Kaja schreef:[
Dit vind ik nonsens, ja het komt beter uit, maar weet je wat het risico is en wat het kost om misschien wel hengsten aan te houden welke er niet door komen of om de hengsten heel te houden?
Je fokt een hengst op welke in jouw ogen voldoet aan de eisen!
Je bent er zuiniger op dan op de rest, begrijp me niet verkeerd, het gaat hier mogelijk om een kostwinner en niet andersom...
Hoe langer hij nutteloos staat te wezen, hoe meer risico en hoe meer geld het kost... Probeer de zaak wel van beide kanten te blijven zien...
[/quote]
Ik denk dat je mijn antwoord niet geheel in de juiste context leest. Het vak hengstenhouder is niet echt rozegeur en maneschijn. Die mensen moeten keihard werken voor hun geld. De een pakt het allemaal wat slimmer aan dan de ander, dat terzijde. Hengsten aan het dekken krijgen is nog altijd 70% marketing en commercieel denken. Als de hengsten hun brood moeten verdienen zullen ze zo snel mogelijk merrie's moeten gaan dekken. Daarom worden ze in het voorjaarsonderzoek gedaan. Tuurlijk zijn die mensen op hun manier er goed voor. Maar er moet ook dagelijks weer brood op de plank. En als je van de paarden moet leven, dan denk je heel anders dan wij amateurs met een paar paarden.