Henstenshow Dalhoeve in Nijkerk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wiepie

Re: Henstenshow Dalhoeve in Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 12:14

Ok...
Niet erg positieve berichten over Obelisk. Heb ik er net een veulen van gevangen Boos! Frusty

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 12:19

Wiepie schreef:
Ok...
Niet erg positieve berichten over Obelisk. Heb ik er net een veulen van gevangen Boos! Frusty

De hengst lijkt beter te fokken dan hij zelf is........
Dat was me al eerder opgevallen.

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 12:26

Pfff, er is nog hoop Lachen

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 12:31

Mij hoor je niet klagen over Obelisk...
Valt gewoon op dat de hengsten die CGJ tegen viel allemaal gereden werden door Kirsten.... Tja de fout leg ik dan niet bij die hengsten, maar....

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 12:47

Goed ik ben gisteren dan niet geweest, maar afgelopen vrijdag in Montfoort. Jazz tja heb ik nooit waat aangevonden. Idem als Obelisk als is hij wel wat minder slungelig, of volle geworden. Montecristo heb ik echter niks op aan te merken, maar of dat tegenvallen nu gelijk aan Kirsten ligt.

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 12:55

Rijdt Kirsten zo beroerd dan???

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 13:15

Ik ben gisteren ook geweest, (misschien hewft iemand mij wel gezien met een iets te grote groene jas van pensionstal Dun Dijk uit Berlicum Lachen ) We kwamen eigenlijk speciaal voor oo-seven omdat we in juni een veulen van hem verwachten. We kwamen ook voor Broere Obelisk omdat hij een van de kandidaten is om dit jaar te dekken.
Het was hier trouwens wel veel rustiger dan bij van uytert! Maar we vonden de muziek niet zo waar de hengsten op werden getoont deze keer. Maar ach we kwamen voor de hengsten en die hebben we gezien. Lachen

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 13:30

Kirsten rijdt wel netjes..maar er vallen wel een paard dingen op in de paarden die ze rijdt ja..

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 13:41

Elisa2 schreef:
ze wilden natuurlijk niet dat ie weer zou staken..

Ze ging nu af en toe nog op een verkeerde manier het losrijterrein rond dan de bedoeling was.

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 13:43

Elisa2 schreef:
Kirsten rijdt wel netjes..maar er vallen wel een paard dingen op in de paarden die ze rijdt ja..

Wat dan?? Ben ik wel benieuwd naar.

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 13:45

horselover23 schreef:
Elisa2 schreef:
ze wilden natuurlijk niet dat ie weer zou staken..

Ze ging nu af en toe nog op een verkeerde manier het losrijterrein rond dan de bedoeling was.

Vertel, ben niet geweest namelijk. Maar wel geinteresseerd in met name Obelisk. Hebben er dus net een veulen van en denk er over opnieuw met Obelisk te insemineren.Ik wil er natuurlijk alles over weten Clown

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 13:59

Wiepie schreef:
Rijdt Kirsten zo beroerd dan???

Oh nee.
Die rijdt prima. Daar mankeert weinig aan.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 14:16

Wiepie schreef:
horselover23 schreef:

Vertel, ben niet geweest namelijk. Maar wel geinteresseerd in met name Obelisk. Hebben er dus net een veulen van en denk er over opnieuw met Obelisk te insemineren.Ik wil er natuurlijk alles over weten Clown

Toen er meer druk op Obelisk werd gezet, ging die een aantal keer stijgeren en een paar mooie sprongen maken.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 14:18

horselover23 schreef:
Toen er meer druk op Obelisk werd gezet, ging die een aantal keer stijgeren en een paar mooie sprongen maken.

Maar daardoor ging hij wel wat fatsoenlijker draven........

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 14:21

CGJ12 schreef:
horselover23 schreef:

Maar daardoor ging hij wel wat fatsoenlijker draven........

Ben ik ook met je eens, ik zeg ook niet dat het gedrag wereldschokkend was, dan zou je Unaniem als levensgevaarlijk moeten bestempelen. Clown

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 14:21

Unaniem is een jonge, vrolijke hengst. Lachen

Wiepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 14:23

OK, is me allemaal duidelijk. Bedankt OK dan!

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 14:44

Sammie schreef:
Unaniem is een jonge, vrolijke hengst. Lachen

Inderdaad, dat straalde er vanaf.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 14:55

Kirsten Beckers draait al veel langer mee en heeft flinke tegenslagen gekend!! Dat zij nu in een zeer royale positie verkeerd mag duidelijk zijn.

Enkel het commentaar wat CGJ gaf over de hengsten kwam vrij overeen en deed mij denken aan een ruiterfout!

Ik ben er niet geweest dus kan van daaruit niet oordelen...

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 15:12

Kaja schreef:
Kirsten Beckers draait al veel langer mee en heeft flinke tegenslagen gekend!! Dat zij nu in een zeer royale positie verkeerd mag duidelijk zijn.

Enkel het commentaar wat CGJ gaf over de hengsten kwam vrij overeen en deed mij denken aan een ruiterfout!

Ik ben er niet geweest dus kan van daaruit niet oordelen...

Gezien de technische foutjes(fouten) die Kirsten bijvoorbeeld in de hoofdring maakte zou je het haast denken. Ik kan het echt niet beter, daar niet van, maar Tineke heb ik de piroutten bijvoorbeeld stukken strakker en gecontroleerder zien uitvoeren.
Jazz ging nu toch variërend van voorwaarts / zijwaarts / achterwaarts door zijn piroutten. Nu weet ik wel dat de omstandigheden niet perfect waren, maar het zegt wel iets. Misschien wat routine gebrek..

Het viel wel op dat Kirsten Jazz bij het losrijden wel mooi door de nek reed, maar niet zo diep. Betrekkelijk hoog erin zelfs.
Ik heb begrepen dat ze met opzet minder diep rijdt dan Tineke de laatste tijd deed (die dat deed onder invloed van Sjef). Misschien dat de hengst daardoor in het achterbeen ook minder opnam dan ik gewend was.

Door dit alles was het "rondje voor de fokkers" nu iets bescheidener dan Tineke ons altijd toonde.......... Haha!

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 16:06

Zal vast aan de invloed van Sjef hebben gelegen dat ik Jazz voor zijn Kirsten tijdperk stukken beter vond lopen!

Vlak Kirsten niet uit en natuurlijk moeten zij nog een combi worden, maar Jazz was (is) een dier wat zich uitstekend deed lenen t.b.v het "Sjef-systeem".... Haha! Knipoog

kwintie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 17:02

Het klopt inderdaad dat Kirsten haar paarden niet diep en rond rijd, maar of dat verkeerd is?
Ik vond Jazz bij Tineke vaak achter de loodlijn lopen en daar kwam hij dan ook niet meer uit vandaan!
Dat zie je bij Kirsten niet gebeuren............ Ze rijd de hengst ook nog maar kort en heeft zelf ook nog heel weinig Grand Prix ervaring. Tineke had dat wel maar is ook nooit tot echt aansprekende prestaties gekomen met Jazz!
En de mensen die hier zoveel kommentaar geven rijden vast in de L van Levenslang!!!!!!!!!!!!!
En die 70% heeft Kirsten met Jazz al gereden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 17:17

kwintie schreef:
En de mensen die hier zoveel kommentaar geven rijden vast in de L van Levenslang!!!
Wat een onzin zeg. Er zijn mensen die in Z rijden en nog geen enkel ander paard bij elkaar kan houden en er zijn ook mensen die kritiek geven en nog nooi wedstrijd hebben gegeven. Je kunt er wat van leren, je kunt wat mee doen, je kunt het ook naast je neerleggen, maar jou opmerking slaat echt kant nog wal.

LuvdaTossa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 17:25

Ach Jazz heeft zichzelf en door zijn nakomelingen zich zeker wel bewezen. En van die enge verhalen is ook niet veel waar. Ik heb gisteren naast hem gestaan en ben niet opgevreten Haha!

Die schimmelnakomeling van Ginus kwam op de sprongen ook niet lekker uit. Kon niet lekker meedenken met de amazone omdat ze het paard -naar mijn idee- wel eens te vast hield voor de sprong. Dat resulteerde in gekke sprongen, in draf gaan voor de sprong, uit nood een wissel springen e.d.

En die Contendro II, ik kan daar nog niet bij....

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-05 18:15

Obelisk is trouwens al een stuk opgeknapt het laaste jaar; maar ongelovelijk hoe die beesten hun punten bij elkaar lopen in de sport. Obelisk rijdt met z'n ogen dicht >70% met een mislukte pirouette als toegift.
Olivi spant trouwens helemaal de kroon, die gaat ongelovelijk op de voorhand door de baan met ongeveer ziin neus tussen z'n knieën en doet het ook niet onverdienstelijk bij het ZZGP, Zo kan ik trouwens nog wel even doorgaan.... Let wel dit zijn waarnemingen tijdens een proef dus niet afgeleid van één of andere hengstenshow ...
CGJ jij hebt toch een lijntje met diverse jury's bij het ZZGP? Kan jij mij uitleggen waar die punten in godsnaam vandaan komen?