welke hengst voor zwarte FreestylexGribaldixRamiro merrie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dees

Re: welke hengst voor zwarte FreestylexGribaldixRamiro merri

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 19:40

Lastig hoor:
Ik vind je merrie op zich helemaal niet raar, zit mooi stevig fundament onder, de romp lijkt me goed, de lenge in de rug is prima.
Schouder is idd erg stijl, en de hals aanzet een tikkie eng en iets horizontaal.

Waar haal je front weg en een sterk achterbeen, terwijl je dus Gribus en Florestan redelijk voorin het papier hebt?
Dan denk ik toch ook wel richting Ferro. Zelf zou ik dan proberen een Ferro met aansluiting op Ramiro (want als er 1 front had, dan was het wel Ramiro!). Lengte in het voorbeen zou een punt kunnen zijn.

Ook front en sterk (en vlug!) achterbeen geeft Houston. Krijg je wel een bloedpaardje van, Houstons zijn zeer vlug. Helaas zal hij je merrie waarschijnlijk niet 'vergroten', dus met een eerste veulen zou ik dat daarom zeker niet durven.

Gezien het mooie Duitse bloed dat de merrie toch in zich draagt, is het misschien een idee om te gaan kijken naar Donnerhall-zonen. Liefst nog met een vleugje Ramiro/Raimond, zodat je de invloed van Gribaldi wat terugfluit. Zoek maar een mooi stevige jongen uit.
Minpunt van de Donnerhall nafok vind ik het iele beenwerk en de smalle voeten. Maar wellicht dat jouw merrie dat wel kan hebben.

Genoeg stof tot nadenken! succes!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 19:50

Dees schreef:
Hier een link naar fotos met Rubiquil en Royal Dance nafok:

http://www.fokt.nl/viewtopic.php?t=1457&highlight=

Die zwarte is van Rubiquil, de vos is van Royal Dance.

mooie paarden hoor Vingers aflikken
de Rubiquil ziet er ook heel mooi uit Knipoog
en de vos heeft een prachtige hals Knipoog

zijn ze nrps geregistreerd?

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 19:57

Samba Hit zou ik niet gebruiken als je wil vergroten.
Verder zou ik zelf ook niet voor Rubiquil kiezen, zeker niet omdat je met Amsterdam al bang bent rassigheid te kort te komen. Daar zal het bij Rubiquil imo dan helemaal aan ontbreken.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 20:05

Sjuimpje schreef:
Samba Hit zou ik niet gebruiken als je wil vergroten.
Verder zou ik zelf ook niet voor Rubiquil kiezen, zeker niet omdat je met Amsterdam al bang bent rassigheid te kort te komen. Daar zal het bij Rubiquil imo dan helemaal aan ontbreken.

amsterdam fokt ook wat lange hoofden met weinig ras

Rubiquil geeft juist van die sprekende kleine koppie's
maar ik heb inderdaad ook wel gelezen dat hij wat zwaar kan fokken
mijn merrie heeft wel iets fijn beenwerk maar gelukkig wel brede (gelijke) voeten
ze had van mij wel iets meer verzenen mogen hebben

Rhea

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 21:11

ik wil niet vervelend doen unamie maar het komt als volgt over:

Je beoordeeld Amsterdam:
- omdat je zijn nakomelingen niet rassig genoeg vindt, maar je doet dat aan de hand van een afstammelingenrapport.....(waar duidelijk in staat dat het toch wel sterk van de merries afhing).Eigen ervaringen vind ik niet terug.
- Niet voldoende rassig is voor jouw gelijk aan een klein koppie??

Krijg je weer die eeuwig gedane opmerkingen dat een paard niet op zijn hoofd moet lopen.

Ik denk ook dat Amsterdam een goede aansluiting op je merrie is, zowel qua bloed als qua exterieur.

Verder kun je niet de mooie hengsten van een hengstenhouderij uitzoeken en dan maar willekeurig wegstrepen. De keuze van de juiste hengst gaat niet over een week maar over maanden zoek en denkwerk!!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 21:28

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-05 22:20

Iemand bekend met de nadelen die Amsterdam doorfokt? En de reden waarom deze hengst ondanks zijn superinteressante bloedvoer zo weinig heeft gedekt in Nederland?

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-05 22:30

Rhea schreef:
ik wil niet vervelend doen unamie maar het komt als volgt over:

Je beoordeeld Amsterdam:
- omdat je zijn nakomelingen niet rassig genoeg vindt, maar je doet dat aan de hand van een afstammelingenrapport.....(waar duidelijk in staat dat het toch wel sterk van de merries afhing).Eigen ervaringen vind ik niet terug.
- Niet voldoende rassig is voor jouw gelijk aan een klein koppie??

Krijg je weer die eeuwig gedane opmerkingen dat een paard niet op zijn hoofd moet lopen.

Ik denk ook dat Amsterdam een goede aansluiting op je merrie is, zowel qua bloed als qua exterieur.

Verder kun je niet de mooie hengsten van een hengstenhouderij uitzoeken en dan maar willekeurig wegstrepen. De keuze van de juiste hengst gaat niet over een week maar over maanden zoek en denkwerk!!

jammer dat ik zo overkomt dat was niet de bedoeling Bloos!
er staat aan het begin van het topic dat ik het niet doe als ik twijfel
en ik begin eind april pas met dekken dus ik heb nog genoeg tijd om er over na te denken
ik had al eerder aan gegeven dat ik Amsterdam niet geschikt vind
en ik vindt het vervelend om negatief over een hengst te doen
dat verdiend geen enkele hengst
sommige hengsten spreken me direct aan
andere weer niet (dat ligt aan mij niet en aan de hengsten)
het is toch een kwestie van smaak
ik hou van kleine rassige hoofden daar is toch niets mis mee?
ook heb ik al aardig wat pbtjes gekregen over hengsten
welke ik beter wel of juist niet moet nemen
als ik van een aantal mensen een pb krijg met dezelfde kritische bemerkingen neem ik ze toch wel serieus en streep ik zo'n hengst weg
is misschien wel een ongelukkige woordkeuze maar hij is dan in ieder geval niet geschikt voor mijn merrie

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 11:43

iedereen bedankt voor de reactie's OK dan!

het laatste advies van Dees vindt ik een interessante Knipoog
met nog wat meer Ramirobloed de minpunten van Gribaldi proberen af te zwakken
ook omdat ik dat eigenlijk zelf ook eerst van plan was maar hier weer vanaf gestapt ben vanwege het korte voorbeen
maar een wat schuinere schouder en een wat vlugger achterbeen kan een hoop verbeteren aan het (toekomstige) veulen
en ik ben Ramiro fan dus.. Knipoog

ik probeer een hengst te vinden met donnerhall, ferro of rubinstein bloed en wat Ramiro in de merrielijn.. dat moet toch lukken Tong uitsteken
ik ga gewoon naar zo veel mogelijk hengstenkeuringen toe (ze zijn meestal ver weg omdat ik in het westen woon )

verder zou ik graag willen weten of (zonen van) Sandro hit en Stedinger een vlug achter been doorgeeft

de enige informatie die ik kan krijgen is van kwpnstallion.nl dus zal ik toch aan de hand van de afstammelingenrapporten een keuze moeten maken.
maar die zijn niet altijd zaligmakend heb ik begrepen Haha!
en van de duitse hengsten kan ik geen infomatie opzoeken dus dat maakt het er niet makkelijker op Verward

Doei!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 11:48

de nakomeling die ik heb van Rilke heeft een ontzettend vlug achterbeen..een heel mooi front..en ook een lang voorbeen..ik wil geen reclame maken hoor haha maar ik vindt het een goede hengst..hij heeft ook een goed karakter..

www.horse-gate.com
hier kun je duitse hengsten bekijken..
Laatst bijgewerkt door Elisa2 op 01-03-05 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 11:50

Elisa2 schreef:
de nakomeling die ik heb van Rilke heeft een ontzettend vlug achterbeen..een heel mooi front..en ook een lang voorbeen..ik wil geen reclame maken hoor haha maar ik vindt het een goede hengst..hij heeft ook een goed karakter..

je mag best reklame maken hoor Clown
waar staat hij ter dekking?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 11:57

dat ga ik even opzoeken er is wel moeilijk info over hem te krijgen..het enige nadeel dat mijn nakomeling van hem heeft is steile en koehakkige achterbenen maar dat heeft hij niet van hem maar van z'n moeder.
Afbeelding
Dit is dus een Rilke x Don Primaire hier op 3,5 jarige leeftijd..hij is inmiddels als een stuk hoger zo'n 1.66 en wat meer bespierd.

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 12:23

bedankt Elisa2
ik heb de site even bekeken, mooie hengst!
maar ik ben niet zo goed in duits Bloos
hij staat niet bepaald bij mij in de buurt Haha!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 12:27

nee ik ben ook niet zo goed in duits haha..en hij staat ver weg dat is een feit,ik zal even verder kijken of er iets interesants bij staat..er staat hier bij www.horse-gate.com wel een Donnerhall x Pik Ramiro maar ik weet niet of die Pik Ramiro ook van Ramiro is..

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-05 13:26

Elisa2 schreef:
www.horse-gate.com wel een Donnerhall x Pik Ramiro maar ik weet niet of die Pik Ramiro ook van Ramiro is..

ik kan hem niet vinden.. maar ik denk dat het wel ramirobloed is Knipoog
waarschijnlijn ramiro x pik bube of andersom Clown

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-05 13:51

ow moet je even naar hengsten in bewegung gaan..en dan naar video archive dan typ je z'n naam in dat is: Domiro en daaronder z'n vader Donnerhall,dan krijg je een lijst met hengsten daar staat ie tussen dan zie je gelijk een video.