Blijven Flemmingh nakomelingen in Nederland?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Orame

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 12:33

ja want dan praten we echt over feiten

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 12:37

Orame schreef:
ja want dan praten we echt over feiten

Precies, nu is het alleen maar horen van.. Daar kan niemand wat mee denk ik zo?? Behalve Flemmingh boycoten.. Scheve mond

Orame

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 12:41

Dat nooit!!!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 13:50

Orame heeft belang bij eenpositieve beeldvorming rondom VDL hengsten zoals Flemmingh.

Luister naar wat iemand zegt, maar vergeet nooit WIE het zegt.

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 13:51

Dees schreef:
Orame heeft belang bij eenpositieve beeldvorming rondom VDL hengsten zoals Flemmingh.

Luister naar wat iemand zegt, maar vergeet nooit WIE het zegt.

Wie zegt dat ik dat doe?? Ik luister heus wel naar mensen en mijn jaarling gaat binnenkort ook op de foto rondom!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 14:02

Nergens gezegd dat jij dat doet..
Maar vind wel dat lezers in het algemeen moeten weten waarom Orame zegt wat hij/zij zegt. Daar zit meer achter dan objectieve 'ervaring'.

De autoverkoper van VW gaat immers ook niet zeggen dat je bij Volvo een betere auto kunt kopen voor vergelijkbaar geld, immers Knipoog

Wat Orame zegt over VDL-hengsten, is commercieel, en daarom geen betrouwbare informatie. Of Orame nu gelijk heeft of niet.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-04 14:17

rodalover schreef:
ik heb zelf een flemmingh merrie die is helemaal goed gekeurd geen enkel probleem gehad. soms een draak maar dat maakt het leuk om haar te rijden ze is geen saaie knol. ze heeft drie super gangen, goed verruimen. mijn merrie komt uit een goede merrielijn uit irma la douce is haar overgrootmoeder en de vader spreekt voor zich. het enige nadeel aan flemmingh is dat hij slechte rug vererfd.

Daar heb ik nog nooit concrete voorbeelden van gezien. Wat is er dan zo slecht aan de ruggen die Flemmingh 'vererfd' ?

Orame

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 15:27

Heel typisch dat Dees hier even duidelijk laat merken hoe betrouwbaar ze wel niet is. Informatie die via PB wordt verstuurd wordt door betrouwbare mensen namelijk niet op een forum geplaatst!

Ik ben misschien wel bevooroordeeld over VDL hengsten maar ik ga in ieder geval geen informatie die niet op feiten is gebaseerd over hengsten die van iemand anders zijn op internet plaatsen

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 15:48

Gurk schreef:
Ken een kleine 50 paarden van Flemming die Z2 of hoger lopen. En daarnaast nog een handje vol die ZZ of hoger springen. Red Skin van Kevin Olsmeijer springt zels Internationaal.

Aan dit commentaar heb je meer dan aan individuele reacties, al zou ik dan ook weer willen weten uit welke combinaties.. (Waar blijven ze die delen, Gurk?.... Ach gut )
Iedereen weet altijd wel iets negatiefs over een paard te zeggen. Hengsten zijn daarbij dan altijd de dupe. OCD is een veel voorkomend fenomeen en ik vind dat je ermee moet oppassen dit aan een naam te koppelen. Een nakomeling heeft nog altijd een vader én een moeder, waarbij de moeder een zwaarder gewicht in de schaal legt.

Het zou goed zijn als er meer openheid zou komen over aandoeningen en daarbij zijn slachthuizen, dierenartsen en dierenklinieken een objectieve bron. Leuk idee voor een promotieonderzoek. Wel moeten dan ook de gegevens van de moeder worden meegenomen, zodat er ook gegevens zijn over de fokfamilie en de merrielijnen. Zij vormen nog altijd de basis van de fokkerij. Ik vind dat er te gemakkelijk naar de hengsten wordt gewezen, zowel als het om positieve als om negatieve dingen gaat. Het gaat nog altijd om de combinaties. Ook die informatie zou helder moeten worden gemaakt. Welke hengsten en merrielijnen hebben nakomelingen in de sport op welke leeftijd en op welk niveau. Sportgegevens worden toch allemaal bijgehouden bij de KNHS? Is er nog geen bedrijfje dat daar brood in ziet? Gerelateerd aan een pedigreedatabase, of zo? Ik wil dat wel doen, maar ik zoek nog een sponsor... Haha! .

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 15:55

Bucephalus schreef:
Aan dit commentaar heb je meer dan aan individuele reacties

Dit lijkt me ook een individuele reactie Knipoog . Ik kan me trouwens niet voorstellen dat Gurk die 50 paarden ook daadwerkelijk kent zoals hij zegt. Maar wellicht dat hij het op papier heeft staan.

Zoals je zegt Buc iedere hengst is zo goed als de combi die gemaakt wordt.
Hoe meer een hengst dekt hoe meer er dingen naar boven komen. In het geval van Flemming weten de fokkers al jaren dat het wijs is om daar b.v. met een PROK merrie mee te dekken. En ook dat hij met de juiste combinatie geweldige sportpaarden brengt.
Dat soort gegevens bij elkaar brengen hoort toch gewoon bij de vele overwegingen die een fokker maakt

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 16:13

Orame schreef:
Heel typisch dat [naam verwijderd] hier even duidelijk laat merken hoe betrouwbaar ze wel niet is. Informatie die via PB wordt verstuurd wordt door betrouwbare mensen namelijk niet op een forum geplaatst!

[naam verwijderd] houdt duidelijk van openheid van zaken en hekelt achterliggende commerciele agendas en propaganda.

Bovendien beleef ik onze pb correspondentie niet als een 'toevertrouwd' iets, daar simpelweg uit je onderschirft al je belang te reduceren is en in je profiel je werkgever genoemd wordt.
En als dat geen doorslag had mogen geven... je reacties in dit topic liggen er anders ook wel heel dik bovenop Knipoog

Lees overigens mijn eerste reactie in dit topic svp nog een keer; [naam verwijderd] denkt niet in zwart/wit.

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-04 19:29

d
Laatst bijgewerkt door janna op 20-03-22 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-04 22:51

janna schreef:
Even off-topic.. Wat een K* profiel heet Orame zeg, krijg je gelijk een MSN-communities Spam op je beeldscherm te staan. Lekker zeg...

Ik heb nergens last van hoor.

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 11:26

VValar schreef:
Daar heb ik nog nooit concrete voorbeelden van gezien. Wat is er dan zo slecht aan de ruggen die Flemmingh 'vererfd' ?

Zie de indexen: Flemmingh vererft een weke rug. Of dat erg is verschilt per ruiter Haha!

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 12:49

in zijn extrieurindex, zijn de negatieve opvallers...

weke rug, weke lendenen en een hellend kruis.....

dat kan je dus wel terugzien in sommige flemmingh's. wij hebben er 1 op stal die dit ook heeft...

vooral dat hellend kruis vind ik persoonlijk ,verschrikkelijk lelijk.... Ziek

rodalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 17:10

sorry voor het late antwoord kijk maar eens in de index en in de hoefslag nr 50 2003 heeft er een stuk over flemmingh gestaan daar stond in dat hij weke ruggen vererfd dus dat ze snel geblesseerd raken aan hun rug mijn paard is super lenig en heeft af en toe een spier fout zitten waardoor de fysio moet komen. het kan natuurlijk aan de ruiter liggen maar mijn gewicht is 51 kilo dus dat is denk ik niet te veel!!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 17:45

Zolang je Flemmingh gebruikt op een merrie met een sterke en gesloten bovenlijn is er niets aan de hand.
Op mijn merrie past hij heel mooi vind ik, ik was iig heel erg tevreden met de hengst die ik uit deze combinatie had.

De hengst die alleen maar perfect vererft moet nog steeds geboren worden.

arie53

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 17:55

Gurk schreef:
Ken een kleine 50 paarden van Flemming die Z2 of hoger lopen. En daarnaast nog een handje vol die ZZ of hoger springen. Red Skin van Kevin Olsmeijer springt zels Internationaal.

Op hoeveel kinderen Gurk? En uit welke combinaties?

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 21:16

Wij weten allemaal dat Flemmingh heel veel gedekt heeft,dus deze aantallen zijn niets zeggend.
Wat ik wel nog herinner dat veel dieren het op de keuringen zo goed deden!
Wat is er van Kwebbel bijv terechtgekomen??

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 21:19

Gerrie schreef:
Wat is er van Kwebbel bijv terechtgekomen??

Kwebbel is toch door Wiebke gekocht, die zal haar wel inzetten als fokmerrie.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 21:37

Maar binnekort komt er toch een onderzoek naar dat OCD vererving?? Niet van de oudere hengsten dan?? Maar das toch raar? Bijv. Ferro en Flemmingh hebben ook al zonen in de fokkerij lopen. Verward

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 21:40

Suzanne F. schreef:
Maar binnekort komt er toch een onderzoek naar dat OCD vererving?? Niet van de oudere hengsten dan?? Maar das toch raar? Bijv. Ferro en Flemmingh hebben ook al zonen in de fokkerij lopen. Verward

Een aantal hengsten met veel nakomlingen.
Jong en oud.

Maar ik denk niet dat die resultaten gebruikt gaan worden om hengsten af te voeren.
Reken daar maar niet op.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 21:52

CGJ12 schreef:
Een aantal hengsten met veel nakomlingen.
Jong en oud.

Maar ik denk niet dat die resultaten gebruikt gaan worden om hengsten af te voeren.
Reken daar maar niet op.

Dat doen de fokkers wel.

Dacht je dat die eigenaren van die 900 veulens allemaal hun mond op slot houden. Zeker als een hengstenhouder ze van te voren ook nog sprookjes verteld heeft.

Reken maar van niet.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 21:56

ceasario schreef:
Dat doen de fokkers wel.

Dacht je dat die eigenaren van die 900 veulens allemaal hun mond op slot houden. Zeker als een hengstenhouder ze van te voren ook nog sprookjes verteld heeft.

Reken maar van niet.

Ik zie die eigenaren van andere duizenden veulens wel braaf hun mond houden na alle sprookjes die verteld zijn dus dat is een nogal subjectieve mening

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-04 21:59

sarabande schreef:
Ik zie die eigenaren van andere duizenden veulens wel braaf hun mond houden na alle sprookjes die verteld zijn dus dat is een nogal subjectieve mening

En ik zie het hele zaakje naar de klo.. gaan met de buitenwereld als lachende derde. Haha!