rastoelating bij tinkerstamboek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nuage

Re: rastoelating bij tinkerstamboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-05 19:25

Ik kan het wel waarderen Haha!
Maar dit is dus wel wat bedoeld word in de rasstandaard denk ik?

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-05 16:56

Bedoel je dat er staat dat een klein hoofdje in tegenstelling tot een groot lijf wenselijk is?
Bijzonder.
Mijn persoonlijke voorkeur heeft het niet eerlijk gezegd.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 07:31

oei... dit is dus ook wat ik totaal niet bij tinkers vind passen... de té elegante welsh koppies ja. imo hoort het wat grover te zijn... maar ja, ze vonden gam dan ook een onelegant hoofd hebben op de keuring Haha!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 10:50

Snowdon had een groot hoofd volgens zijn profiel, haha

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 10:56

ja en cayuse had een ramshoofd op zn keurings rapport Verward WAHAHAHH echt waar.. goh laat ik ze maar niet de deuk zien in zn snoet..

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 11:06

Hhhmm nou begin ik te twijfelen over die rasstandaard. Ik dacht gelezen te hebben dat dit gewenst was, dat iemand dat zei op bokt. Maar blijkbaar heb ik het gedroomd :d

Toch vind ik Dunbrody geweldig! Ik ga deze zomer hopelijk hem in het echt zien. Is hij in het echt nog steeds geweldig, dan wil ik er zeker een veulen van!

Mero

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 11:14

Mijn Tinkers hebben ook allemaal een lang hoofd... Terwijl ik ze heel normaal vind, en dat zijn ze ook. Weet zo langzamerhand al dat het elke keer standaard op het keuringsrapport staat, kijk er niet van op Sigaar . Wel jammer, naar mijn idee hoort een groffer hoofd gewoon bij dit soort paarden.. Het staat synoniem voor het aandeel koudbloed..

Een Welsh hoofd bij de Tinker vind ik absoluut niks. Edele hoofden worden op de keuring wel hoog gewaardeerd. Maar houdt er rekening mee dat wanneer je op zo'n edel hoofd selecteert je er automatisch een stukje warmbloed, en dus temperament, erbij in haalt.
Ik heb niks tegen verandering/verbetering van de rasstandaard zolang het een verbetering is, zoals bijvoorbeeld selecteren op beweging. Dunbrody's hoofd vind ik een beetje op zijn Amerikaans, gefokt op overdreven schoonheidsideaal. Ziek

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 11:17

Esme_27 schreef:
Hhhmm nou begin ik te twijfelen over die rasstandaard. Ik dacht gelezen te hebben dat dit gewenst was, dat iemand dat zei op bokt. Maar blijkbaar heb ik het gedroomd :d

Stond idd op Bokt, komt nl uit het Tinkerboek!

Dit staat op de site van het NST:
Vanner:
Hoofd Recht met een breed voorhoofd en niet overdreven groot. Het staat in verhouding tot rest van het paard. Ramshoofd is toegestaan.

Cob:
Hoofd Klein en recht. Breed voorhoofd. Hoofd staat in verhouding tot rest van het paard. Ramshoofd toegestaan.

Grai:
Hoofd Klein en sierlijk. Ramshoofd komen sporadisch voor.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 11:23

Citaat:
Grai:
Hoofd Klein en sierlijk. Ramshoofd komen sporadisch voor.

Haha! Haha! En dan Chubby... Gekeurd als Grai, met een onwijs boerenknollenhoofd en ezelsoren Party!!

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 11:25

Ik kom pas laat binnen gevallen,...

Maar ik vind dit echt geen tinker...

Het wil niet zeggen dat gekruiste paarden van welk ras ook, ineens een tinker is!!!

Dus een kwpner en een engelse volbloed = tinker?
of een haflinger x kwpner = tinker?

Dus een fries x shire = GEEN tinker..

Vind ik! Mijn mening...

Ik vind het dan idd ook zonde van je geld om lid te worden van een stamboek, en uiteraard zegt een stamboek wordt lid(hoe meer leden hoe meer lol)..

Volgens mij kan dit paard bij geen stamboek..
Hoe banketstaaf dat ook klinkt, maar hij valt dus steeds net buiten de stamboek normen.. Maar ja dat is logisch met een duidelijke kruising.

Maar als ik dan aan een stamboek denk, dan eerder aan het shire stamboek ivm de maat.

succes in ieder geval

En met of zonder stamboek, het is een leuk paardje geworden Knipoog

gr mon

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 11:33

Mmmm, nee, ik ben het eens met Snowdon (jaja, zo af en toe zijn we het wel eens met elkaar Knipoog ). Dat hoofdje van Dunbrody staat niet in verhouding tot de rest van zijn lijf Geen gezicht en ik dacht eerst ook aan fototrucage Haha!
Wat mijn smaak betreft mogen Tinkers best wel een grof hoofd hebben. Met name de Vanners en de Cobs mits het maar in verhouding staat tot de rest van het lijf. Ramshoofden heb ik geen enkel probleem mee.
Fayette zelf heeft een wat smaller en sjieker hoofdje maar dat is dan ook gelijk weer een Grai. Op haar keuringsrapporten had ze echter altijd een 'normaal/voldoende' voor haar hoofd.

Afbeelding
Afbeelding

sandr0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-05 12:20

tinkernikky schreef:
Ik kom pas laat binnen gevallen,...

Maar ik vind dit echt geen tinker...

Het wil niet zeggen dat gekruiste paarden van welk ras ook, ineens een tinker is!!!

Dus een kwpner en een engelse volbloed = tinker?
of een haflinger x kwpner = tinker?

Dus een fries x shire = GEEN tinker..

Vind ik! Mijn mening...

Ik vind het dan idd ook zonde van je geld om lid te worden van een stamboek, en uiteraard zegt een stamboek wordt lid(hoe meer leden hoe meer lol)..

Volgens mij kan dit paard bij geen stamboek..
Hoe banketstaaf dat ook klinkt, maar hij valt dus steeds net buiten de stamboek normen.. Maar ja dat is logisch met een duidelijke kruising.

Maar als ik dan aan een stamboek denk, dan eerder aan het shire stamboek ivm de maat.

succes in ieder geval

En met of zonder stamboek, het is een leuk paardje geworden Knipoog

gr mon

boris is gekruist met een clydesdale( wat dus een voorouder is van de tinker) en een fries. als voor mij dus beidfe ouders niet bekent waren zou t oke zijn om ter keuring aan te bieden maar omdat ik de afstamming wel weet dus niet. Een kruisng kwpn/ haflinger is wel even een heel ander verhaal hoor!! Maar goed ik weet nu dat ie niet aan de rasstandaard voldoet dus ik weet genoeg en ben even goed nog steeds erg blij met m.

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 12:20

Ik zelf vind de wat grorote hoofden het mooist maar het moet ook bij het paard passen natuurlijk.
Damian zou volgens de kenners een grai zijn.
Hij heeft een ramshoofd
Afbeelding
hij is nog niet uit gegroeid, maar zijn hoofd is nu wel wat klein vergeleken met zijn lijf.
Afbeelding

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 14:10

Ik vind Damian geen Grai meer ondertussen... ervan uitgaan dat ie niet DIK is, maar BREED? *LOL*
Laatst bijgewerkt door snowdon op 27-04-05 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 14:17

Hahaha, leon, wat treffend!!!

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 14:45

snowdon schreef:
Ik vind Damian geen Grai meer ondertussen... ervan uitgaan dat ie niet DIK is, maar BREED? *LOL*

Haha! deze jongen is niet ondervoed inderdaad.
maar het word echt eens tijd dat je langs komt Leon, want op de foto vertekend het echt.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 14:53

Damian heeft net zoals Baggio te weinig behang om onder de Vanners te vallen....
En hij is idd best doorvoedt momenteel Knipoog

Baggio heeft wel een luxe hoofd en dat vind ik hem persoonlijk erg goed staan!

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 15:10

Leonoor schreef:
Damian heeft net zoals Baggio te weinig behang om onder de Vanners te vallen....
En hij is idd best doorvoedt momenteel Knipoog

Baggio heeft wel een luxe hoofd en dat vind ik hem persoonlijk erg goed staan!

dit gaat offtopic maar Leo.......... je vind Damian dus aan de dikke kant????
maar we moeten niet vergeten dat hij 1.64, ???? zal vanavond weer eens kijken hoe hoog die is. en dat oogt ook groot.
of moet ik gewoon toe geven dat ik het zo leuk vind om hem te verwenen Bloos Knipoog

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 15:21

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 15:35

snowdon schreef:
Zo geheel offtopic gaat het niet. Het gaat om de rastoelating van het stamboek. (zo ongeveer dan)

Dit is een Vanner:
http://www.tinkerstamboek.nl/rasinforma ... vanner.jpg

Ook niet superveel behang, als ik dat mag zeggen.

Nou Leon dan is Damian een Vanner Knipoog hij heeft niet veel minder behang als op de foto, en hij is nog maar 3 dus wie weet wat er nog aankomt.
Zoals ik al eerder in een topic zij , ik ben het soms niet eens hoe er gekeurd word.
Annick

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 15:37

Annick schreef:
Zoals ik al eerder in een topic zij , ik ben het soms niet eens hoe er gekeurd word.

Ow ik ook niet hoor Ja

Maar het is ook moeilijk voor zo'n jury... zeker aangezien veel paarden tussen 2 van de 4 types invallen.

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 15:44

Citaat:
boris is gekruist met een clydesdale( wat dus een voorouder is van de tinker) en een fries. als voor mij dus beidfe ouders niet bekent waren zou t oke zijn om ter keuring aan te bieden maar omdat ik de afstamming wel weet dus niet. Een kruisng kwpn/ haflinger is wel even een heel ander verhaal hoor!! Maar goed ik weet nu dat ie niet aan de rasstandaard voldoet dus ik weet genoeg en ben even goed nog steeds erg blij met m.

Er zijn Tinkers waarin 0% Clydesdale in zit..

Ik ben op keuringen geweest, waar mensen met hun paard naar huis gestuurd werden zonder gedane zaken(werden de ring uit gestuurd)..
Om dat te voorkomen ben ik mischien hard in mijn mening, maar wel eerlijk tegen over jou.
Als mijn mening jou al zou steken, ga dan ook zo'n dag niet aan, dat wordt een grote teleurstelling.

Mijn mening over jou paard, ik ken tinkers die ik lelijker vind dan jou paard Knipoog
Dus ik keur hem niet af qua schoonheid/bouw.
Hij mag er zeker wezen..

Monique

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 15:50

tinkernikky schreef:

Waarschijnlijk.

Je zal het nl nooit 100% zeker weten Lachen

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 16:03

snowdon schreef:
tinkernikky schreef:

Waarschijnlijk.

Je zal het nl nooit 100% zeker weten Lachen

Dat is waar... Haha!

Supertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-05 22:26

Jordy heeft ook een vrij 'edel' hoofd voor een tinker, hoewel hij wel een beetje een ramsneus heeft. Jordy's hoofd was ook goed volgens de keurmeesters. Bij Jordy twijfelden ze trouwens wel qua type, maar onder andere vanwege zijn hoofd is hij ingedeeld bij de Grai's.
Jordy's hoofd:
Afbeelding
In verhouding met zijn lijf vind ik het zelf perfect Haha!
Afbeelding

Ik hou wel van wat edelere koppies, Dunbrody vind ik ook geweldig. Maar ik kan een enorm ramshoofd net zo mooi vinden, ligt helemaal aan het paard.