ik heb hem de eerste keer "live" gezien op dfe hengstenkeuring...verschrikkelijk dat het meteen de laatste keer moest zijn Wat een bloedmooi paard en wat een belangrijke hengst voor de fokkerij...
Ik heb Ferro live mogen aanschouwen in Sydney tijdens de Olympische landenproef. Ik weet nog goed dat toen Ferro de ring binnenkwam het publiek stilviel bij het zien van de mooie hengst.
hij heeft dan ook écht afscheid genomen in den bosch
Zwarte hengst is vannacht overleden
Vanmorgen kreeg Coby van Baalen van hengstenhouder Jan van Manen te horen dat de legendarische KWPN-hengst Ferro is overleden. Coby heeft heel fijne herinneringen aan de zwarte hengst Ferro. Onder leiding van trainer Johann Hinnemann behaalde Coby zilveren teammedailles op het Wereldkampioenschap in Rome (1998), het Europees kampioenschap in Arnhem (1999) en de Olympische Spelen in Sydney (2000). Hoogtepunt voor Coby zelf was de tweede plaats in de finale van de Wereldbeker in 's-Hertogenbosch waarbij Ferro en Coby een score van ruim 80% in de kür op muziek behaalden. Bijzonder is ook dat Coby de hengst Ulft, de vader van Ferro heeft gereden. De laatste jaren genoot Ferro van zijn oude dag bij Hengstenstation Van Manen waar hij ook ter dekking stond.
wat een verlies... echt heel jammer, ben er enorm van geschrokken...! hij zag er nog zo mooi uit, goed ken ik hem niet maar die foto's van de HK waren voor mij echt van 'waaw' en ik heb natuurlijk veel over hem gehoord. echt spijtig dat dit moet gebeuren!!
Ik hoorde het vanmiddag op me stage bedrijf dat ferro was overleden.Hij het gewoon nog gereden op de dag en zijn voer nog op en later op de dag werd die niet lekker.Ze hebben hem wat ik hoorde ook nog opengemaakt maar dat werd fataal.
Dit vind ik echt verschrikkelijk nieuws......... wou nog met m gaan dekken, maar als het dekgeld om hoog zou gaan wordt dat me te kostbaar echt heel erg jammer........
Ik hoorde het vanochtend en daarna was Laat me Slapen van AedM op de radio...de zoon van god was terug op aarde man...maar dat ie dood is, heb ik, heb ik niet gehoord
Er zijn maar weinig paarden die 'iets' hebben en Ferro, die had dat 'iets'. Ik kan het nog steeds niet geloven... Dag kanjer! Bedankt voor het kippenvel!
Eerst zijn vader (Ulft) die ook ploteseling is gestorven (aan een hersenbloeding) en dan nu Ferro Het is gewoon niet eerlijk! Super veel sterkte voor de eigenaren. tjeetje wat een groot verlies