Gribaldi KEUR verklaard!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 10:25

Niet het aantal nakomelingen maar vooral het aantal jaren dekdienst telt hier. Painted Black komt uit de eerste jaargang van Gribaldi, die zijn 8. Te verwachten is dan dat het aantal presterende nakomelingen alleen maar groter zal worden. Dat bedoelde ik eigenlijk.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 10:44

sigrid1182 schreef:
Dan zou het nu de jaargang van 93, de L hengsten die nu op het punt staan, als ze aan de eis voldoen om het keurschap te krijgen!!!

Krack had toch al keur kunnen zijn....Karandasj is ook al keur......dus aan de leeftijd kan het niet liggen.., Verward

Krack is toch pas als 4-jarige aan de "collectie" toegevoegd?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 11:00

GribaldiFAN schreef:
Verdere speculaties en roddels kunnen dan misschien worden voorkomen. Het is hier echt net een kippenhok....

Het is hier een open discussieforum. Kippenhokken waar iedereen elkaar na kakelt vind je wellicht elders.

Het is erg zwak om als anderen het met je eens is kleinerende opmerkingen te gebruiken. Maar actie vraagt om reactie dus zal ik verwoorden wat door velen al gesuggereerd wordt. Gezien de problemen die Gribaldi aan de fokkerij toevoegt, waardoor met name nog geen zonen zijn goedgekeurd, zullen veel mensen vraagtekens hebben bij dit predikaat, zeker gezien de hengsten die het in veel ogen ook verdienen.
Voor de fokkers verliest zo'n predikaat dan veel van zijn waarde

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 12:01

GribaldiFAN schreef:
Verdere speculaties en roddels kunnen dan misschien worden voorkomen. Het is hier echt net een kippenhok....

Voel je je persoonlijk aangevallen ofzo, als er hier 'gesproken' wordt over een hengst van jou favoriete hengstenstation?
Geen paard is perfect en van Gribaldi zijn toch een aantal minpunten algemeen bekend, toch wordt ie keur.....
Ik sluit me aan bij bovenstaand bericht van Sarabande. OK dan!

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 12:15

sarabande schreef:
Gezien de problemen die Gribaldi aan de fokkerij toevoegt, waardoor met name nog geen zonen zijn goedgekeurd, zullen veel mensen vraagtekens hebben bij dit predikaat

Begint die grap weer? Grib is ook gewoon geprokt.
Laat eigenaren van Gribaldi nakomelingen daarover praten.
Ik ken er geen met problemen, waren wel geen KWPNers.

edit: foute knop ingedrukt, maar hersteld
Laatst bijgewerkt door Zannekin op 12-01-05 12:27, in het totaal 5 keer bewerkt

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 12:18

Zannekin schreef:
Begint die grap weer? Gribaldi is geprokt

Hoeft toch niet persé in de gezondheid van een paard te liggen.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 12:24

Zannekin schreef:
Ik ken er geen met problemen.

Hoeft idd niet over gezondheid te gaan.
Prokken dat wistend de meesten al...

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 12:41

Wat voor problemen geeft hij dan door als ik vragen mag? Vervelende karaktertrekjes ofzo... of zit ik er nu helemaal naast.

Zannekin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 12:44

Er is hier vroeger beweerd dat hij OCD zou vererven Bacannie. Uit de lucht gegrepen vandaar dat het altijd gesuggereerd wordt ipv uitgesproken.

Dat OCD verhaal heb ik hier trouwens van Krack en Heartbreaker ook al mogen lezen. Hoge bomen vangen veel wind.
Laatst bijgewerkt door Zannekin op 12-01-05 12:51, in het totaal 2 keer bewerkt

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 12:48

Bacannie schreef:
Wat voor problemen geeft hij dan door als ik vragen mag? Vervelende karaktertrekjes ofzo... of zit ik er nu helemaal naast.

Grib geeft zo af en toe nog wel eens "een aapje" zoals we dat hier noemen.
Maar dat kan ook gauw als je er zoveel dekt.

memiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 12:51

GribaldiFAN schreef:
Bij Gribaldi zijn er nu 3 paarden op zz-l niveau die ik zo op kan noemen. Pasternak, Paragon en Painted Black. Maar bij nakomelingen van ALLE hengsten is het zo dat er een paar in de picture lopen.

...

en uh Play boy met Annemieke Hulshof en Ruby met Diederik van Silfhout Lachen

Jaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 13:02

CGJ12 schreef:

Het is alleen jammer dat sinds ik zelf zo'n "aapje" heb ik steeds meer verhalen hoor...............
Wel moet ik erbij vermelden dat mijn "aapje" zijn apegedrag niet allen dankzij zijn karakter heeft Scheve mond

Bacannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 13:03

CGJ12 schreef:

Aha, ik hoorde ook al eens zo'n vaag verhaal van iemand dat de hengsten en ruinen van Grib goed bewerkbare paarden zijn maar dat de merries standaard moeilijkere karakters hebben Verward . Het ging dan met name over het rijden... Maar goed ik geloof daar niet zo in. Moeders karakter is daarin nét zo doorslaggevend dacht ik zo. Merries zijn hebben vaak over het algemeen toch al iets meer karakter dus de persoon in kwestie zal wel geen merriefan zijn geweest.

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 13:06

Aimee schreef:
Voel je je persoonlijk aangevallen ofzo, als er hier 'gesproken' wordt over een hengst van jou favoriete hengstenstation?
Geen paard is perfect en van Gribaldi zijn toch een aantal minpunten algemeen bekend, toch wordt ie keur.....
Ik sluit me aan bij bovenstaand bericht van Sarabande. OK dan!

Het ging me niet om de reactie van jou of van Sarabande. Het ging me om de reactie van CGJ.
Ik voel me zeker niet persoonlijk aangevallen, niet mijn hengst, niet mijn station (Al doet mijn bokt naam dat misschien vermoeden).
Verder ben ik het met het 2e deel van je verhaal geheel eens.
Gribaldi is keur om dat ie aan de eisen voldoet! Zo simel is het. Als Krack C.,Goodtimes of welke hengst dan ook aan de eisen voldoet zullen deze ook keur worden.

HorseMoments

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 13:11

Zannekin schreef:
Laat eigenaren van Gribaldi nakomelingen daarover praten.
Ik ken er geen met problemen, waren wel geen KWPNers.

OK dan!
Ik vind het trouwens wel knap dat men zulke dingen durft te suggeren, terwijl men maar "enkele" Gribaldi's kent (Overigens echt niet alleen van Gribaldi nakomelingen hoor!!). Ik zou zeggen ga er eens met het KWPN en de eigenaren over praten. Als men zulke zware aantijgingen kan bewijzen mag men terug komen!

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 13:19

Jaike schreef:
Het is alleen jammer dat sinds ik zelf zo'n "aapje" heb ik steeds meer verhalen hoor...............
Wel moet ik erbij vermelden dat mijn "aapje" zijn apegedrag niet allen dankzij zijn karakter heeft Scheve mond

Dan ga je er uiteraard meer op letten, dat lijkt me logisch.
Ik lees in je profiel dat je er hard afgevallen bent en bang en nu op zoek gaat naar een ander paard. Dan hoeft er niets "mis" te zijn met zijn karakter..

caro_vt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 13:26

één rotte appel en meteen is de hele boel rot....Haha!

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 13:27

De betere Gribs bewegen ieder geval anders dan Grib zelf of dat nou beloont moet worden met een keur predikaat Verward

Magique

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 13:34

Ga bij een Gribaldi kijken.
Eerste vraag: hij beweegt toch niet als zijn vader stekerig van voor en dweilend achter. Nee hij lijkt niet op Gribaldi zelf, alleen de kleur OK dan kom ik kijken
Haha!
Samenvatting telefoongesprek Schijnheilig

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 13:47

Zannekin schreef:

Even voor de duidelijkheid.........

PROK is exclusief voor merries bij mijn weten.
Hengsten worden dan weliswaar ook gerontgend, maar dat HEET anders....... Knipoog

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 13:50

GribaldiFAN schreef:
Het ging me niet om de reactie van jou of van Sarabande. Het ging me om de reactie van CGJ.

Verklaart u zich even nader a.u.b.........

Ik heb even gezocht in het topic en zoveel bijzonders heb ik (hier althans) niet gemeld bij mijn weten.........

Aimee

Magique schreef:
Samenvatting telefoongesprek Schijnheilig

Haha!:D:D
En dan te bedenken dat zelfs die kleur niet standaard doorgegeven wordt.... Knipoog

Anoniem

Krijgen we dat gezeik weer met die karakters? Als je niet met paarden om kan gaan, moet je naar de bart smit en daar een barbie paard kopen. Of je koopt een Samber of zo.

Sjonge, iedere hengst die je op bokt noemt heeft volgens de "kenners" een slecht karakter, of hij vererft ze..............moet toch verdorie niet gekker worden Boos! Stoom uit je oren

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 14:04

Pipo schreef:
Krijgen we dat gezeik weer met die karakters? Als je niet met paarden om kan gaan, moet je naar de bart smit en daar een barbie paard kopen. Of je koopt een Samber of zo.

Sjonge, iedere hengst die je op bokt noemt heeft volgens de "kenners" een slecht karakter, of hij vererft ze..............moet toch verdorie niet gekker worden Boos! Stoom uit je oren

Rustig rustig........... voor je het weet heb je zo weer een OW of erger ..........
Je reageert, alsof je de eigenaar wel kon zijn.........

Tot een jaar terug had ik ook niet gedacht dat Girb nog wel eens "een aapje" gaf. Totdat een vage kennis van mij een mooi zwart ruintje kocht voor zijn dochter...........
Weliswaar verdacht goedkoop voor zo'n zwarte, maar nu weet ik wel waarom die zo goedkoop was...........
De hoefsmid doet hem alleen voor dubbel tarief.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-05 14:14

Citaat:
Krack is toch pas als 4-jarige aan de "collectie" toegevoegd

Dus dan zou die dit jaar aan de beurt zijn..als ie aan alle "eisen"voldoet.....daar zullen wat wat "haken "en "ogen "aan zitten...denk ik..... Bloos ~~}>

Nou dat KEUR predikaat zegt mij niets.......ik pas mijn eigen "keur "predikaat toe, als ik een hengst zoek voor mijn merrie's..

Ik "keur" op mijn eigen manier.... .