Turbo-Magic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmb

Re: Turbo-Magic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 12:14

Yeuh, weer een eerste premie veulen van Turbo Magic in Ermelo (zouden de brabantse turbo's dan echt zo premie onwaardig zijn?)

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 14:02

die van mij komt uit brabant, en dat is een gaaf beestje

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 20:06

[/img]http://www.avencis.dds.nl/RIMG0026.JPG[img]

Dit is mijn Turbo magic x Airport x wendland II veulen Avolanta. Op mijn site (zie onderschrift voor link) staan nog veel meer foto's.

Ze is niet voor de keuring geweest; doe ik nooit.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 20:07

Afbeelding

Hier was ie dan toch nog (als het goed is...)

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 20:32

ik zag op speurders.nl 2 turbo magic veulenmerries te koop staan en die is best wel prijzig
*zoekt*

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 20:34

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 21:52

Nee Thomas, die zijn juist goedkoop

Die advertentie heb ikzelf geplaatst en 2.000 euro als vraagprijs voor een goed bewegend veulen met een commercieel kleurtje is helemaal niet een raar begin van de onderhandelingen.

Sterker nog, ik werd vanmiddag al gebeld door een partij die zich afvroeg waarom de prijs zo laag was - zou er dan wat aan mankeren? Ze komen dit weekend nog kijken

Kimmb

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-05 22:18

Yvonnelind schreef:

Dit is mijn Turbo magic x Airport x wendland II veulen Avolanta. Op mijn site (zie onderschrift voor link) staan nog veel meer foto's.

Ze is niet voor de keuring geweest; doe ik nooit.

Ja ik had je veulen al een keer eerder gezien. Iig lekker ding
Jammer dat je niet naar de keuring bent geweest, met zon veulen is dat toch reclame en dat kan turbo nu best wel gebruiken. Maar goed als je daarvoor kiest, niks is verplicht natuurlijk

hoe oud is ze nu (3-4 maanden?) En hoe doet ze het? heb je nog up-to-date foto's?

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 16:14

oo sorry ik bedoelde ook dat ie ook goedkoop is

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 17:28

Ik snap er niets van. Dan moet ik dus ook gaan adverteren voor veel meer.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-05 17:59

Ach, 2.000 euro te goedkoop ...
Laten we het hier op houden - het is wél de bedoeling dat ze verkocht worden

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 14:28

Kimmb schreef:
Yvonnelind schreef:

Ja ik had je veulen al een keer eerder gezien. Iig lekker ding
Jammer dat je niet naar de keuring bent geweest, met zon veulen is dat toch reclame en dat kan turbo nu best wel gebruiken. Maar goed als je daarvoor kiest, niks is verplicht natuurlijk

hoe oud is ze nu (3-4 maanden?) En hoe doet ze het? heb je nog up-to-date foto's?

Ik moet nodig up to date foto's op mijn site zetten, maar we hebben het erg druk gehad met de aankoop van ons nieuwe huis...
Avolanta doet het prima, ze groeit goed en ook qua karakter is het wel één van de makkelijkste veulens die we tot nu toe hebben gefokt. Ze is nu dik 2 maanden oud. Misschien was het inderdaad wel handig geweest voor Turbo zelf om met haar naar de keuring te gaan, maar dat heb ik dus niet gedaan. Ik fok puur voor mezelf en ik ik vind haar mooi... Dat is voor mij genoeg. Als 3 of 4 jarige zien we wel weer. Misschien doe ik het dan alsnog wel, maar tja, er wordt altijd wel erg veel naar het papier gekeken, en Turbo staat natuurlijk in de wacht... Ik heb er geen zin in dat mijn veulens worden afgekraakt; kan ik ook niet goed tegen moet ik heel eerlijk zeggen Ik ben er zelf heel blij mee

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 17:28

laat maar je snap het niet desiree

Kimmb

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 21:04

Citaat:
Ik moet nodig up to date foto's op mijn site zetten, maar we hebben het erg druk gehad met de aankoop van ons nieuwe huis...
Avolanta doet het prima, ze groeit goed en ook qua karakter is het wel één van de makkelijkste veulens die we tot nu toe hebben gefokt. Ze is nu dik 2 maanden oud. Misschien was het inderdaad wel handig geweest voor Turbo zelf om met haar naar de keuring te gaan, maar dat heb ik dus niet gedaan. Ik fok puur voor mezelf en ik ik vind haar mooi... Dat is voor mij genoeg. Als 3 of 4 jarige zien we wel weer. Misschien doe ik het dan alsnog wel, maar tja, er wordt altijd wel erg veel naar het papier gekeken, en Turbo staat natuurlijk in de wacht... Ik heb er geen zin in dat mijn veulens worden afgekraakt; kan ik ook niet goed tegen moet ik heel eerlijk zeggen Ik ben er zelf heel blij mee

Ja je moet we een beetje door het keuringkommentaar heen kunnen prikken (of het iig makkelijk van je af kunnen zetten)
Qua karakter vind ik ze eigenlijk ook heel makkelijk. War ik ervan heb gezien is dat ze enorm brutaal zijn, lekker uitbundig, maar dat ze ook makkelijk op hun plaats te zetten zijn, en dat ze ook ontzettend goed luisteren als er iets moet gebeuren. (dat laatste leid ik dan vnl af van ons eigen veulen)
Ik ben benieuwd naar de foto's !

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-05 22:43

De 2 Turbo Magics zijn vanmiddag beide verkocht - gaan leuk samen naar hetzelfde nieuwe baasje

Iedereen blij - wij omdat we het bedrag kregen wat we wilden hebben, het nieuwe baasje omdat hij voor relatief weinig twee hele goede veulens heeft gekocht. En de veulentjes blij omdat ze nu zeker nog 2 jaar bij elkaar zullen blijven.

Kimmb

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-05 07:29

Super! En nu maar hopen dat het twee heeeeeele mooi sportpaarden worden

carrembally

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-05 21:01

Ik heb vorig jaar een zwart bonte Turbo Magic gefokt uit een Samber merrie. Deze had een eerste premie op de keuring. Echt een superveulen. Deze heb ik met veel pijn en moeite kunnen verkopen terwijl het echt een goed veulen was

Kimmb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 08:35

Was dat een Turbo x Samber x Notaris? Met een bruin koppie, vrij veel wit en rechtsachter op zijn heup ook nog wat bruin? Want daar heb ik een foto van (speur zo nu en dan het internet af op zoek naar turbo veulens).
Als ik de centjes zou hebben, zou ik zon dier dus echt heeeel graag willen hebben, alleen al om de afstamming!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 12:41

Hmmm, ik ben niet zo'n bont-liefhebber, al vind ik Samber wel een erg beste hengst. Hij geeft ook regelmatig effen gelukkig
Kan je die foto niet even in dit topic plaatsen??

Kimmb

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 14:05

off-topic: Ik hield vroeger eigenlijk ook nooit zo van bont, maar nadat ik samber heb ontdekt, en een paar jaar terug hadden ze op de smilda-fokkerij een hele mooie grijs(blauw?)- bonte 2 jarige hengst staan, en dat was echt
en zeg nou zelf een 10 vooo karakter, dan ben je toch zowiezo een kwijlpaard. Jammer dat ze in nederland niet zo gecharmeerd zijn van bont, in amerika doen ze daar toch minder moeilijk over en dan krijg je heeele leuke paardjes zoals art deco.

hier een turbo x samber x notaris
Afbeelding

edit: carrembally ik zie nu : Ik heb vorig jaar een zwart bonte Turbo Magic gefokt uit een Samber merrie.
Dus ovenstaande is dan niet door jou gefokt!
Maar als het goed is is het wel een van bovenstaande afstamming

carrembally

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-05 21:22

HE dit is mijn gefokte Turbo Magic veulen van (vorig jaar 2004). Deze had een eerste premie op de lokale keuring. De moeder heeft nu een bruin hengstveulen van Sydney. Ook deze heeft een eerste premie op de lokale keuring behaald en gaat 4 augustus naar de centrale keuring in Exloo. DIt veulen is te koop!1 Evenals de moeder die hierboven op de foto staat. zij is weer drachtig van Sydney voor 2006..

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 18:53

Leuk (lees:errug leuk) type, maar... wel veeeel wit....

miekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-05 21:26

et is een mooi beestje... maar vorig jaar heb ik ook hele lelijke turbo veulens gezien...

carrembally

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-05 16:49

HEt is echt een superbewegend mooi beestje. Het had niet voor niets een eerste premie. Verwachtingswaarde van ongeveer 138!!!'

Helaas kon ik dit veulen niet houden omdat het een hengstje was. anders had ik zeer zeker dit veulen niet verkocht!!

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-05 09:42

Wel veel vossen van Turbo, dat komt dan toch weer van Cabochon vandaan. Vrienden van mij hebben een Turbo Magic x Zeoliet gekocht (veulen), schijnbaar fantastisch bewegen (heb m nog niet zelf gezien hoor) en een heel mooi exterieur.