ics keuring in uden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jacky2

Re: ics keuring in uden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-05 15:53

ik ga niet, ben van gedachten veranderd ! Haha!
wacht alles eerst nog af, tenminste als ik hem dan nog mag laten keuren ????????? Cool

ik heb twee weken geleden nog een mailtje gehad van de ics met de vraag of ik me nog wilde inschrijven voor de keuring, omdat ik het nog niet opgestuurd had ! dat is toch aardig niet !!!!!!!!!!!!!!!!!!! Pling

Kline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-05 17:17

Je kan en mag je paard overal laten keuren!
Dat is geen probleem. Inderdaad aardig dat ze nog vroegen of je wilde inschrijven!
Je gaat dan aardig nadenken over het aantal ingeschreven deelnemers !!! Cool Haha!

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 20:11

En? Is er iemand geweest, ik hoor(lees) er niets over!
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het is gegaan.

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 20:15

volgens mij niet ! ik hoor ook niets, heb het ook al in de huiskamer gevraagt !

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 20:21

Ja, ik ben geweest. De keuring was maar een half uurtje bij mij vandaan, en ik was nog nooit op een ICS-keuring geweest en wilde het dus wel 'ns meemaken. Nou, ik moet eerlijk zeggen, mijn (voor)oordeel is alleen maar bevestigd. Wat een zootje zeg. Marijke Heijkoop die zich constant vergist en alles moet vragen, en staat te keuren alsof ze God zelf is. Er waren twee keurmeesters "in opleiding" bij, die door Marijke "ingewerkt" werden ... terwijl ze - naar wat ik gelezen en gehoord heb - zelf niet eens bevoegd is om te keuren .... dat was dan ook wel te merken ! Een redelijk scharminkelig merrietje (in mijn ogen dan, hoop dat ik niemand beledig Bloos ) kreeg een éérste premie (!) terwijl er zeker 3 merries achter haar kwamen (met tweede en derde premies !) die duidelijk mooier waren.

Het idiootste van allemaal (afgezien dan van de manier van voorbrengen, het uiterlijk van de voorbrengers, de onkunde van Marijke en het amateuristische gefotografeer van schandknaapje Wim Heijkoop) vond ik het feit dat ze zo slim waren geweest om een jonge HENGST in de paddock naast de keuringsring te zetten. En deden een aantal hengstige merries aan de keuring mee (die overduidelijk hengstig waren), dus dat beest ging totaal over de rooie ... en de paddock waarin hij stond, was alleen afgemaakt d.m.v. een stroomlint waarop GEEN stroom stond. Er liepen daar minimaal 20 kinderen onder de 10 jaar rond, en dan zo'n hitsige hengst die er zo uit zou kunnen .... Heb me er echt over verbaasd.

Nou, het moge duidelijk zijn dat ik niet enthousiast was ... maarja, ik kom dan ook uit het "foute" kamp Haha! Knipoog

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 20:31

klink weer niet goed!
en wat is het foute kamp, het nederlands stamboek ?

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 20:33

jacky2 schreef:

*LOL* OK dan!

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 20:35

Yep, and proud of it !!! OK dan! Hyper!

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 20:36

jacky2 schreef:
klink weer niet goed!

Nagelbijten / Gniffelen ja dat goed georganiseerde foute stamboek waar je dit niet zal treffen Haha!

maar was er nog veel animo eigelijk?? vraag me toch zeker af.. waarom mensen naief kunenn zijn en naar een keuring gaan van "een zo geheette stamboek.. " als er niet eens een stamboek of socyiety is..? Verward

euh..... ikga een voetbal wedstrijd kijken zonder voetbal ploeg.. zo kan je het zien VIND IK

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-05 20:38

dacht ik al ! Haha!
ik ben ondertussen ook al lid van het nederlandsstamboek !
en denk er heel serieus over om macho dit jaar in te laten schrijven en te laten keuren bij het nederlandsstamboek ! Pling

Sokkebok

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 20:45

[/quote]

maar was er nog veel animo eigelijk?? vraag me toch zeker af.. waarom mensen naief kunenn zijn en naar een keuring gaan van "een zo geheette stamboek.. " als er niet eens een stamboek of socyiety is..? Verward

[/quote]

Veel mensen kijken niet op internet en zijn dus niet op de hoogte, want met de cobstukken worden ze ook niet op je juiste hoogte gehouden.

Ik ben trouwens stamboekloos, ik kijk volgend jaar wel hoe de zaken er dan voor staan. Dan wordt mijn merrie pas 3 dus ik kan het nog lekker afwachten.

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-05 20:57

Het animo was niet enorm, voor zover ik het gezien heb een stuk of 8 merries in de sectie C, 3 merries in de sectie A/B (die hadden ze voor het gemak maar bij elkaar gegooid) en een stuk of 8 veulens. De ruinen heb ik niet gezien, maar dat zullen er nooit veel geweest zijn.

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 04:11

Dat van de veulens komt omdat die gratis meegekeurd worden, ik dacht vorig jaar dat ik ook eens gematst werd omdat ik voor de veulens niet hoefde te betalen, hoorde ik later dat dat altijd zo is, hahaha

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 14:45

Sokkebok schreef:

[/quote]

Veel mensen kijken niet op internet en zijn dus niet op de hoogte, want met de cobstukken worden ze ook niet op je juiste hoogte gehouden.

Ik ben trouwens stamboekloos, ik kijk volgend jaar wel hoe de zaken er dan voor staan. Dan wordt mijn merrie pas 3 dus ik kan het nog lekker afwachten.
[/quote]

Idd.. een college van mij en 3 stalgenoten zijn allen bij het ICS ingeschreven met hun Tinkers of gewoon lid en waren nergens van op de hoogte. Ik had geen zin om ze op de hoogte te stellen, maar af en toe probeer ik ze subtiel dingen duidelijk te maken. Het is en blijft gewoon een chaotische rotzooi!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 17:36

Keevagirl schreef:
Ja, ik ben geweest. De keuring was maar een half uurtje bij mij vandaan, en ik was nog nooit op een ICS-keuring geweest en wilde het dus wel 'ns meemaken. Nou, ik moet eerlijk zeggen, mijn (voor)oordeel is alleen maar bevestigd. Wat een zootje zeg. Marijke Heijkoop die zich constant vergist en alles moet vragen, en staat te keuren alsof ze God zelf is. Er waren twee keurmeesters "in opleiding" bij, die door Marijke "ingewerkt" werden ... terwijl ze - naar wat ik gelezen en gehoord heb - zelf niet eens bevoegd is om te keuren .... dat was dan ook wel te merken ! Een redelijk scharminkelig merrietje (in mijn ogen dan, hoop dat ik niemand beledig Bloos ) kreeg een éérste premie (!) terwijl er zeker 3 merries achter haar kwamen (met tweede en derde premies !) die duidelijk mooier waren.

Het idiootste van allemaal (afgezien dan van de manier van voorbrengen, het uiterlijk van de voorbrengers, de onkunde van Marijke en het amateuristische gefotografeer van schandknaapje Wim Heijkoop) vond ik het feit dat ze zo slim waren geweest om een jonge HENGST in de paddock naast de keuringsring te zetten. En deden een aantal hengstige merries aan de keuring mee (die overduidelijk hengstig waren), dus dat beest ging totaal over de rooie ... en de paddock waarin hij stond, was alleen afgemaakt d.m.v. een stroomlint waarop GEEN stroom stond. Er liepen daar minimaal 20 kinderen onder de 10 jaar rond, en dan zo'n hitsige hengst die er zo uit zou kunnen .... Heb me er echt over verbaasd.

Nou, het moge duidelijk zijn dat ik niet enthousiast was ... maarja, ik kom dan ook uit het "foute" kamp Haha! Knipoog

Bedankt voor je verslag. Kijk fouten mogen gemaakt worden, maar daar dien je dan wel van te leren. Marijke en Wim willen schijnbaar niet van fouten leren, en gaan gewoon op dezefde voet verder.. Triest.. Het is te hopen dat het in Ierland allemaal gauw goed op de rails is, dan kan daar de oplossing voor deze hele kwestie vandaan komen!

Ik vroeg me trouwens af, Marijke stond te keuren samen met 2 keurmeesters in opleiding. Verder niemand? Dat betekend namelijk dat ze dus alleen stond te keuren, en er was duidelijk afgesproken dat dat nooit en te nimmer zou gebeuren.... En weet jij toevallig wie die 2 keurmeesters in opleiding waren, of hoe ze heette? Of foto`s? Of desnoods een omschrijving hoe ze eruit zagen? Waren het echte keurmeesters, of net als die geite-breier en Marijke een zelf-made keurmeester?

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 18:30

Mariska, ik zal de foto's even naar je sturen. Heb geen zin in een advocaat aan m'n broek Knipoog

Kline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 19:38

Bedankt Keevagirl voor je verslagje van de keuring! Inderdaad jammer dat men niet leert van zijn/haar fouten.
De merrie die trouwens Dagkampioen is geworden is een merrie van een van de nieuwe bestuursleden!!!!!! RARA politiepet???????? Knipoog
Eerlijk verdiend??? Ik zou het erg graag willen geloven, maar heb zo mijn twijfels. Graag hoor ik van de aanwezigen of zij het ook terecht vinden dat deze merrie dat is geworden? Een keurmeester ( die in het bestuur zit en niet mag keuren!!!) die eigenlijk geen keurmeester is, heeft haar die premie gegeven?????????

Trek je eigen conclusie zou ik zeggen!!!!!!!!!!!!!! Verdrietig

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 19:46

Welke is er dan dagkampioen geworden?

Kline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-05 20:13

Mariska_28 schreef:
Welke is er dan dagkampioen geworden?

Volgens de site van de Dorushoeve is de Dagkampioen geworden: Shakyra van de Dorushoeve!!! Haha!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-05 14:22

hier een foto van shakyra van de dorushoeve:

Afbeelding

enne,ik ben ook van 'het foute' stamboek..,maar ik zat me te vervelen en dacht,kom..laat ik die foto eens gaan opzoeken voor alle belangstellenden..en tada..hier is ie dan.

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 07:02

ik heb een kenis die ook op de keuring is geweest,
haar merrie heeft een eerste premie gekregen en werd als 4e geplaatst.
dus dan betekend dat toch dat degene die voor haar stonden ook allemaal een eerste premie hebben gekregen??
als dat zo is (wat me wel lijkt) dan word er kwistig met 1e premies gestrooid,zou dat zijn om de leden gunstig te stemmen Lachen

ik heb de betreffende kennis gefeliciteerd met haar premie maar wel mijn twijfel over het nut van deze keuring uitgesproken,ik heb haar niet meer gehoord nadien.... Cool

deze zin uit haar verslag viel me erg o';
Miranda, die nu voor ----- zorgt heeft in die dagen erg aangedrongen om met ---- mee te doen aan een ICS keuring die 2e pinksterdag bij hun op de boerderij werd gehouden: en ik ben overstag gegaan!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 08:51

Klopt... De uitslagen staan nu op de site, en er zijn in sectie C 5 1e premies gegeven. Er staan ook foto`s op de site, en ook bijv. dit paardje had een 1e premie:
Afbeelding

Nou is het altijd lastig beoordelen van een foto, maar zo op de foto vind ik dit absoluut geen 1e premie merrie... Maar zo zijn er veel meer 1e premie merries die die premie in mijn ogen absoluut niet verdienen (ook hengsten trouwens). Een 1e premie hoort bijzonder te zijn...
Op de online stambomen kan je zien hoeveel de premies uitgedeeld zijn:
- 98 1e premies
- 179 2e premies
- 8 3e premies (en daarvan 2 crossbreds, 1 fokproduct van Marijke en verder bijna alleen maar magere paarden)

Maar de verdeling is dus 1 1e premie op 1.8 2e premies. Denk dat er weinig stamboeken zijn met zo`n verdeling.... Haha!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 08:53

Citaat:
Maar de verdeling is dus 1 1e premie op 1.8 2e premies. Denk dat er weinig stamboeken zijn met zo`n verdeling....

Bloos! ik weet het wel zeker Nagelbijten / Gniffelen

en ik wil niemand beledigen,maar ik vind dat paardje er niet eens uitzien voor een tweede premie...

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 09:19

desillies schreef:
als dat zo is (wat me wel lijkt) dan word er kwistig met 1e premies gestrooid,zou dat zijn om de leden gunstig te stemmen Lachen

Zo was het ook inderdaad, Marijke blééf maar herhalen dat de aangeboden paarden van zo'n uitzonderlijk hoge kwaliteit waren, en dat ze zo trots daarop was. Dit heb ik haar zeker 5 keer horen zeggen in de anderhalf uur dat ik daar was. Terwijl een blinde nog kon zien dat er niet veel bijzonders rondliep (aan paarden Knipoog ) daar in Uden, en dat deze paarden zéker geen eerste premie verdienden.

Tja, zo kun je ook zieltjes winnen hé, wie is er nu niet blij met een eerste premie (ik persoonlijk niet als ik in diep in m'n hart het gevoel zou hebben dat het niet helemaal terecht was en dat andere paarden mooier waren dan de mijne, maar goed) en is dan weer helemaal gelukkig met dit fantastische stamboek Frusty Knipoog

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-05 13:17

het hele 'gedoe' is gewoon zielig. ik kijk het van een gepaste afstand met lede ogen aan... Bloos