unique, waar we héél blij mee zijn, want het zijn erg leuke foto's geworden: kijken of jullie ze ook mooi vinden ...!

viewtopic.php?f=53&t=416129

Babs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-05 20:28

Hey Netje,

Super foto´s! Wat een lekker ding zeg! Ga je d´r vast een paar van uitvergroten.

Welke maat hoofdstel heb jij? Ik ben nl voor Iza één aan het zoeken. Full is te groot, cob vaak te klein. Nu heb ik die van Evita (haar moeder) gepast. Da´s een grote cob met een full frontriem. Past! Dus ik ga proberen hetzelfde hoofdstel te kopen. Moeilijk hoofd hoor, haha.

Groetjes, Babs

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-05 20:42

Babs schreef:
Hey Netje,

Super foto´s! Wat een lekker ding zeg! Ga je d´r vast een paar van uitvergroten.

Welke maat hoofdstel heb jij? Ik ben nl voor Iza één aan het zoeken. Full is te groot, cob vaak te klein. Nu heb ik die van Evita (haar moeder) gepast. Da´s een grote cob met een full frontriem. Past! Dus ik ga proberen hetzelfde hoofdstel te kopen. Moeilijk hoofd hoor, haha.

Groetjes, Babs

Hoi Babs,

Ja, de meiden hadden het er al over dat ze het een en ander wilden uitvergroten, dus dat zal wel gebeuren !

Grappig dat je ook zit met de maat: wij hebben een Kieffer hoofdstel, maat cob en dat gaat nét, maar een halster maat full én eentje maat cob (omdat van dat merk full weer veel te groot was). Ik ben benieuwd wat het wordt voor Iza !!

SaraJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 06:50

Ja we hebben inderdaad een Kieffer hoofdstel, neusriem kan nog net op het laatste gaatje maar verder past het allemaal prima...

Die foto's zijn om te kwijlen, we gaan der zeker wete een uitvergroten!! Haha! Haha! Bloos

Babs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 17:07

Gelukt! Ik heb een hoofdstel gevonden dat past. Een maat cob met een full frontriem, hij staat echt blits. Normaal heb ik het liefst helemaal zwart, maar Judith heeft een koper/goudkleurige frontriem en die staat zó mooi dat ik 'm ook heb gekocht. Ik ga d'r morgen voor de 2e keer op rijden, zo gaaf! Zal vragen of m'n vader met de digi mee wil, zodat ik jullie ook een foto kan laten zien. grt Babs

NoireIdylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 09:55

Mansolein schreef:
ja, dat klopt. Vaak is het zo dat als ze overtijd zijn de kans groot is dat het een hengstje word.

Nu is het er ondertussen toch zeker wel... Ja Haha!
En, een hengstje???

Onze Sit This One Out staat vandaag ook al 15 dagen overtijd van Rubels.... hoop toch wel dat het een merrietje is..

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-05 10:44

Nee, helaas niet!! Ze is al 19 dagen overtijd!!! We worden er gewoon gek van!!! hahahaha

SaraJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 17:17

Naajaaaaah zeg! Stoute merrie! En nu dan?? Haha!

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 17:25

helaas gewoon afwachten!!!! Vandaag 20 dagen overtijd. Ze is het zelf ook wel zat hoor. Het is hier nu al dagen boven de 30 graden en dat is niet fijn met zo'n enorme buik. Ze staat tussen 12.00 en 16.00 uur op stal vanwege de warmte en daar heeft ze ook wel behoefte aan!! Dus ja............................we blijven waken ( al 4 weken weinig slaap)!

NoireIdylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 13:41

Die van ons stond 17 dagen overtijd en nu alsnog het leven geschonken aan een merrietje, dus het gaat niet altijd op!

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 13:44

Nee, ik heb net je topic gezien op de kraamstal. Helaas is ons veulentje er nog niet. Vandaag 21 dagen overtijd!

NoireIdylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 13:46

Pffffffff... nou heel veel sterkte! Je zal ondertussen wel de wallen op je knie-en hebben hangen..

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 13:48

Nou, bijna wel, maar ik ben gewend hard te werken enzo. En ach na 4 weken waken raak je er aan gewend! Het word routine

NoireIdylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 14:14

Hier Turbulent Royal S, onze Royal Dance x Master ruin, de foto's die ik beloofd had:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 15:15

mooi paard hoor!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 15:42

In de link van mijn onderschrift, nieuwe fotos van [naam verwijderd] (v. Royal Dance)

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 15:44

Pascha schreef:
Babs hier op bokt heeft een 3-jarige Royal Dance, net zadelmak. Misschien kun je haar pb-en?

idd,da wilde ik ook net zeggen Vork

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 15:46

oh ze heeft al gereageerd Nagelbijten / Gniffelen

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 15:47

Ook een mooi paard!! hahaha het zijn volgens mij allemaal mooi paarden van Royal dance

dutchgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 16:11

ik ben ook aan het wachten tot mijn merrie gaat bevallen was 20mei uitgerekend maar nog niks,vorig jaar was ze drachig van SIR SINCLAIR en heeft er toen ook 12 maanden over gedaan en het verhaal dat het dan een hengstje word klopt niet want dat was een merrie veulen.Als dit veulen eerder word geboren valt het alleen maar mee ze is wel erg sloom en heeft hars kegels maar is verder nog rustig .Nou Mansolein misschien worden ze wel op de zelfde dag geboren had ik vorig jaar ook met een meisje op bokt haar merrie en die van mij bevielen alle twee op de zelde dag van een veulen van SIR SINCLAIR dus wie weet .iedereen veel succes met zijn of haar royal dance

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 17:03

ja, onze merrie was 8 mei al uitgerekend...........................21 dagen over tijd dus! Ik hoop het ook. Zou leuk zijn als ze tegelijk bevallen. Mijn merrie kegelt al vanaf 5 mei dus zo zie je maar weer ook dat zegt niet altijd even veel. De merrie is in elk geval erg moe want het is hier al dagen over de 30 graden!

SaraJoyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-05 20:40

Zo ik kijk even niet en er gebeurt al weer vanalles
Nou nog maar even wachten hè Mansolein... Volgens mij wordt je letterlijk moe van al dat wachten

Dat koppie van Vagebond heeft wel wat weg van onze merrie verder ook trouwens

Die andere zijn ook mooi!

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-05 05:32

nou, het wachten is beloond we hebben een prachtig hengstveulen!!!!! Hij is om 5.00 uur geboren en alles is goed gegaan. Hij moet alleen nog drinken, maar hij is nog maar 1,5 uur oud dus we hebben nog even de tijd! Ik zal vandaag nog foto's plaatsen.